Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Kokoomuksen vaalivoitto tarkoittaa köyhille ihmisille??

Vierailija
02.04.2023 |

??

Kommentit (1013)

Vierailija
741/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko poistaa eläkeläisiltä kelataksit ja lääkekatto. Maksakoon itse.

Jälleen kerran, toivon että karma opettaa. Mitä jos sairastut ja tarvit niitä lääkkeitä? Toteat että ei varaa no enpä osta niitä. Olet invalidi ja et voi liikkua?

Kuule, voit saada kiukkuisen työttömän avustajaksi ja työtön määrää et sinä sieltä pyörätuolista.

Avustettavan kuuluu tehdä kotitöitä, osa kuulemma ei tee, käskyttää vaan. Jos minä menen avustajaksi niin se avustettava todellakin tekee niitä kotitöitä myös.

Hyvässä lykyssä itkee ja tekee.

Työttömien haukkuminen ja tukien leikkaus on mennyt liian pitkälle.

Se pyörätuolissa lusmuilu loppuu.

Pyörätuolissa istuva pystyy myös puristelemaan mattoa, pitämään toisesta päästä kiinni. Pyörätuolissa oleva pystyy imuroimaan ja luutaamaan, minä lykkään pyörätuolia ja hän imuroi ja luutaa. Pyörätuolissa oleva pystyy tiskaamaan, minä ostan 2 pesuvatia ja hänelle laitan niihin vedet, hän istuu pöydän ääressä ja tiskaa.

Pyörätuolissa istuva istuu pöydän ääressä ja pilkkoo salaattiaineet jne.

Auta armias jos minä menen avustajaksi. Minä en ota käskyjä vaan hän tekee mitä minä sanon.

Vien mukanani keittiön pöydälle laitettavan keittolevyn ja se pyörätuolissa istuva tekee ne ruoat, minä katson vieressä, voin ojentaa työvälineitä.

Onko voimafantasiat tulilla? Eiköhän moni sairas itseasiassa nauti siitä että saa osallistua ja tehdä joten tuskin heitä tällä pääset kovin kyykyttämään.

Kuule, on niitä jotka ei tee mitään.

Sitä voi moni mieskin mennä hiljaiseksi, kun tulee nainen käskyttämään ja arvostelemaan. Sinä teet itse ne ruoat, minä katson ja ojennan työvälineitä.

Miksi purat vihaasi sairaisiin? En ymmärrä tätä logiikkaa.

Te haukutte työttömiä niin kyllä kuule me avustajaksi tullaan eikä todellakaan se avustettava ole se joka käskee.

Tyhmät luulevat, että työtön reipastuu kun sitä haukutaan. Väärin, me tullaan vihaiseksi ja kohta on oksat pois työpaikoilla, kun me tullaan vihaisina sinne.

Hyvä homma! Kevät onkin oikea aika mennä puistotöihin oksittamaan pensaita kun ei vielä lehdet ole niihin kasvaneet.

Hah hah, sitä voi kuule epikriisit mennä väärään osoitteeseen, kun ei ole silmälaseihin rahaa. Toimitusjohtajan terveystiedot jollekin päiteidenkäyttäjälle.

Toimitusjohtaja voi soittaa Petteri Orpolle ja kiittää työttömiin kohdistuvista leikkauksista.

Jos ei ole perheen vakituisessa vuorotyössä käyvällä puolisolla uusiin talvirenkaisiin rahaa niin liikenne kolarit korvaa vakuutusyhtiö sentään.

Vierailija
742/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran, toivon että karma opettaa. Mitä jos sairastut ja tarvit niitä lääkkeitä? Toteat että ei varaa no enpä osta niitä. Olet invalidi ja et voi liikkua?

Kuule, voit saada kiukkuisen työttömän avustajaksi ja työtön määrää et sinä sieltä pyörätuolista.

Avustettavan kuuluu tehdä kotitöitä, osa kuulemma ei tee, käskyttää vaan. Jos minä menen avustajaksi niin se avustettava todellakin tekee niitä kotitöitä myös.

Pyörätuolissa istuva pystyy myös puristelemaan mattoa, pitämään toisesta päästä kiinni. Pyörätuolissa oleva pystyy imuroimaan ja luutaamaan, minä lykkään pyörätuolia ja hän imuroi ja luutaa. Pyörätuolissa oleva pystyy tiskaamaan, minä ostan 2 pesuvatia ja hänelle laitan niihin vedet, hän istuu pöydän ääressä ja tiskaa.

Auta armias jos minä menen avustajaksi. Minä en ota käskyjä vaan hän tekee mitä minä sanon.

Vien mukanani keittiön pöydälle laitettavan keittolevyn ja se pyörätuolissa istuva tekee ne ruoat, minä katson vieressä, voin ojentaa työvälineitä.

Onko voimafantasiat tulilla? Eiköhän moni sairas itseasiassa nauti siitä että saa osallistua ja tehdä joten tuskin heitä tällä pääset kovin kyykyttämään.

Sitä voi moni mieskin mennä hiljaiseksi, kun tulee nainen käskyttämään ja arvostelemaan. Sinä teet itse ne ruoat, minä katson ja ojennan työvälineitä.

Te haukutte työttömiä niin kyllä kuule me avustajaksi tullaan eikä todellakaan se avustettava ole se joka käskee.

Tyhmät luulevat, että työtön reipastuu kun sitä haukutaan. Väärin, me tullaan vihaiseksi ja kohta on oksat pois työpaikoilla, kun me tullaan vihaisina sinne.

Hyvä homma! Kevät onkin oikea aika mennä puistotöihin oksittamaan pensaita kun ei vielä lehdet ole niihin kasvaneet.

Hah hah, sitä voi kuule epikriisit mennä väärään osoitteeseen, kun ei ole silmälaseihin rahaa. Toimitusjohtajan terveystiedot jollekin päiteidenkäyttäjälle.

Toimitusjohtaja voi soittaa Petteri Orpolle ja kiittää työttömiin kohdistuvista leikkauksista.

Jos ei ole perheen vakituisessa vuorotyössä käyvällä puolisolla uusiin talvirenkaisiin rahaa niin liikenne kolarit korvaa vakuutusyhtiö sentään.

Se ei ole tietenkään kiva, jos kolarin toinen osapuoli joutuu myös sairaalaan ja voi tulla joku ikuinen terveysvaiva.

Mutta saapa Suomi säästettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole tietenkään kiva, jos kolarin toinen osapuoli joutuu myös sairaalaan ja voi tulla joku ikuinen terveysvaiva.

Suomi maksaa nyt eläkkeitä, ei työssäkäyvien silmälaseja ja talvirenkaita. Se on harmi, kun on vanhoilla renkailla pysähtymismatka pidempi. Mutta ei ole rahhoo.

Vierailija
744/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että työn vastaanottamisesta tulee houkuttelevampaa kuin pelkkien tukien varassa eläminen kaikille työkuntoisille ihmisille.

Saatanan pösilöt. Jos työtön menee hetkeksi töihin niin tuet katkeaa.

Pitääkö sieltä työpaikalta, varastaa tavaroita myyntiin ettei tarvitse ottaa pikavippiä vuokraan.

Eläkeläinen saa joka kuukausi eläkkeen ja palkka on lisätulo. Työtön ei saa.

Juu, myy bisnesideat sieltä työpaikalta vuokranmaksuun.

Teoriassa voisin mennä sairaana eläkeläisenä töihin mutta en usko että kukaan ensinnäkään palkkaisi henkilöä joka on sairas ja työhistoria siksi mitä on ja toisekseen en kykene työhön enkä ole kyennyt vuosiin. Olen irtisanottu sairastumisen takia työsuhteestani koska en vain ole kyennyt palaamaan työhöni. Näistä spekseistä olisin mielelläni kyllä töissä terveenä ja kävisin tienaamassa palkkani jotta minun ei tarvitsisi olla köyhyysrajalla ilman takeita että pääsen enää töihin. Ymmärrän että työnsaanti ei ole helppoa ja järjestelmä on armoton etenkin ihmisiä kohtaan jotka on työkyvyttömiä työkkärituella ja eivät pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.

Katkeaisi ne tuet kyllä eläkeläiseltäkin jos tienaa yli tietyn rajan. En tiedä miten menee vanhuseläkkeessä.

Ei eläkettä kyllä katkaista, ainakaan vanhuuseläkettä.

Kuinka yleinen asia on vanhuseläkeläisen työssäkäynti?

En tiedä mutta äitini (78v) ja hänen kaksi ystävätärtään (74v ja 71v) käyvät töissä parina päivänä viikossa.

Vierailija
745/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35836 kirjoitti:

Kaikki "työväen" puolella olevat puolueet puhuivat vaalien alla tuloeroista, veronkorotuksista ja tasapäistämisestä. On puhuttu heikko-osaisista ja köyhistä, ei pienituloisista ja suunareista. Progressiivinen verotus, tyel-maksut yms riipii jo keskituloisiltakin 1/3 palkasta, samalla kun eläkeikä karkaa vuosi vuodelta kauemmas kaikilla. Kokoomus on sentään puhunut veronalennuksista ja siitä, että työnteon tulisi olla kannattavaa - koskien siis myös matalapalkka-aloja. Kevyttä optimismia tulevaa ajatellen.

Duunarina olin aiemmin myötäillyt työväenpuolueiden linjoja, vaan en enää. Jostain syystä työväki nähdään vain verontuottajina ja keskituloisiakin tuntuvat pitävän rikkaina, joilta voi ottaa enemmän, se ei oikein kannusta panostamaan työelämässä menestymiseen ja koulutukseen. Niin ja se absurdi 60% korkeakoulutettuja Suomeen, miksi?

Suomen sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin, 8% työttömiin ja loput terveydenhoitoon.

Luuletko oikeasti, että veroja voidaan laskea ottamatta velkaa?

Eläkkeisiin menisi vähemmän jos Suomessa kuten monessa muussa maassa olisi eläkekatto. Mutta Suomi leikkii rikasta maata jolla on varaa ökyeläkkeisiin.

Vierailija
746/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkekattoon ei pitäisi puuttua mutta Kela-taksista voisi keskustella. Taksit ei siitä kyllä pitäisi, heidän leipää siinä kavennettaisiin. Niin se on melkein kaikkien säästöjen kohdalla. Suo siellä, vetelä täällä. Jo nyt moni pienyrittäjä kärsii koska ihmiset eivät kuluta koska heillä ei ole siihen varaa. Se johtaa monien yrittäjien konkursseihin ja nämä yrittäjät tarvitsevat sitten sosiaalitukea.

Vierailija
747/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi perhe joutui kolariin. Heidän piti mennä Lappiin, mutta eivät mennetkään. Sellaista se on, kun köyhällä on huonot talvirenkaat ja auto ajautuu vastaatulevien kaistalle. No, pakko sen köyhänkin on töissä käydä. Jos puoliso on työmarkkinatuella niin ei siinä mitään talvirenkaita osteta.

Vierailija
748/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan, ponnistan ja parempaa on luvassa.

Vierailija
749/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tarkoitus ajaa taloyhtiöt konkurssiin leikkaamalla ansiosidonnaista niin että ihmiset jättää yhtiölainat maksamatta. Lähtee myös eläkeläisiltä asunto.

Taloyhtiö voi ottaa yhtiövastikkeet ja rahoitusvastikkeet maksamatta jättäneiden asunnot haltuunsa ja vuokrata ne.

Vierailija
750/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35836 kirjoitti:

Kaikki "työväen" puolella olevat puolueet puhuivat vaalien alla tuloeroista, veronkorotuksista ja tasapäistämisestä. On puhuttu heikko-osaisista ja köyhistä, ei pienituloisista ja suunareista. Progressiivinen verotus, tyel-maksut yms riipii jo keskituloisiltakin 1/3 palkasta, samalla kun eläkeikä karkaa vuosi vuodelta kauemmas kaikilla. Kokoomus on sentään puhunut veronalennuksista ja siitä, että työnteon tulisi olla kannattavaa - koskien siis myös matalapalkka-aloja. Kevyttä optimismia tulevaa ajatellen.

Duunarina olin aiemmin myötäillyt työväenpuolueiden linjoja, vaan en enää. Jostain syystä työväki nähdään vain verontuottajina ja keskituloisiakin tuntuvat pitävän rikkaina, joilta voi ottaa enemmän, se ei oikein kannusta panostamaan työelämässä menestymiseen ja koulutukseen. Niin ja se absurdi 60% korkeakoulutettuja Suomeen, miksi?

Suomen sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin, 8% työttömiin ja loput terveydenhoitoon.

Katsoin joskus nuo prosentit THL: n sivuilta.

Eläkkeiden indeksinostot jäihin ja eläkekatto Suomeen.

Vierailija
751/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi perhe joutui kolariin. Heidän piti mennä Lappiin, mutta eivät mennetkään. Sellaista se on, kun köyhällä on huonot talvirenkaat ja auto ajautuu vastaatulevien kaistalle. No, pakko sen köyhänkin on töissä käydä. Jos puoliso on työmarkkinatuella niin ei siinä mitään talvirenkaita osteta.

Käyvätkö köyhät Suomessa perheineen Lapin lomilla?

Vierailija
752/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä, veronkevennyksiä, leipää. Sirkushuvien aika on nyt ohi!

Vierailija
753/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35836 kirjoitti:

Katsoin joskus nuo prosentit THL: n sivuilta.

Eläkkeiden indeksinostot jäihin ja eläkekatto Suomeen.

Inflaation aikana indeksinostot jäihin.. Fiksua kansantaloudelle että vähätuloiset joilla kaikki menee kulutukseen ei enää kuluta.

Eläkekattoa kannatan jättieläkkeiden osalta.

Vierailija
754/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin köyhässä perheessä eläessäni kerran tuetulla lomalla Suomessa ennen 18 v ikää ja muut kerrat oli sukulaisten luona "lomailua". En koskaan ollut lentänyt edes lapsena lentokoneella. Olen ollut todella ilmastoystävällinen jo lapsesta pitäen

Vierailija
755/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhiltä leikataan jotta voidaan laskea keskimääräistä enemmän tienaavien verotusta. Nyt osa isotuloisista on joutunut vähentämään ulkona syömistä ja matkustelua

Toki, jos köyhä joutuu leikkaamaan ruokakuluistaan, se näkyy sitten 5 vuoden viiveellä sotekuluissa. Mutta sillon on toki uusi hallitus jo remmissä.

Vierailija
756/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä yhtälailla mahdollisuus kouluttautua tai alkaa yrittäjäksi

-Pelkkä mahdollisuus ilman älyä ei riitä.

- Jonkun on tehtävä myös matalapalkkaisten työt.

Niin, sitten kun kaikki tuet poistettais, olis hyvä mahdollisuus saada näitä alemman kastin ihmisiä viidellä eurolla/h hommiin. Ruoskalla vähän vauhtia, kun ei heillä muuten äly riitä.

Vierailija
757/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan köyhä oli menossa töihin ja rikkaan perheen piti mennä Lappiin.

Vierailija
758/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tarkoitus ajaa taloyhtiöt konkurssiin leikkaamalla ansiosidonnaista niin että ihmiset jättää yhtiölainat maksamatta. Lähtee myös eläkeläisiltä asunto.

Taloyhtiö voi ottaa yhtiövastikkeet ja rahoitusvastikkeet maksamatta jättäneiden asunnot haltuunsa ja vuokrata ne.

Vuokra-asunnoista on Suomessa ylitarjonta esim. Helsingin seudulla 10 000 asuntoa vapaana ja 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa.

Vierailija
759/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi maksaa nyt eläkkeitä, ei työssäkäyvien silmälaseja ja talvirenkaita. Se on harmi, kun on vanhoilla renkailla pysähtymismatka pidempi. Mutta ei ole rahhoo.

Ai nyt jo pitäisi talvirenkaatkin saada valtiolta?Älä nyt viitsi oikeasti.

Vierailija
760/1013 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erittäin tyytyväinen Kokoomuksen voittoon

Harmittaa vasemmiston ja vihreiden puolesta, että menivät SDP:n lankaan ja panivat jäsenensä äänestämään joukolla SDP: tä

Ilman noita ostettuja ääniä SDP olisi jäänyt n 35 paikan puolueeksi ja vasemmisto ja vihreät eivät olisi kuolevia puolueita.

Ei kannattanut leikkiä rikasta tai rutiköyhää Li Anderson ja Maria Ohisalo!

Mutta myöhäistä nyt huomata, että Sanna Marin kusetti teitä.

Miten niin panivat jäsenensä äänestämään SDP:tä? Hehän nimenomaan kehottivat ihmisiä olemaan taktikoimatta. Ja mun ystäväpiirissä (ja varmaan paljon muuallakin) puhuttiin tuosta taktisesta äänestämisestä jo kauan ennen kuin kukaan puhui asiasta julkisuudessa. Kyllä fiksut ihmiset ajattelevat itsekin asioita ilman että joku käskee.

Ja Vasemmistoliitto ja Vihreät eivät ole kuolevia puolueita. Kyllä niiden kannatus sieltä vielä nousee.

Kannatus nousee todella paljon oikeistohallituksen jäljiltä.