Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä miksi työttömiä vihataan. Kylläm siinä on aina joku syy miksi haluaa jättäytyä pois yhteiskunnasta

Vierailija
03.04.2023 |

Ei kukaan ole vapaehtoisesti "laiska". Esim. itse sairastanut pienestä saakka paniikkihäiriötä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa, minulla on vain psykooseja että kaikki vihaa minua. Terapiat ja lääkkeet ei ole kuitenkaan auttaneet. Mieluummin linnottauduin kotiin kun menen ihmisten ilmoille. Mutta mitäpä antaisin, jos olisin mieleltäni terve ja voisin olla normaali.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle pitäisi järjestää hoitoa, että voisit tulla tuottavaksi osaksi yhteiskuntaa.

Vierailija
2/28 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla onkin ihan selkeä syy elää tuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei trollaati, trollaati, trollaati, trollaa...

Vierailija
4/28 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia olla työtön kuin työkyvytön.

Vierailija
5/28 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran tavannu ideologisesti työttömän, kerran.

Mä olen yli 50 ja tapaan satoja ihmisiä kuukaudessa tilanteissa missä moinen tulis ilmi.

Laiska ideologinen työtön oli vaan poliittinen mörkö mitä vihata ja jännätä tuntemattomana.

Vierailija
6/28 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle pitäisi järjestää hoitoa, että voisit tulla tuottavaksi osaksi yhteiskuntaa.

No olen saanut hoitoa 22 vuotiaasta mutta ei ole auttaneet koska ne hoidot olisi pitänyt aloittaa jo lapsena, sairastin lapsena mutismia eli en puhunut kellekään 7-15 vuotiaana koulussa, opettajat vain luuli että olen "hiljainen ja ujo"

Vierailija
7/28 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelette kaikkien työttömien haluavan jättäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle? 

Vierailija
8/28 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla onkin ihan selkeä syy elää tuilla.

Niin. Ja vaikka hänellä on, silti hän kokee joutuvansa hyökkäyksen kohteeksi. Entä sitten sellainen, jolla syyt ovat yhtä hyvät, vaan eivät hänelle itselleenkään ilmeiset? 

Vierailija
9/28 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri asia olla työtön kuin työkyvytön.

Työkyvyyttömyyttä voi olla todella hankalaa todeta.

Omalla kohdallani työkyvyttömyyden aiheuttaja on ikään kuin poispyyhitty sen seurauksena että hain itselleni psykiatrista apua.

Tiivistettynä: psykologi päätti ettei viitteitä aiheuttajasta (aivovamma) ole havaittavissa ja kaikki terveysongelmani johtuvat mielenterveysongelmista.

Psykiatri tätä lähti peesaamaankin vielä ja se ei ole kuulemma heidän asia osallistua muun kuin psykkisen terveyden hoitoon.

Onhan tuo hullua että lähtevät mestaroimaan ja sitten se asia ei kuulukaan heille.

Sit tuleekin kelan päätös ettei tähän ole oikeutta ja työkkäriin asiakkaaksi ja karenssia pukkaa heti päälle ja silti pitäis hakea sinne ja tuonne ja mennä tänne ja toimeentulotuen saantikun takkuaa.

Vierailija
10/28 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin pitää työn teosta, mutta en työn hausta.

Vierailija
11/28 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin jäädä työelämästä pois kun jouduin ankaran työpaikkakiusaamisen kohteeksi. En mene enää ikinä toisten räävittäväksi paska työpaikkaan. Palkkatuella olevat ja muut työkokeilijat ovat vain vakituisten likasankoja työpaikoissa. Sen sijaan että arvostettaisiin niin saakin kuulla suoranaista haukkumista ja silmille hyppimistä.. Olen mieluummin kotona, vaikkakin köyhänä. Mielenterveyteni on tärkeämpää. Ikääkin alkaa jo olla, ja eläke lähestyy.

Vierailija
12/28 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelette kaikkien työttömien haluavan jättäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle? 

Harva kai noin ajattelee.  Enneminkin niin, että haluavat jäädä pois työelämästä.  Kyllähän monet näistä vetelyksistä hauaisi isot tulot ja elää herroiksi tuilla ja uskovat että niin olisivat mukana yhteiskunnassa samalla tavalla kuin työssä käyvät.  Se yhteisön ulkopuolelle tippuminen on enemmänkin seuraus kuin tavoite.

Vierailija
13/28 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus ap. Aina sille on syynsä miksi ihminen vetäytyy ja syrjäytyy. Ei koe osallisuutta ja jättäytyy pois yhteiskunnasta. Syrjäytyminen on voinut alkaa jo lapsuudessa, on voinut olla ongelmia perheessä, kiusaamista koulussa yms. Voi olla niin ettei ole koskaan saanut ongelmiinsa riittävästi tukea. Aikuisuudessa lopulta ne voimavarat ja motivaatio yrittää hiipuvat. Näkee että muut menevät eteenpäin, opiskelevat, saavat työpaikan ja hyvää palkkaa. Itse rämpii työttömyydessä, tukityöllistämisen ja "pupukurssien" viidakossa pääsemättä koskaan oikeasti eteenpäin.

Monilla voi olla mielenterveys- ja päihdeongelmia joihin ei ole saanut riittävää hoitoa jotta kykenisi opiskelemaan ja käymään töissä. Työt joita syrjäytyneelle on tarjolla ovat usein niin huonosti palkattuja ettei elintaso nouse siitä mitä se on tukien varassa eläessä. Useinhan työttömiä ja syrjäytyneitä arvostelevat hyväpalkkaiset tai vastaavasti pienipalkkaiset joiden kuuluisi arvostella palkanmaksuhaluttomia työnantajiaan eikä tuilla kitkuttelevaa työtöntä. Se ei ole työttömän vika että pienimmät palkat ovat niin surkeita että niillä yltää samaan elintasoon kuin tukien varassa eläessä. Ongelma ei silloin ole liian hyvät tuet vaan liian alhaiset palkat. Siinä huono-osainen vain nokkii toista huono-osaista.

Vierailija
14/28 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömistä aika pieni osa haluaa olla työttöminä. Suurinosa kyllä haluaisi töihin, mutta osa ei pääse ja osa ei kykene. Valitettavasti tässäkin maassa kaikki työkyvyttömät eivät pääse eläkkeelle vaan heidän nähdää olevan vain työttömiä (eli monen mielestä ihan vaan laiskoja). 

Vierailija
15/28 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi jättäytyä sitten pois myös yhteiskunnan kukkarolta, vanhemmat tai sukulaiset saisi hoitaa ylläpidon.

Vierailija
16/28 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi jättäytyä sitten pois myös yhteiskunnan kukkarolta, vanhemmat tai sukulaiset saisi hoitaa ylläpidon.

Tälläinen kylmä suhtautuminen syrjäytyneisiin ja työttömiin nostattaa vihantunteita. Mieti mieluummin mikä sinusta teki noin empatiakyvyttömän ja heikkoutta vihaavan.

Vierailija
17/28 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh. Siis kerran työttömäksi joutunut, esim. yt-neuvotteluiden vuoksi, on ja pysyy työttömänä loput 35 vuotta? Mistä ihmeen kiven alta näitä aloituksia tänne tulee.

Työtön on työtön, koska töitä ei ole kaikille. Onko käynyt mielessä, vai onko korkeampaa matematiikkaa?

Vierailija
18/28 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosisairauksia ei lääketiede osaa vielä parantaa. Nykyään mt-ongelmista puhutaan paljon mutta näkökulma on parantuneiden, ongelmat usein väliaikaisia jonkin elämänkriisin aiheuttamia.

Vierailija
19/28 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus ap. Aina sille on syynsä miksi ihminen vetäytyy ja syrjäytyy. Ei koe osallisuutta ja jättäytyy pois yhteiskunnasta. Syrjäytyminen on voinut alkaa jo lapsuudessa, on voinut olla ongelmia perheessä, kiusaamista koulussa yms. Voi olla niin ettei ole koskaan saanut ongelmiinsa riittävästi tukea. Aikuisuudessa lopulta ne voimavarat ja motivaatio yrittää hiipuvat. Näkee että muut menevät eteenpäin, opiskelevat, saavat työpaikan ja hyvää palkkaa. Itse rämpii työttömyydessä, tukityöllistämisen ja "pupukurssien" viidakossa pääsemättä koskaan oikeasti eteenpäin.

Monilla voi olla mielenterveys- ja päihdeongelmia joihin ei ole saanut riittävää hoitoa jotta kykenisi opiskelemaan ja käymään töissä. Työt joita syrjäytyneelle on tarjolla ovat usein niin huonosti palkattuja ettei elintaso nouse siitä mitä se on tukien varassa eläessä. Useinhan työttömiä ja syrjäytyneitä arvostelevat hyväpalkkaiset tai vastaavasti pienipalkkaiset joiden kuuluisi arvostella palkanmaksuhaluttomia työnantajiaan eikä tuilla kitkuttelevaa työtöntä. Se ei ole työttömän vika että pienimmät palkat ovat niin surkeita että niillä yltää samaan elintasoon kuin tukien varassa eläessä. Ongelma ei silloin ole liian hyvät tuet vaan liian alhaiset palkat. Siinä huono-osainen vain nokkii toista huono-osaista.

Työttömyys on kansantaloudellinen ilmiö. Siitä on turha rakentaa lääketieteellistä diagnoosia sen enempää kuin inflaatiosta.

Vierailija
20/28 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööh. Siis kerran työttömäksi joutunut, esim. yt-neuvotteluiden vuoksi, on ja pysyy työttömänä loput 35 vuotta? Mistä ihmeen kiven alta näitä aloituksia tänne tulee.

Työtön on työtön, koska töitä ei ole kaikille. Onko käynyt mielessä, vai onko korkeampaa matematiikkaa?

Töitä ei ole kaikille ja suurin osa on siksi työttömänä mutta osa myös siksi että ovat vajaakuntoisia tai työkyvyttömiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi