Synnytyksen käynnistämis "kikkoja" kellään? EN JAKSA ENÄÄ!
Kommentit (13)
ei ole ainakaan vaarallista:-). Mulla ainakin toimi:-)
kun tehtii yliaikaiskontrollissa tutkimus, ärsytti kuulemma vähän.. 24tunnin kulttua synty vauva..
Kokeileppas saunaa/kylpyä ja eritoten rentoutumista.. jos ei mihinkään muuhun auta niin oloon.. :)
Mutta mikään liikunta tms ei auttanut yhtään mitään.
pitkin iltaa ja olin varma, että yöllä tulee lähtö. No yöllä supistukset loppui.
Isovanhemmatkin oli jo kutsuttu esikoista vahtimaan joten minä päätin, että tämähän syntyy. Ensin komennettiin mies sekstailemaan (yöllä) ja aamulla lähdin oikein reippaalle kävelylenkille.
Siinä kävellessä ne supistukset alkoi uudestaan ja tultiin kotiin lounaalle jonka jälkeen sainkin lähteä kiireen vilkkaa laitokselle.
jos joku toimiva keino olisi. Tulee kun on tullakseen.
t. kaikki keinot aikoinaan kokeillut ; )
Mulla kolme synnytystä takana.. Kaikki yliaikaisia..
Ensimmäinen lähti omia aikojaan, supistuksia tuli vähän ja lähdin heti reippaalle kävelylenkille, oikein maastoiseen metsään raskaasti, toki kodin lähelle ja mies mukana.
Toka lähti niin, että terveydenhoitaja neuvolassa sai sormella vähän irrotettua kalvojen reunaa ja niin alkoi illalla supistella ja yölläpä vauva syntyikin.
Kolmas..sitä sitten tehtiin kaikki, seksiä vaikka miten, sehän auttaa kyllä mut jos alkaa supistella niin täytyy lähteä lenkille eikä mennä makaamaan sänkyyn ja kuullosteleen tuleeko supistuksia, ne loppuu! No tässä terv.hoitaja yritti kalvoja irrottaa mut ei yltänyt kunnolla.. jouduttiin vaan sit käynnistämään tipalla ja syntyi sitten. Eli mitkään poppakonstit ei auttaneet :(
Mun vinkit jotka sain kätilöltä ;) Tee suolen tyhjennys Microlaxilla, seksi, reipas kävelylenkki, autolla ajelu..kinttupolkuja ;) Laittavat sairaalassakin peräruiskeen usein myös sen vuoksi että jouduttaa avautumisvaihetta, samoin tulinen ruoka, jota neuvotaan syömään saa mahan toimimaan ja tuo autoajelu, laittavat laitoksella myös autoajelulle mikäli on tilanne se ettei ihan ole tarpeeksi auki mutta tunnin-parin ajelun jälkeen voisi siirtyä saliin :)
Seksi yms. auttaa jos paikat on valmiiksi kypsät ja vauva syntymässä muutenkin. Muussa tapauksessa ei auta muuta kuin odotella, yksikään vauva ei ole masuun jäänny. Mun vauvat syntyneet rv. 42+1, 42+0, 41+5, 41+4 ja nyt menossa taasen 41+5, eikä mitään ole tapahtunut kaikenmaailman "käynistyskikoista" huolimatta. Ei edes yliaikaiskontrollissa tutkimus aiheuttanut minkään näköistä supistusta, eli käynistykseen taas mennään:(
Sitten aloin painelemaan niitä synnytystä edistäviä akupisteitä ja laitoin myös miehen painelemaan.
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
Harrastakaa seksiä ja sano miehellesi, ettei unohda rintoja. Imua ja nännien hierontaa ;)
Meillä synnytys käynnistyi pari tuntia tuollaisen jälkeen :)
Jos tää on vaan "en jaksa", niin sitten vaan odottelet.
Lauantaiaamuna siivosin koko kämpän, mies kantoi matot pihalle ja takaisin, muuten rehkin itse. Sitten illalla saunaan ja saunan jälkeen seksiä. Sunnuntaina lähdettiin puolen päivän aikaan sairaalaan ja lapsi syntyi puolilta öin rv 42+1.
40 täynnä? Jos ei, niin anna lapsen vaan kasvaa ja kehittyä täysaikaseksi. Kukaan ei ole osannut vielä varmasti sanoa mikä synnytyksen käybbistää, joten eipä siinä kauheesti poppakonstit auta.
Illalla harrastettiin miehen kanssa seksiä mut pari hassuu kipeää supistusta sai aikaan yöllä. Kyl tähän joku konsti täytyy jollain edes olla miten käyntiin saisi?