Kenelläkään opettajaa, joka tehnyt (hyvällä) suuren vaikutuksen?
Eilisessä Hesarissa oli lukioaikaisen opettajani kuolinilmoitus. Menin ihan sanattomaksi,sillä kyseinen opettaja oli niin upea ja loistava persoona, etten ole vastaavan törmännyt missään koulussa. Hän teki yleensä niin tylsästä oppiaineesta mielenkiintoista ja hauskaa. Itse en tykännyt hänen opettamasta aineesta yläasteella yhtään, mutta lukiossa kirjoitin ällän siitä, ja kiitos kuuluu innostavalle opettajalle.
Tuli tosi tyhjä olo, mikä on typerää, sillä kouluajoista on kohta parikymmentä vuotta. Mutta rauha tämän upean opettajan sielulle!
Kommentit (6)
Se on ihan käsittämätöntä, miten hänen oppilaansa vuosi toisen jälkeen puhkeavat ylistämään häntä. Mutta ikinä en olisi halunnut olla pois hänen tunniltaan, vaikka muuten tulikin välillä lintsattua. Hänen ei tarvinnut koskaan korottaa ääntään, luokan " häirikötkin" istuivat tunnilla ja pulpetissaan kuin nakutettuna. Se huumorintaju ja nauru!
Kyllä maailma menetti paljon tässä opettajassa!!!!
oli yläasteella tuon tyylinen ope, on tosin vielä elossa ja opettaa. Aivan mahtava opettaja, hänen takiaan olenkin opiskelemassa kyseistä ainetta yliopistossa, eli kiitokset entiselle opelleni :)
Jos oli, niin tiedän henkilö. Hänen kuolemansa oli koko kaupungin puheenaihe ja iso järkytys monelle.
(sanoimme kyllä ajatuksemme hänelle kun lapsi siirtyi isompaan kouluun)
Ikävä on ollut monesti häntä niin lapsella kuin äidilläkin.
meidän lyhyen matikan lukijoiden open sijaisena. Silloin - valitettavasti vasta silloin - tajusin, että matikka voi olla hauskaa! En muista enää kyseisen opettajan nimeä, mutta olen monesti ajattelut, että voisin olla ihan eri alalla tms. jos tämä ope olis ollu mulla yläasteella.
Sillä oli aina aikaa selittää vielä kerran, niin että kaikki tajus. Ei tarvinnu pelätä että haukutaan jos kysyy epäselvää asiaa, kuten piti varsinaisen open tunneilla.
t. yhteiskuntatieteilijä ;)
Hänellä oli koko kaupungin lukiolaisten keskuudessa legendaarinen maine hyvänä opettajana.