Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestätkö lapsesi ystäviä?

Vierailija
02.04.2023 |

Jos teidän perheessänne on hyvin pitkälle toisenlaiset elämänarvot kuin lapsesi ystävän perheessä, miten toimitte tai kommunikoitte noiden lapsen ystävien kanssa? Miten suhtautuisitte siihen, että lapsenne ystävä haistattelee teille päin naamaa, on röyhkeä ja haukkuu perheenne arvomaailmaa? Kyse ala-asteikäisistä lapsista. Itse olen tulossa siihen loppupäätelmään, että lapseni ei enää tule viettämään aikaansa tuon erilaisen arvomaailman piirissä kasvatetun ystävän kanssa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli tällaisia ns kavereina. Mielestäni koti on koti, eikä tarvi tulla elvistelemään.

En myöskään mene minnekään missä kohdellaan huonosti.

Olo on parantunut tosi paljon koronan myötä...

Ps muistan miten eräs äiti yritti pakottaa lapseni olemaan lapsensa kaveri.

He olivat kuin yö ja päivä, oma lapsi pohdiskelija ja vitsikäs, toisen lapsi huutava seinääpäinjuoksija...

Joo, antaa muitten ottaa herneet sieraimeen. Vain yksi elämä eikä kukaan maksa sylkykuppinaolosta.

Vierailija
2/2 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikean asiasta tekee se, että lapseni on hyvin kiintynyt tähän (minun näkökulmastani huonosti kasvatettuun, itse keskeiseen, käskyttävään, rajattomaan, taustat tietäen varmasti traumatisoituneeseen ja tulevaisuudessa mahd. moniongelmaiseen/nuorisorikolliseen) ystäväänsä. Kuinka selittää lapselleen, että heidän tapaamisensa ovat nyt vain yksinkertaisesti lopussa? Olemme onneksi piakkoin muuttamassa hyvin kauas tästä kaupungista, joten fyysinen etäisyys ratkaissee suurimman osan, mutta somen kautta yhteyden pito olisi saatava vähenemään/loppumaan. Haluan varjella lastani satuttamasta itseään tällaisten ihmisten suhteen tulevaisuudessakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla