Suomessa on liikaa infrastruktuuria, jonka huolto ja ylläpito vie aivan liikaa rahaa
Olisi jo korkea aika tarkistaa että ovatko kaikki Suomen tiet, sillat, lentokentät, radat ja junavuorot tarpeellisia ja tarvitseeko Suomen jokaiseen niemeen ja not keltainen päästä vai löytyisikö näiden joukosta karsittavaa, jotka voitaisiin sulkea ja poistaa käytöstä.
Kommentit (4)
Tätähän tehdään jo. Pikkupaikkakunnat kuolee kun töitä ei ole ja terveydenhuolto keskitetään isoihin kaupunkeihin. Ei niitä teitä ja polkuja tarvitse enää 50v päästä korjailla kun paikkakunnalla ei asu kukaan.
Asfaltin voisi jyrsiä 70 prosenttisesti pois maaseutupaikkakunnilta, ei tarvitsisi jatkuvasti paikkailla ja tehdä uutta.
Rautateitä risteilee aivan turhanpäiten kaikenmaailman peräseinäjoilla, joista tulee muutama maksava matkustaja päivässä, joten turhat raiteetkin voisi poistaa ja lahjoittaa kouluihin välituntile´luiksi.
Kaikenmaailman urheilu-uimahalleja on -reiän kokoisissa asutuskeskuksissa ja kunnataloja, joilla on käyttöä ehkä kerran viikossa.
Kesällä pääsee järveen uimaan ja hardcore voimailijat voivat mennä pyörittelemään kiviä joka kunnasta löytyvälle kivimurskaamolle ja kunnanvaltuutetut voivat kokoontua omissa mörskissään kerran viikossa.
HUoltoasemia on ihan vtusti ja niistäkin voisi karsia puolet pois niin maailmakin pelastuisi nopeammin.
Ap on siinä oikeassa, että Suomessa tehdään ihan liikaa mutkanoikaisuoperaatioita maanteillä ja pyritään ihan liikaa nostamaan kulkunopeuksia rautateillä samaan aikaan, kun sotepuolelle ei riitä rahaa ja ihmiset joutuvat jonottamaan tuntikausia ja jopa päiviä päästäkseen päivystykseen ja jotkut kuolevat kuukausien ja vuosien mittaisiin hoitojonoihin. "Kovan infran" itsetarkoituksellista kehittämistä ei kyseenalaisteta yhtään, mutta jokainen euro sotemenoihin on hirveän väännön takana.
Ihanko tosissaan luulet, ettei näitä tarkastella jatkuvasti?
T. Alalla töissä oleva, joka jatkuvasti työskentelee tämän aiheen parissa