Millaista on näyttää ikäistään nuoremmalta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa on näyttää nuoremmalla. Täytin juuri 50 ja työkaverikin luuli nelikymppiseksi.
Erehdyin luulemaan yhtä kollegaa itseäni vanhemmaksi. Joku kertoi hänen täyttävän pyöreitä vuosia ja olin vähällä onnitella työkaveria siitä, että hän oli täyttänyt 50 vuotta. Oikeasti hän täytti 40. Onneksi en ehtinyt sanoa mitään äneen.
Mitähän iloa siitä on? Meillä on miehen kanssa 5v ikäeroa mutta hän on selvästi setämiehen oloinen, silmälasipäinen ja hieman vatsakas mies. Itse olen taas hoikka ja urheilullinen, babyface vielä miltei nelikymppisenä.
On muuten noloja tilanteita ja ihmiset katsoo usein kummastellen. Kun esittelen mieheni uusille tuttaville, monet kauhistelevat miten vanha on minulle.
Monta hauskaa sattumusta sattunut. Niitä on kiva muistella jälkikäteen. Hauskimmasta päästä on kolme-neljäkymmentä vuotta nuorempien ihailijoiden hämmennys heidän tultuaan tarpeeksi lähelle havaitakseen, että olen jo mummoihminen.
Luullaan 8-10 v nuoremmaksi (on luultu viimeiset 20v).
Hyvät puolet on että näytän nuoremmalta kuin olen.
Huonot puolet on se hirveä järkyttynyt päivittely kun ihmiset kuulevat oikean ikäni (siksi en sitä mainosta).
Toinen huono puoli on että liian nuoret miehet kiinnostuu (en tykkää, kun tuo mentaalipuoli ei ole samalla tasolla).
Mulla kaikki valittaa koulussa että näytän joltain 9 - 11 vuotiaalta, vaikka oon 14 v
Olen kuuskymppinen ja mielestäni näytän ihan ikäiseltäni. Yksi nuorempi henkilö kysyi, että olenko syntynyt 80-luvulla? Kun tuossa yllä joku totesi vanhojen mielestä kaikkien nuorempien näyttävän samalta, on nuorempien mielestä kaikki itseä vanhemmat samanikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Monta hauskaa sattumusta sattunut. Niitä on kiva muistella jälkikäteen. Hauskimmasta päästä on kolme-neljäkymmentä vuotta nuorempien ihailijoiden hämmennys heidän tultuaan tarpeeksi lähelle havaitakseen, että olen jo mummoihminen.
Naapurin rouva näyttää kaukaa ihan tyttöseltä, mutta läheltä katsottuna ihan ikäiseltään noin 65-vuotiaalta.
Upeaa sen jälkeen kun on täyttänyt 35.
Miehen äiti tytöttelee vaikka täytin jo 50. No kohta mennään naimisiin poikansa kanssa, sitten ei tarvitse enää tytötellä
Jossain kohtaa tuossa 26-29v se ärsytti kun ihmiset aina tytötteli ja sitten oli kiva kun ekaa kertaa jossain työhaastattelussa nainen kutsui minua "nuoreksi naiseksi". Kun oli saanut aina kuulla sitä tyttö sitä ja tyttö tätä. En väitä että enää näytän ikäistäni nuoremmalta, mutta tuolloin 25-29v näytin aina n. 8-10 vuotta nuoremmalta. Mulla oli tosi pyöreät kasvot jotka alkoi vasta kaventua tuossa 30v jälkeen.
Enimmäkseen rasittavalta, koska ei oteta vakavasti. Olin jonkin aikaa vanhempani omaishoitajana, ja monesti jouduin tilanteeseen jossa odotettiin selkeästi paikalle sitä oikeaa aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran kolmekymppisenä pyyhkeessä sekasaunassa ulkomailla. Juttelin siellä olevan ruotsalaisen vanhan miehen kanssa. Hän sanoi, että olen hänen tyttärensä ikäinen. Kysyin, minkä ikäinen tytär on. 25, hän sanoi. Sanoin, että olen 30. Hän hämmästyi aidosti.
Ja 38-vuotiaana kysyttiin paperit.
En osaa itse arvioida, olenko nuoren näköinen.
No eipä nyt viiden vuoden ikä alaspäin veikattuna mitenkään kovin kummoinen ikäero tuossa iässä ole. Itseäni on luultu 22 vuotiaaksi. Olen 37.
Saiko pildeä?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan ainakin vähätelty ja kohdeltu todella törkeästi työelämässä. Vapaa ajalla tykkään siitä että näytän vielä tyttömäiseltä.
N26
Kyllä 26-vuotiaan vielä pitääkin näyttää tyttömäiseltä. Itse luulin yhtä työkaveria vähän yli parikymppiseksi, oli 34 ja neljän lapsen äiti. Oli hoikka ja urheilullinen.
Kaikenlaiset omanikäiset rupsahtaneet mursut alkaa katselemaan kieli poskella koska yhtäkkiä olen paljon kiinnostavampi kuin muut ja jotenkin luulevat omaavansa mahkuja.
Vierailija kirjoitti:
32-vuotiaana (siis viime viikolla) on kysytty paperit kun menin toppatakissa ja Sievin kengissä (omasta mielestäni siis mummon näköisenä) ostamaan jotain vessanpesuainetta, pääsiäismunia virpojille, pizzatarvikkeet sekä kaksi lonkeroa. :D Opiskelen toista tutkintoa ja olin harjoittelussa eräässä firmassa. Siellä oli samaan aikaan toinen harjoittelija, joka luuli meitä saman ikäisiksi vaikka olen kymmenen vuotta vanhempi, ja yllättyi kuullessaan oikean ikäni. Tuollaisia vähän huvittavia tilanteita tulee. Omasta mielestä olen vanhentunut ja rupsahtanut mutta aina joku luulee nuoremmaksi ja tytöttelee. Enpä toisaalta valita, ehtii sitä olla oikeasti rupsahtaneen näköinen myöhemminkin.
Paperit pitää kysyä alle kolmekymppisen näköiseltä.
Vierailija kirjoitti:
On tullut hassuja tilanteita kun joskus joku parikymppinen mies on alkanut flirttailla ja tehdä tuttavuutta. Olen liki nelikymppinen.
Nuorempana loukkaannuin kun ikääni hämmästeltiin. Sen otan kohteliaisuutena kun joku sanoo, että minulla on hyvä iho.
Älä ole ikärasisti, itselläni 22-23-vuotiaana tapailusuhde 44-45-vuotiaan naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen äiti tytöttelee vaikka täytin jo 50. No kohta mennään naimisiin poikansa kanssa, sitten ei tarvitse enää tytötellä
Totta kai tytöttelyä, olethan todennäköisesti tyttönen hänen ikäänsä verrattuna.
Minulta kysyttiin paperit kun menin18-v tyttäreni kanssa baariin. Tyttäreltä ei kysytty.
Riippuu mitä tekee ja missä seurassa. Työpaikallani on paljon nuoria, ei haittaa etten niin pahasti pistä silmään. Joissakin tilanteissa töissä olisi kivempi olla uskottavampi, mutta jos laitan vaikka jakkupuvun päälle, niin näytän helposti siltä että on äitin vaatteet päällä.