Työttömyyskassa-asiaa, voisiko joku neuvoa?
Olin v. 2019-2020 työttömänä. Sain tuolloin ansiosidonnaista päivärahaa. Työllistyin v. 2020 loppupuolella n.4kk määräaikaisen työsuhteen verran ja nyt olen ollut lapsen kanssa kotona hoitamassa häntä. Nyt pitäisi palata taas työnhakuun ja mietin, että kun työllistyin tuolloin v. 2020 lopulla minulla jäi ansiosidonnaista päivärahoja kassasivuston mukaan 130 kpl.
Sen jälkeen työsuhde on kestänyt vain 4kk, joten olenko oikeutettu enää noihin rahoihin, vai saanko vain Kelan työttömyystukea?
Kommentit (14)
Eli täyttyykö työssäoloehto, se on vähän epäselvää itselleni
Vierailija kirjoitti:
Ei sen tarvi vielä täyttyä kun on vielä 130 päivää jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen tarvi vielä täyttyä kun on vielä 130 päivää jäljellä.
Kiitos tästä! :)
Kyllä ne siellä säilyy. Ota pois vaan :D
Niin ja onko muuten nyt mitään ns. Omavastuupäiviä tässä vai saako rahaa kaikilta päiviltä?
Ei varmaan kannattais sieltä kassasta ennemmin kysellä... mut 26 vkon työssäoloehto kun täyttyy, niin ansiopäivärahalaskuri nollaantuu.
Sinulla on oikeus käyttää ne 130 päivää, sinullahan on ollut hyväksyttävä syy olla pois työmarkkinoilta koska olet hoitanut omaa lastasi.
Omavastuuta ei mene tässä tapauksessa.
Lapsikorotus on tänä vuonna 7,01 euroa/päivä.
26 vkoa työssä viimeisten 2 vuoden aikana niin nollaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut poissa työmarkkinoilta, ne vanhat päivät olisivat pitäneet jäädä säästöön. Ei ole täyttynyt työssäoloehto 4 kuukaudessa.
Työssäoloehto täyttyy vasta myöhemmin kuin 4kk aikana. Säästössä olevat päivät saa vielä
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kannattais sieltä kassasta ennemmin kysellä... mut 26 vkon työssäoloehto kun täyttyy, niin ansiopäivärahalaskuri nollaantuu.
No mun kassassa ei niin kiva asiakaspalvelu. Kerran ei oltu edes voitu ilmoittaa, että joku liite puuttuu. Soittelin perään ja sanottiin, että no ei ole voitu käsitellä kun puuttuu joku paperi, jota en edes ollut tiennyt, että pitää olla.
Ainiin en muistanutkaan, että tää haetaan takautuvasti. Tässähän saa vielä odotella
Kyllä ne on sielä säilyneet jos olet ollut äitiys-vanhempainvapaalla.