Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asunnon siivous muuton jälkeen =O

Vierailija
03.04.2023 |

Asun tilapäisesti vuokralla ja nyt muutan pois. Irtisanomisilmoitukseen tuli vastauksena hinnasto, jos on jotain rikkonut. Ok, ymmärrän jos on ovi hajalla, uuni jäänyt törkyiseen kuntoon, lattia naarmutettu pahasti.
Hinnastossa oli mm siivouksesta kohdat:
Lieden pesu 50 €
Liesituulettimen rasvasuodattimen/kotelon
puhdistus/kpl 50 €
Lieden taustan pesu 50 €
Jääkaapin pesu 50 €
Pakastimen sulatus ja pesu 100 €
Kylpyhuoneen / WC:n pesu 100 €
Asuntosaunan pesu 80 €
Lattiakaivojen puhdistus 50 €
Poistoilmaventtiilin puhdistus/kpl 50 €
Ikkunoiden pesu/kpl 50 €

Ei tässä ollut ikkunat puhtaat muuttaessanikaan, tuskin lattiakaivotkaan. Toiseksi, aika kovat hinnat siivoojalla =)
Mitäs mieltä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraloordi voi itse jynssätä tai vaikka nuolla paskaraitani pytystä, ei kiinnosta pätkääkään. Minä olen jo maksanut vuokrassa helppoudesta ja mukavuudesta, en ala puunaamaan hiki hatussa. Miksi alkaisin?

Hah, minulle jos pääsisit asukkaaksi, niin vakuudesta lähtisi se siivoamatta jättäminen. Kypsy sinne vuokrayksiöösi. Muuta sinulla laiskamadolla ei koskaan tule olemaankaan.

T. Nro 18

Olen taistellut ahneita vuokranantajia vastaan onnistuneesti useamman kerran, sopii yrittää. Keinot, prosessi ja dokumentit ovat olemassa ja jaan mielelläni osaamistani kaikille vuokralaisille. Kaikki vuokralaiset eivät ole alistuvia hölmöjä, eikä kenenkään tarvitse olla.

Vierailija
22/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vuokralainen ei millään meinannut ymmärtää, että hänen pitää siivota asunto, josta hän muuttaa pois. Ei kuulemma kuulu hänelle, kun siivoaa sitä asuntoa johon on muuttamassa. Pieni rahallinen kannustin maksuun tulevista siivouskuluista sai hänet muuttamaan mielensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin tässä juuri muutettu ja muutetaan.

Asunto johon muutettiin, ei olekunnolla siivottu. Tavaraa löytyy asunnon omistajalta ja entisiltä vuokralaisilta.

Asunto josta muutetaan, on monessa huoneessa hometta. Yritän toki siivota hyvin, mutta tuntuu jotenki niin turhalta, kun tiedän ettei tuohon voi ottaa uusia asukkaita ennenkuin ovat saaneet homeen pois.

Ja joudun tekemään lopousiivouksen osittain yksin, kun puoliso on sairaana. Itelläkin on vähän kipeä olo, mutta minkäs teet.

Vierailija
24/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun siivoat itse. Sen muuttosiivouksen tekemisen voi aloittaa jo viikkoja tai päiviä ennen muuttopäivää.

Lieden ja uunin voi putsata etukäteen, sen jälkeen käyttelee sen verran huolellisesti ettei enää polta levyjä tai uunin pintoja karrelle ruuanroiskeisiin.

Kaappien hyllyt voi pyyhkiä pölyistä siinä kun niitä tyhjentelee kamoistaan.

Kylppäriin voi tehdä kunnollisen siivouksen, ja sitten kun viimeisenä päivänä siistii vain ne helpot roiskeet ja tahrat...

Ikkunoiden pesu... No, tuo on tulkinnanvarainen asia.... Pakkasella on paha pestä ikkunoita... 

Ja siksi toisekseen, tahrat on hyvä pyyhkiä pois näkyviltä... mutta kun ajattelee, että se joka muuttaa, niin hän tuo omissa tavaroissaan ja niitä laatikoista ja säkeistä purkaessa omat pölynsä ja sotkunsa, niin....

Uuni ja liesi, jääkaappi-pakastin-kylmäkaappi, pesukoneet (jos niitä on), pölyt hyllyiltä, kylpyhuone ja lattiat.... tahrat...

Vierailija
25/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan toi lista joltakin turkulaiselta yksityiseltä vuokravälitysfirmalta?

