Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Kokoomuksen vaalivoitto tarkoittaa köyhille ihmisille??

Vierailija
02.04.2023 |

??

Kommentit (1013)

Vierailija
761/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mietin, miten käy koulutuksen?!?!

Vierailija
762/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa yksi kenet tiedän joka eli pitkään (kymmenen vuotta varmaan) sossutuilla ja työkkärituella ja meni lopulta ihme ja kumma töihin. Nyt ulisee kun pitää maksaa veroja joita menee iso osa palkasta. Anna mun kaikki kestää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edusta mitään puoluetta mutta faktoihin perustuen uskon että uusi hallitus turvaa köyhien lapsille tulevaisuuden. Demarihallitus olisi vienyt täältä hyvinvoinnin edellytykset hullulla menollaan.

Vierailija
764/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän äänestin kokoomusta.

Vierailija
765/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että köyhä demari ei voi enää maksattaa aamiaistarvikkeitaan veronmaksajilla. Eikä virka-auto toimi enää juoppotaksina.

Vierailija
766/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa köyhillekin sitä, että kun talous saadaan kuntoon, on tässä maassa köyhilläkin parempi elää.

Se hyvä elämä tulee siitä, että on työpaikkoja ja yrityksiä ja yrittäjiä pienyrittäjistä, keskisuuriin yrityksiin ja suuryritksiin.

Ne tuovat työtä ja toimeentuloa ja veroja, joilla hyvinvoimaisempaa yhteiskuntaa voidaan luoda ja ylläpitää.

Juuri köyhimpiä nämä hyvinvointi palvelut koskee.

Varakkaimilla on itsellään rahaa kustantaa terveysmenot, elää ilman asumistukia, ilman toimeentulotukia ja työttömyyspäivärahoja.

Varakkaat pärjäävät omillaan. Köyhät ei.

Mutta tämä ei käy hetkessä, vie vuosia, että Suomen talous saadaan tasapainoon.

Ja se tasapainottamisen aika, koskee meitä kaikkia.

Vierailija
767/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko poistaa eläkeläisiltä kelataksit ja lääkekatto. Maksakoon itse.

Jälleen kerran, toivon että karma opettaa. Mitä jos sairastut ja tarvit niitä lääkkeitä? Toteat että ei varaa no enpä osta niitä. Olet invalidi ja et voi liikkua?

Kuule, voit saada kiukkuisen työttömän avustajaksi ja työtön määrää et sinä sieltä pyörätuolista.

Avustettavan kuuluu tehdä kotitöitä, osa kuulemma ei tee, käskyttää vaan. Jos minä menen avustajaksi niin se avustettava todellakin tekee niitä kotitöitä myös.

Hyvässä lykyssä itkee ja tekee.

Työttömien haukkuminen ja tukien leikkaus on mennyt liian pitkälle.

Se pyörätuolissa lusmuilu loppuu.

Pyörätuolissa istuva pystyy myös puristelemaan mattoa, pitämään toisesta päästä kiinni. Pyörätuolissa oleva pystyy imuroimaan ja luutaamaan, minä lykkään pyörätuolia ja hän imuroi ja luutaa. Pyörätuolissa oleva pystyy tiskaamaan, minä ostan 2 pesuvatia ja hänelle laitan niihin vedet, hän istuu pöydän ääressä ja tiskaa.

Pyörätuolissa istuva istuu pöydän ääressä ja pilkkoo salaattiaineet jne.

Auta armias jos minä menen avustajaksi. Minä en ota käskyjä vaan hän tekee mitä minä sanon.

Vien mukanani keittiön pöydälle laitettavan keittolevyn ja se pyörätuolissa istuva tekee ne ruoat, minä katson vieressä, voin ojentaa työvälineitä.

Onko voimafantasiat tulilla? Eiköhän moni sairas itseasiassa nauti siitä että saa osallistua ja tehdä joten tuskin heitä tällä pääset kovin kyykyttämään.

Kuule, on niitä jotka ei tee mitään.

Sitä voi moni mieskin mennä hiljaiseksi, kun tulee nainen käskyttämään ja arvostelemaan. Sinä teet itse ne ruoat, minä katson ja ojennan työvälineitä.

Miksi purat vihaasi sairaisiin? En ymmärrä tätä logiikkaa.

Te haukutte työttömiä niin kyllä kuule me avustajaksi tullaan eikä todellakaan se avustettava ole se joka käskee.

Tyhmät luulevat, että työtön reipastuu kun sitä haukutaan. Väärin, me tullaan vihaiseksi ja kohta on oksat pois työpaikoilla, kun me tullaan vihaisina sinne.

Hyvä homma! Kevät onkin oikea aika mennä puistotöihin oksittamaan pensaita kun ei vielä lehdet ole niihin kasvaneet.

Hah hah, sitä voi kuule epikriisit mennä väärään osoitteeseen, kun ei ole silmälaseihin rahaa. Toimitusjohtajan terveystiedot jollekin päiteidenkäyttäjälle.

Toimitusjohtaja voi soittaa Petteri Orpolle ja kiittää työttömiin kohdistuvista leikkauksista.

Jos ei ole perheen vakituisessa vuorotyössä käyvällä puolisolla uusiin talvirenkaisiin rahaa niin liikenne kolarit korvaa vakuutusyhtiö sentään.

Se ei ole tietenkään kiva, jos kolarin toinen osapuoli joutuu myös sairaalaan ja voi tulla joku ikuinen terveysvaiva.

Mutta saapa Suomi säästettyä.

Suomi maksaa nyt eläkkeitä, ei työssäkäyvien silmälaseja ja talvirenkaita. Se on harmi, kun on vanhoilla renkailla pysähtymismatka pidempi. Mutta ei ole rahhoo.

Ai nyt jo pitäisi talvirenkaatkin saada valtiolta?Älä nyt viitsi oikeasti.

Linja-autot ei kulje vuorotöihin ja jos puolison ansiosidonnaista leikataan niin ei ole rahaa. Sun lapset autoilee tuolla samoilla teillä kun köyhät. Jos vietät lapsesi hautajaisia niin älä itke meille muille.

Vierailija
768/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa yksi kenet tiedän joka eli pitkään (kymmenen vuotta varmaan) sossutuilla ja työkkärituella ja meni lopulta ihme ja kumma töihin. Nyt ulisee kun pitää maksaa veroja joita menee iso osa palkasta. Anna mun kaikki kestää :D

Ne menee eläkeläisiin ja terveydenhoitoon.

Vierailija
769/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 73-vuotias ja yksiäkään silmälaseja ei ole kukaan tai mikään taho nytkään kustantanut.

Markettilaseilla mennään.

Joten toivossa on hyvä elää, jospa nyt saisin ensimmäiset optikon lasini ja elämäni ensimmäisen silmälääkärin tarkistuksen ikäni puolesta. Mutta jos en niin mikään ei ole entiseen huonotunutkaan.

Mennään markettilaseilla.

Itselle köyhänä pieneläkeläisenä ainoa etu oli eläkkeiden pieni nousu, mutta siitäkin osa menee veroon.

Mutta se ei kai ollut yhden puolueen ansiota sekään.

Minusta tuntui, että Marinin mantra köyhistä ja vanhuksista oli vain mantra. Pakollinen saadakseen kannatusta. Tosiasiassa köyhät ja vanhukset eivät häntä kiinnosta tippaakaan.

Kaikki (esim. minä) eivät kertakaikkiaan pärjää ollenkaan markettilaseilla. Olisin likitulkoon sokea. Ei minullekaan kukaan ole laseja kustantanut vaikka yksinyrittäjänä tuloni jäävät alle toimeentulotuen rajan (yrittäjä ei voi saada toimeentulotukea). Olen itse kalliit moniteholasini joutunut minimaalisista tuloista maksamaan. Ole onnellinen, jos pärjäät markettilaseilla, ja ilmeisesti pärjäätkin, kun kerran pystyt tänne kirjoittamaan ja lukemaan.

Vierailija
770/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilon ja onnen päivää!

Vierailija
771/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran, toivon että karma opettaa. Mitä jos sairastut ja tarvit niitä lääkkeitä? Toteat että ei varaa no enpä osta niitä. Olet invalidi ja et voi liikkua?

Kuule, voit saada kiukkuisen työttömän avustajaksi ja työtön määrää et sinä sieltä pyörätuolista.

Avustettavan kuuluu tehdä kotitöitä, osa kuulemma ei tee, käskyttää vaan. Jos minä menen avustajaksi niin se avustettava todellakin tekee niitä kotitöitä myös.

Pyörätuolissa istuva pystyy myös puristelemaan mattoa, pitämään toisesta päästä kiinni. Pyörätuolissa oleva pystyy imuroimaan ja luutaamaan, minä lykkään pyörätuolia ja hän imuroi ja luutaa. Pyörätuolissa oleva pystyy tiskaamaan, minä ostan 2 pesuvatia ja hänelle laitan niihin vedet, hän istuu pöydän ääressä ja tiskaa.

Auta armias jos minä menen avustajaksi. Minä en ota käskyjä vaan hän tekee mitä minä sanon.

Vien mukanani keittiön pöydälle laitettavan keittolevyn ja se pyörätuolissa istuva tekee ne ruoat, minä katson vieressä, voin ojentaa työvälineitä.

Onko voimafantasiat tulilla? Eiköhän moni sairas itseasiassa nauti siitä että saa osallistua ja tehdä joten tuskin heitä tällä pääset kovin kyykyttämään.

Sitä voi moni mieskin mennä hiljaiseksi, kun tulee nainen käskyttämään ja arvostelemaan. Sinä teet itse ne ruoat, minä katson ja ojennan työvälineitä.

Te haukutte työttömiä niin kyllä kuule me avustajaksi tullaan eikä todellakaan se avustettava ole se joka käskee.

Tyhmät luulevat, että työtön reipastuu kun sitä haukutaan. Väärin, me tullaan vihaiseksi ja kohta on oksat pois työpaikoilla, kun me tullaan vihaisina sinne.

Hyvä homma! Kevät onkin oikea aika mennä puistotöihin oksittamaan pensaita kun ei vielä lehdet ole niihin kasvaneet.

Hah hah, sitä voi kuule epikriisit mennä väärään osoitteeseen, kun ei ole silmälaseihin rahaa. Toimitusjohtajan terveystiedot jollekin päiteidenkäyttäjälle.

Toimitusjohtaja voi soittaa Petteri Orpolle ja kiittää työttömiin kohdistuvista leikkauksista.

Jos ei ole perheen vakituisessa vuorotyössä käyvällä puolisolla uusiin talvirenkaisiin rahaa niin liikenne kolarit korvaa vakuutusyhtiö sentään.

Se ei ole tietenkään kiva, jos kolarin toinen osapuoli joutuu myös sairaalaan ja voi tulla joku ikuinen terveysvaiva.

Suomi maksaa nyt eläkkeitä, ei työssäkäyvien silmälaseja ja talvirenkaita. Se on harmi, kun on vanhoilla renkailla pysähtymismatka pidempi. Mutta ei ole rahhoo.

Linja-autot ei kulje vuorotöihin ja jos puolison ansiosidonnaista leikataan niin ei ole rahaa. Sun lapset autoilee tuolla samoilla teillä kun köyhät. Jos vietät lapsesi hautajaisia niin älä itke meille muille.

No mites puoliso on aiemmin kulkenut töissä, kun se kerran ansiosidonnaista päivärahaa saa?

Ja jos ei ole omistusasuntoa, voihan sitä muuttaa vuokralle asumaan, lähemmäs työpaikkaa.

Ansiosidonnaisen maksamisaikaa halutaan lyhentää siksi, jotta ihmiset lähtisivät nopeammin takaisin työmarkkinoille.

Siinä vaiheessa he ovat kaikkein helpoimmin työllistettävissä, kun työttömyys aika jää lyhyesti.

Kun ansiosidonnaine jatkuu pari tai jopa kaksi vuotta, mahdollisuudet työllistyä uudelleen, huonevat koko ajan.

Voi tulla vaikka jopa työhaluttomuutta.

Näihin leikkauksiin on olemassa järkevät perusteet taustalla.

Vierailija
772/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että kela pystyy jatkossakin tukemaan pienituloisia ja että löytyy veronmaksajia jotka sen pystyvät kustantamaan.

Lopeta vertaileminen. Teetkö liikaa töitä voimavaroihisi nähden.

"Kohtuus kaikessa niin elämä hymyilee".

Vierailija
773/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin aiemmin demareita mutta nyt kokoomusta koska sdp:llä oli asenne jossa ei välitetä tulevista sukupolvista. Ihan kuin olisi ollut maailmanloppu käsillä ja hävitetään kaikki valtion kassasta ja tehdään lisää velkaa. Sdp menetti uskottavuutensa viime aikoina. En tosin allekurjoita kaikkea kok ohjelmassakaan mutta alemman keskiluokan henkilönä uskon kokoomuksen saavan ssioita parempaan jamaan.

Vierailija
774/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edusta mitään puoluetta mutta faktoihin perustuen uskon että uusi hallitus turvaa köyhien lapsille tulevaisuuden. Demarihallitus olisi vienyt täältä hyvinvoinnin edellytykset hullulla menollaan.

Sano yksi konkreettinen toimi joka oli mielestäsi hullua menoa. Velka (jota hallitus otti varsin maltillisesti verrattuna kriisiaikojen porvarihallituksen Aho ja Vanhanen II) ei ole toimi.

Vierailija
775/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin aiemmin demareita mutta nyt kokoomusta koska sdp:llä oli asenne jossa ei välitetä tulevista sukupolvista. Ihan kuin olisi ollut maailmanloppu käsillä ja hävitetään kaikki valtion kassasta ja tehdään lisää velkaa. Sdp menetti uskottavuutensa viime aikoina. En tosin allekurjoita kaikkea kok ohjelmassakaan mutta alemman keskiluokan henkilönä uskon kokoomuksen saavan ssioita parempaan jamaan.

Jos yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen palkasta.

Miten menevät tytäryhtiöt ja alihankintayritykset rakennuksilla ja satamissa?

Vierailija
776/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen palkasta.

Koska suomalaiset saa tuon veroalen niin, että pienempi palkka riittää ja meidät otetaan töihin.

Olen kuullut luottamusmiehenä toimineelta mieheltä aika hurjia juttuja, hän on nyt eläkkeellä.

Pidättekö te meitä naisia tyhminä?

Vierailija
777/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa köyhillekin sitä, että kun talous saadaan kuntoon, on tässä maassa köyhilläkin parempi elää.

Se hyvä elämä tulee siitä, että on työpaikkoja ja yrityksiä ja yrittäjiä pienyrittäjistä, keskisuuriin yrityksiin ja suuryritksiin.

Ne tuovat työtä ja toimeentuloa ja veroja, joilla hyvinvoimaisempaa yhteiskuntaa voidaan luoda ja ylläpitää.

Juuri köyhimpiä nämä hyvinvointi palvelut koskee.

Varakkaimilla on itsellään rahaa kustantaa terveysmenot, elää ilman asumistukia, ilman toimeentulotukia ja työttömyyspäivärahoja.

Varakkaat pärjäävät omillaan. Köyhät ei.

Mutta tämä ei käy hetkessä, vie vuosia, että Suomen talous saadaan tasapainoon.

Ja se tasapainottamisen aika, koskee meitä kaikkia.

En olisi nähnyt tätä tasapainottamista mahdottomaksi demarien toimestakaan ajanjaksona jolloin ei ole inflaatio, tueta ukrainaa, ole korona-aikaa. Niin että köyhät ei ole eka leikkauskohde.

Terveydenhoito, koulutus ja heikko-osaisimmat on huonoja leikkauskohteita. Maksavat usein tulevaisuudessa enemmän etenkin siis terveydessä ja heikko-osaisissa säästäminen ja koulutuksesta leikkaus

Vierailija
778/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienempi palkka riittää työntekijöille ja itselle voitot ja työttömiä haukutaan. Oksettavaa touhua.

Vierailija
779/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienempi palkka riittää työntekijöille ja itselle voitot ja työttömiä haukutaan. Oksettavaa touhua.

Meillä naisilla on tuttuja töissä rakennuksilla ja satamissa.

Ei olisi kannattanut haukkua työttömiä, jos itse puuhailee alempi palkka, itselle voitot touhuja. Olisi kannattanut olla vaan helvetin hiljaa työttömistä.

Vierailija
780/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites puoliso on aiemmin kulkenut töissä, kun se kerran ansiosidonnaista päivärahaa saa?

Ja jos ei ole omistusasuntoa, voihan sitä muuttaa vuokralle asumaan, lähemmäs työpaikkaa.

Ansiosidonnaisen maksamisaikaa halutaan lyhentää siksi, jotta ihmiset lähtisivät nopeammin takaisin työmarkkinoille.

Siinä vaiheessa he ovat kaikkein helpoimmin työllistettävissä, kun työttömyys aika jää lyhyesti.

Kun ansiosidonnaine jatkuu pari tai jopa kaksi vuotta, mahdollisuudet työllistyä uudelleen, huonevat koko ajan.

Voi tulla vaikka jopa työhaluttomuutta.

Näihin leikkauksiin on olemassa järkevät perusteet taustalla.

Puoliso on ollut jo 15 vuotta vakituisessa työssä ja minä aina kun saa töitä. 2 lasta ja asutaan vuokralla.

Hallitus sitten leikkaa ansiosidonnaista. Mulla on lasit vuodelta 2015 ja puolisolla pitäisi olla, mutta ei ole nyt rahaa ja muutto on liian kallista puuhaa

Jos tulee kolareita niin ei säälitä vastapuoli tippaakaan, huudetaan korkeintaan HYVÄ KOKOOMUS