Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19v lapsi ei äänestä, ei vaan halua. Kukaan kavereistakaan ei.

Soini ei ole yhtäkuin iso jytky.
02.04.2023 |

Näillä olisi ääniä houkuteltavissa, jos saa jotenkin uurnille. Bussilla bailaten?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakottaisin äänestämään jos olisi oma lapseni kysymyksessä. Kävisimme ensin aiheesta kattavan keskustelun ja perustelisin miksi äänestäminen on tärkeää.

Ja tietenkin pistäisi käyntiin sellaiset aivopesut ja propagandat, että nuori varmasti äänestäisi sitä puoluetta mitä SINÄ haluat?

Meillä lapsi äänestää todennäköisesti ihan eri puoluetta kuin vanhempansa 😁

Täytyy kyllä tunnustaa, että kerroin muutaman vihreän epäloogisuuden ja pyysin miettimään kahdesti, jos aikoo ko. puoluetta äänestää.

Mutta jätit oman puolueesi epäloogisuudet kertomatta? Jokaisella puolueella on omat vikansa ja ongelmansa. Tällaisessa järjestelmäsä jokainen puolue joutuu myös joustamaan, ellei halua ovet paukkuen oppositioon jokaisesta näkemyserosta.

Toisilla niitä ongelmia on enemmän, olisi hyvä jos vihreät pysyisivät kaukana uudesta hallituksesta ja ministeripaikoista.

Vierailija
22/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä, kun äiti ei äänestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuta, että jokainen ääni, joka ei mene vasemmistolle tai vihreille, on ääni suomen tulevaisuudelle!

Salli mun nauraa. Yhdysvallat juuri torppasi Suomen halal-kieltolain Nato -kiristyksenä.

Vierailija
24/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä, kun äiti ei äänestä?

Mun äiti lahjoitti mulle äänensä viime vuonna :)

Vierailija
25/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Hittoa tällä jauhat täysi ikäisen asioita? Hän on 18 vuotiana jo itse saanut pätää mitä tekee ja sinulla ei oikeutta puuttua hänen asioihin.Hän on 19v. Laske irti ja ala elää omaa elämääsi!

Vierailija
26/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakottaisin äänestämään jos olisi oma lapseni kysymyksessä. Kävisimme ensin aiheesta kattavan keskustelun ja perustelisin miksi äänestäminen on tärkeää.

Ja tietenkin pistäisi käyntiin sellaiset aivopesut ja propagandat, että nuori varmasti äänestäisi sitä puoluetta mitä SINÄ haluat?

Meillä lapsi äänestää todennäköisesti ihan eri puoluetta kuin vanhempansa 😁

Täytyy kyllä tunnustaa, että kerroin muutaman vihreän epäloogisuuden ja pyysin miettimään kahdesti, jos aikoo ko. puoluetta äänestää.

Mutta jätit oman puolueesi epäloogisuudet kertomatta? Jokaisella puolueella on omat vikansa ja ongelmansa. Tällaisessa järjestelmäsä jokainen puolue joutuu myös joustamaan, ellei halua ovet paukkuen oppositioon jokaisesta näkemyserosta.

Toisilla niitä ongelmia on enemmän, olisi hyvä jos vihreät pysyisivät kaukana uudesta hallituksesta ja ministeripaikoista.

Keskusta sieltä pois joutaisi. Keskusta pilasi eläinten hyvinvointilaista kaikki hyvät uudistukset. Nyt jäi vanha eläinten kurjuuslaki, jolla on uusi otsikko.

Vierailija
27/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme porukkaa. Omat lapseni ovat halunneet äänestää heti kun ikä on sallinut. Ollaan keskusteltu eri ehdokkaista ja siitä mitä eri puolueet kannattavat. Ovat olleet aika hyvin perillä jo ennen täysi-ikäisyyttäkin siitä, miten poliittista puppua luetaan. Meillä on keskusteltu näistäkin vaaleista perhepiirissä kaikkien kolmen sukupolven kesken. Mummo äänestää opiskelijoiden etu mielessä, opiskelijat taas äänestävät kokonaisuuden kannalta omasta mielestään parasta vaihtoehtoa.

Niin, kotoahan nämäkin asiat tulee, kiinnostus yhteiskuntaan ja politiikkaan positiivisessa mielessä, nähdään, että vaikuttaminen on mahdollista.. Jakomäellä tai muilla köyhillä alueilla taas ollaan yhteiskuntaa vastaan ja kaikki on yhteiskunnan syy. Ilmankos eivät äänestä, ei vanhemmat, ei lapset.

Vierailija
28/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21v ja äänestin Vasemmistoliittoa.

Vierailija
29/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostavat järkeviltä ja varovaisilta nuorilta. 

Vierailija
30/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri 18v ei edes ajatellut että ei äänestäisi. Mutta n onkin meidän vanhempien kanssa ollut äänestyspaikalla mukana koko ikänsä. Pikkusisarus 15v oli mukana myös, vaikka ei äänestänyt.

Vierailija
31/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään äänestä ikinä ku täytin 18v. En kiinnosta koskaaan..

Vierailija
32/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäminen on niin vanhanaikaista jossain vaaliuurnilla. En kyllä muutenkaan viitsisi tuhlata aikaani niin turhaan asiaan.

Vierailija
33/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sanottava, että Li Andersson on vuosien varrella ansainnut kunnioitukseni.

Vaikka en monista asioista ole juuri samoilla linjoilla, niin hän on aina perehtynyt siihen mistä puhuu, rakentava keskustelija, eikä hänestä tule yhtään ylimielistä kuvaa, vaan hänestä myös näkee että hän kunnioittaa myös muita mielipiteitä ja näkemyksiä.

That said, tämä SDP:n puheenkohtaja ja vielä nykyinen pääministerimme taas on tuon päinvasta, ja em. syystä häntä en kunnioita poliitikkona. Varmaan menestystä tuli liikaa ja liian nopeasti.

Itse olen PS-nuori.

Vierailija
34/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme porukkaa. Omat lapseni ovat halunneet äänestää heti kun ikä on sallinut. Ollaan keskusteltu eri ehdokkaista ja siitä mitä eri puolueet kannattavat. Ovat olleet aika hyvin perillä jo ennen täysi-ikäisyyttäkin siitä, miten poliittista puppua luetaan. Meillä on keskusteltu näistäkin vaaleista perhepiirissä kaikkien kolmen sukupolven kesken. Mummo äänestää opiskelijoiden etu mielessä, opiskelijat taas äänestävät kokonaisuuden kannalta omasta mielestään parasta vaihtoehtoa.

Niin, kotoahan nämäkin asiat tulee, kiinnostus yhteiskuntaan ja politiikkaan positiivisessa mielessä, nähdään, että vaikuttaminen on mahdollista.. Jakomäellä tai muilla köyhillä alueilla taas ollaan yhteiskuntaa vastaan ja kaikki on yhteiskunnan syy. Ilmankos eivät äänestä, ei vanhemmat, ei lapset.

Tulee ja ei tule. Meillä toinen on yhteiskunnallisesti valveutunut ja haluaa keskustella esimerkiksi politiikasta. Toinen kyllä kuuntelee ja kysyy, mutta ei osannut valita eikä äänestänyt. Ei aikuista voi pakottaa enkä toisaalta haluakaan.

Vierailija
35/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sanottava, että Li Andersson on vuosien varrella ansainnut kunnioitukseni.

Vaikka en monista asioista ole juuri samoilla linjoilla, niin hän on aina perehtynyt siihen mistä puhuu, rakentava keskustelija, eikä hänestä tule yhtään ylimielistä kuvaa, vaan hänestä myös näkee että hän kunnioittaa myös muita mielipiteitä ja näkemyksiä.

That said, tämä SDP:n puheenkohtaja ja vielä nykyinen pääministerimme taas on tuon päinvasta, ja em. syystä häntä en kunnioita poliitikkona. Varmaan menestystä tuli liikaa ja liian nopeasti.

Itse olen PS-nuori.

Kiitos asiallisesta vastauksesta.

- se jota lainasit

Vierailija
36/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että nukkuvien puolue on vaaliliitossa hänen vastujiensa kanssa.

Vierailija
37/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 19 vuotias äänesti. Meni kaveriporukalla äänestämään. Ja ystävien lapset ovat äänestäneet. En tiedä ketään nuorta, joka sanoisi ettei äänestä. Aika hakusessa se ehdokas oli, mutta kyllä sieltä löytyi sopiva.

Vierailija
38/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvun nuorin äänestäjä kävi oikein vaalikojuillakin kyselemässä... :) Ja äänesti tietenkin.

Vierailija
39/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko j ä n n ä poikia

Vierailija
40/56 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks. Valtaosa väestöstä on jo aivopesty median ja massahypen voimasta niin että jollain murto-osalla niistä älyllisistä ei ole mitään väliä. Äänestämättä jättäminen on ääni itsessään. Ääni feikkidemokratiaa vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme