Maxi Cosin TOBI turvaistuin - onko kellään?
Hei,
Olen tämän viikon tehnyt tutkimusta siitä, mikä olisi hyvä turvaistuinostos puolitoistavuotiaallemme!
Maxi Cosin Tobi tuntuu fiksulta; varsinkin se, että lapsen kiinnittäminen istuimeen on nopeaa ja näppärää houkuttelee.. Istuimessa on myös jonkinlainen merkkivalo, joka varoittaa, jos lapsi ei ole oikein ja turvallisesti kiinnitettynä - kuulostaa hyvältä..
En saa esitteestä selvää, saako istuimen selkä menosuutaan-asentoon; se on tärkeää, koska ainakin vuoden tai pitempäänkin haluaisin hänet niin päin!
Tietääkö kukaan? Onko kellään ko. istuinta olemassa?
Kiitos kovasti,
T: Hemppu
Kommentit (3)
...todellakin on eri suositukset ja siellä istutaan melkein aina naama menosuuntaan. Mä katsoin täsmälleen samaa istuinta saksalaisista nettikaupoista ja alussa hämmästelin, miksi sitä ei ole Suomessa. Sillä on vaan kotimainen rinnakkaismalli (olisko ollut Mobi?), joka on selkä menosuuntaan ja sitä taas ei voi pohjoismaiden ulkopuolelta ostaa.
Eli käytännössä istuin on melkein PAKKO ostaa kotimaasta. Vain kaukalovaiheessa nettishoppailu kannattaa...
(Ja siis vaikka Maxi Coseja lähdimme ostamaan, ostimme Britax Securan ja olemme olleet tosi tyytyväisiä. Kesävarusteissa, 6 kk vanhalla lapsella se tuntui hetken isolta, mutta nyt kun lapsi on talvivaatteet päällä ja lähestyy vuotta, istuin on TOSI hyvä.)
vaikuttaisi samanlaiselta kun hts besafe izi comfort
ja sitä kyllä myydää suomessa.
Ikävä kyllä ko. istuin voidaan asentaa vain naama menosuuntaan. Keski-Euroopassa ei myydä 9-18 tai 9-25kg luokan istuimia jotka voitaisiin asentaa selkä menosuuntaan, eli sielä käännetään jo alle vuoden iässä naama menosuuntaan.
Kertokaa ihmeessä minulle jos olette selkä menosuuntaan istuimia Saksasta löytäneet.