Vierailija
26/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina itse siivonnut tarkasti ohjeiden mukaan kun olen muuttanut pois. Mutta, kun olen muuttanut uuteen kämppään on useimmiten ollut tosi likaista. Kumma kun jotkut onnistuu luistamaan säännöistä :/

Vierailija
27/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuni ja liesi, jääkaappi-pakastin-kylmäkaappi, pesukoneet (jos niitä on), pölyt hyllyiltä, kylpyhuone ja lattiat.... tahrat...

Kannattaa muuten ihan yleisestikin jos kylmälaitteet ovat irrallisia ja lattiatasossa muistaa siivota myös niiden taustat. Tein joskus työkseni, muutamankin laitteen takaa & sisältä kaivettu eläinten karvoja pois puoli muovikassillista. Paloturvallisuus huipussaan.

Vierailija
28/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aina itse siivonnut tarkasti ohjeiden mukaan kun olen muuttanut pois. Mutta, kun olen muuttanut uuteen kämppään on useimmiten ollut tosi likaista. Kumma kun jotkut onnistuu luistamaan säännöistä :/

Valitusta kehiin. Siinä kohtaa ei aleta itse puunamaan.

Vierailija
29/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitusta kehiin. Siinä kohtaa ei aleta itse puunamaan.

Sen verran muuttanut, että tiedän, miten paljon valittamisen auttaa. Ei juuri yhtään. Helpompi siivota itse, jos on johonkin pskakasaan erehtynyt sopimuksen tekemään. Jopa lupaukset, että siivotaan ennen muuttoa ovat usein pelkkää sananhelinää. Ongelma on se, miten jotkut onnistuvat luistamaan velvollisuudestaan siivota lähtiessään kämpästä. Sitä en minäkään ymmärrä.

Vierailija
30/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee olo, että laskutetaan lähtijältä ja siivous teetetään uudella asukkaalla. Ei sinne mitään siivousfirmaa tule

Vierailija
31/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aina soittanut vuokranantajalle jos uusi asunto on muuttaessa likainen. Tästä olen saanut joko vuokranalennuksen tai siivouspalvelun.

Harmittaa tietysti sillä hetkellä, mutta kyllä esim. kunnon vuokranalennus esim. 50 % alennusta hieman lämmittää. Mutta ilmaiseksi en kyllä suostu siivoamaan toisten sotkuja.

Vierailija
32/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin tässä juuri muutettu ja muutetaan.

Asunto johon muutettiin, ei olekunnolla siivottu. Tavaraa löytyy asunnon omistajalta ja entisiltä vuokralaisilta.

Asunto josta muutetaan, on monessa huoneessa hometta. Yritän toki siivota hyvin, mutta tuntuu jotenki niin turhalta, kun tiedän ettei tuohon voi ottaa uusia asukkaita ennenkuin ovat saaneet homeen pois.

Ja joudun tekemään lopousiivouksen osittain yksin, kun puoliso on sairaana. Itelläkin on vähän kipeä olo, mutta minkäs teet.

Asu omassa, niin ei tarvitse miettiä siivotako vai eikö, jättäää vaan siivoamatta. Toki jos asunto-osakkeen hommaat ja asunto alkaa olemaan asuinkelvottoman epäsiisti esim roskien haju haittaa muita asukkaita, niin jossain vaiheessa yhtiö ottaa haltuun.

Jos asunto ollut epäsiisti sinne muuttaessanne, miksi ette reklamoineet avaimet saatuanne? Meillä siisteysasioista pitää reklamoida ekan viikon aikana, sen jälkeen siisteystaso on hyväksytty uusien asukkaiden toimesta. Asunnon kun luovuttaa pois, pitää asunto olla hyvin siivottu. Ts. Jos hellantakunen on törkyinen asuntoon muuttaessa ja et siitä vuokranantajalle reklamoi, niin tämä ei tarkoita sitä, että lähtiessäsi voit jättää hellanalusen törkyiseksi.

Minä muuten olen ainoa joka meillä siivoaa, puoliso ei ikinä.

Vierailija
33/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisosäätiö veloitti rikkinäisestä tai puuttuvasta palovaroittimesta 250e, näin esimerkiksi.

Vierailija
34/34 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olit jonkun rahastavan riistofirman vuokralainen. Hinnat ovat liian korkeat. Siitä on aikaa kun olin vuokralainen mutta yksityisiltä vuokratessani en ainakaan koskaan allekirjoittanut mitään sopimusta missä olisi mainittu siivous. Pois muuttaessa vain imuroin. Ottaen huomioon että suuri osa vuokralaisista on pienituloisia heille pitäisi tarjota mahdollisuus tulla takaisin ja siivota paremmin sen sijaan että he joutuvat maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi