Eipä ollut juuri ketään äänestämässä.
Yksi ihminen mun kanssa samaan aikaan. Kyseessä Pohjois-Helsingin lähiö.
Kommentit (18)
Ei täälläkään, mutta vaalivirkailijat olivat ystävällisiä.
Täällä oli varmaan kymmeniä ihmisiä, pikkukunta Keski-Suomessa.
Ei siellä jatkuvasti ole, tietenkään, niin suuri osa on äänestänyt jo ennakkoon. Minä äänestin ennakkoon, mies vasta tänään, kävi ruokatunnilla puolen päivän aikoihin ja joutui jonottamaan täällä Kokkolan suurimmassa lähiössä jossa ääniä saa eniten persut ja demarit, ne täällä on olleet ostarin edessä paistamassa makkaraa monet kerrat, jopa ennakkoäänestyksen aikaan vaikka samassa rakennuksessa oli äänestyspaikka. Perjantaina vassarit jakoi ämpäreitä.
Aina on yksi vaihtoehto. Ranteet auki jos elämä on mahdotonta. Ysärin uusinta kokoomus ja ps suomessa.
Ei tuosta voi päätellä mitään, niin pitkä päivä äänestää. Olen ollut itsekin virkailijana ja välillä taukoja, jolloin ei käy ketään vaikka vaaleissa olisi hyväkin äänestysprosentti. Itse tulin juuri takaisin naapurikoululta ja yllättävän paljon väkeä sattui samaan aikaan, silti saatiin suoraan molemmat miehen kanssa kävellä koppeihin. Lähiö Vantaalla, kaksi piiriä samalla koululla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en äänestänyt ollenkaan.
Ei sinun Kokoomukselaisena tarvitse. Heidän äänet riittää ilman sinuakin.
Täällä oli taas pitkät jonot espoolaisella omakoti/rivitaloalueella.
Mä kävin yhdentoista aikaan ja porukkaa oli aika paljon. Meidän lähiössä ei ollut ennakkoäänestyspaikkaa, moni äänestää tänään.
Maaseudulla on ollut vilkasta, tietää persuille vaalivoittoa. Helsingissä ei tunnu kiinnostavan. Helsinkiläiset ovat kyllästyneet vihreiden politiikkaan.
Se miten paljon missäkin paikassa milloinkin on äänestäjiä, riippuu paikkakunnasta.
Ja siitä, miten paljon seudun väestöstä on käynyt äänestämmässä ennakkoon.
Myös vuorokauden ajalla on merkitystä, jotkut menee vaalipäivänä äänestämään heti aamusta. Toiset vasta lounaan jälkeen. Monet päiväkahvin aikoihin, jolloin käyvät samalla jossain vaalikahveilla.
Edelleen on myös niitä, jotka käyvät äänestämässä vasta viimeisen tunnin aikana, eli klo 19-20.
Joskus kävi itsekin äänestömässä vasta klo 19.45, silloin oli kaikkein rauhallisinta äänestyspaikalla.
Sittemmin olen aina äänestänyt ennakkoon, syystä että, jotta jos en jostain syystä pääsisikään äänestämään varsinaisena vaalipäivänä, niin puolue jäisi ilman ääntäni.
Sillä jokaisella äänellä on merkitys puolueelle.
Vierailija kirjoitti:
Myös Jyväskylässä sai jonottaa.
Täällä perämeren pepussa oli vähän jonoa kun kävin taktisesti äänestämässä. Jyrkkä ei nasseille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Jyväskylässä sai jonottaa.
Hyvä kun matala äänestysprosentti suosii sekoomusta. Vielä on aikaa jos nukkuvat haluatte vaikuttaa. Järkevästi liberaaleja tai taktisesti demareita.
Ei ollut täälläkään ketään muuta vaikka isohkossa kaupungissa asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä perämeren pepussa oli vähän jonoa kun kävin taktisesti äänestämässä. Jyrkkä ei nasseille.
Hyvä sinä!
Oma kokemus vaalipäivän äänestyksestä on se, että aamulla käy jonkin verran heti yhdeksän jälkeen, seuraava piikki onnoin puolesta päivästä kolmeen tai neljään, sitten hiljaisempaa ja puoli kasista paljon porukkaa.
Mä en äänestänyt ollenkaan.