Onko kellään Tempur -tyynyä tai patjaa?
Olen harkinnut Tempur -tyynyn ostamista, josko se auttaisi niska- ja hartiasärkyihin. Onko se hyvä ja minkä hintainen? Patjaa tuskin raaskin vielä ostaa sillä taitaa olla aika kallis....
Kommentit (9)
(siis tarkoitan niitäkin, joissa ei ole niskatukea) Päällismateriaalit ovat hiostavia.
Oli puoleenhintaan, en kyllä muista maksoiko 30¿ vai 50¿. Ensin oli outo kun tuntui, että tulee kuhmu päähän kun laittaa pään tyynyyn. On aluksi kova, mutta pehmenee kun lämpenee. MInä tykkään.
Väittäisin, että niska- ja hartiakivut ovat vähentyneet selvästi sen käyttöön oton jälkeen, joten on ehdottomasti (kalliin) hintansa arvoinen!
mieheni on melko tyytyväinen tempur-patjaansa. Kuorsaa silti edelleen.
noin puoli vuotta, niskat alkavat olla taas jumissa. Minulla on kyllä se vika, että puren yöllä hampaitani, joten leuka voi aamulla olla aika " kankea" ja se vaikuttaa myös niskaan.
mulla ollu 1.5v käytössä, aluksi tuntui etten millään totu siihen ja hartiat olivat entistä enempi jumissa. pari viikkoa meni ja totuin siihen, väheni hartiasäryt...tosin nyt on taas alkanu jumissa olemaan, mutta johtunee enempi siitä että pientenlasten äitinä paljon nostelua ja muutenkin pitäis venytellä hartianseutua kuntosalitreenin jälkeen jne...
Mutta en kyl muuta tyynyä enää huoli. Uni paljon levollisempaa kun ei tarvitse myhkytä tyynyä yöllä. Mulla se on aina mukana minne ikinä menenkin yökylään jne.)
Tyynyn kanssa ekan yön nukuttuani huomasin jo eron, oli tosi hyvä ostos! Sain levättyä paljon paremmin ja niskakivut vähenivät selvästi.
Patjakin on ihan hyvä, mutta yhtä dramaattista muutosta en ole huomannut.
tyyny oli ensin ja sitten tuli patjakin. Olen kuullut, että ei ole mitään luonnonmukaisinta materiaalia, esim. untuvatyyny saattaisi ajaa saman asiani. Itseltäni hartia/niskavaivat ja aamuiset selkäkivut ovat täysin historiaa. Päänsärkyä on ehkä 2 kertaa vuodessa.