Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipeä ihonalainen patti nivusissa. Mikä voisi olla?

Vierailija
03.04.2023 |

Punoittaa ja vähän kohonnut. Koskettaessa tuntuu ihon alla myös jatkuvan. Olen nainen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paise? Tyrä?

Vierailija
2/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehtunut karvatuppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persesyövän etäpesäke.

Vierailija
4/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrä tai ganglio.

Vierailija
5/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finni. Purista ihanat mäskit ulos.

Vierailija
6/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, että kyseessä on nivusten imusolmukkeiden turvotus tai tulehdus. Imusolmukkeet ovat osa kehon immuunijärjestelmää ja ne voivat turvota tai tulehtua, kun elimistö taistelee infektioita vastaan. Nivusalueen imusolmukkeiden turpoaminen voi liittyä esimerkiksi virtsatietulehdukseen, sukupuolitauteihin, iho- tai sukupuolielinten infektioihin tai muihin tulehduksiin.

Toinen mahdollisuus on, että kyseessä on karvatupen tulehdus eli follikuliitti. Tämä voi aiheuttaa punaisen ja aran patin ihon pinnalla tai ihon alla karvatupen ympärillä. Karvatupen tulehduksen riski kasvaa esimerkiksi silloin, kun ihokarvoja ajetaan tai poistetaan.

On suositeltavaa hakeutua lääkärin vastaanotolle, jotta voidaan selvittää tarkemmin pattiin liittyvä syy ja tarvittaessa aloittaa asianmukainen hoito. Lääkäri voi tarvittaessa ottaa näytteitä ja määrätä antibiootteja tai muita lääkkeitä, mikäli kyseessä on infektio tai tulehdus.

Vierailija
7/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrä. Nivustyrä.

Vierailija
8/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on Petteri niminen Orpo patti, mene lääkäriin, muuten vie koko jalan.

Vierailija
9/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyrvältä.

Vierailija
10/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyrvänsyylä

Vierailija
11/24 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran paise nivusissa ja kuume nousi melkein 39 asteeseen. Puhkesi itsestään ja kuume laski heti.

Vierailija
12/24 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta oikeasti kannattaa mennä lääkärille. Jos sulla on ihon alla patti, saat antibioottikuurin siihen.

Vierailija
13/24 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tuollainen, kun kävin sokeroinnissa, oli täynnä mätää ja räjähti auki yhtenä päivänä. Mene lääkäriin.

Vierailija
14/24 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa pahalta ja olen vakuuttunut ap kohtalostasi. Jätän sinulle hyvästit ja toivon lempeää kohtaamista tuonelan soutajan kanssa. Siunattu olkoon sielusi taival, jälkeisessä vaelluksessa.

Vierailija
15/24 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on Petteri niminen Orpo patti, mene lääkäriin, muuten vie koko jalan.

Voi se olla Sanna syöpäkin.

Vierailija
16/24 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan paise nivusissa. Kasvoi niin nopeasti ja paljon, että menin päivystykseen. Sieltä sitten suoraan leikkaukseen.

Oli kuulemma niin vaarallinen paise, että olisin kuollut, jos olisin odottanut seuraavaa päivää.

Vierailija
17/24 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli muutaman päivän,kai tukkeutunut huokonen.

Vierailija
18/24 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelee 2-3 viikkoa, niin patti katoaa.

Jos ei katoa, sitten lääkäriin. Voi olla joku kasvainkin. Itsellä tommonen löytyi jalasta, kun patti ei itsekseen kadonnut. MRI sitten kertoi, että kasvain. Hyvälaatuinen, joten saa olla missä on.

Vierailija
19/24 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä puhkomassa ja hän kirjoittaa sinulle lääkkeen todennäköisesti antibioottia esim. Kefexin. Itsellä sama jokunen aika sitten.

Vierailija
20/24 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin sheivaamisen jäljiltä kun tulee sisäänkasvaneita karvoja ja karvatupet tulehtuu, vaikkei edes mitenkään pahasti, niin imusolmuke nivusissa paisuu ja tulee araksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi