Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos juhlissa tarjotaan yhtä ruokaisaa salaattia kahvipöydässsä

Vierailija
02.04.2023 |

Paljonko sitä pitää varata per henkilö? Onko ylipäänsä huono idea, että on runsaat kahvitarjoilut mutta ruoka kuitataan salaatilla ja patongilla tyyliin lohisalaatti tai kanasalaatti. Suolaiset olisivat siis salaatti, pari suolaista piirakkaa, ehkä jotain pasteijoita tms.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipöytä ja salaattia? Vain Suomessa.

Vierailija
2/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tarjota raikkaita voileipiä lisäksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti on vähän irrallinen kahvipöydässä. Kyllä minusta nuo piirakat ja pasteijat riittää suolaiseksi. Ja tämä ei ole vitsi, mutta ne raikkaat voileivät sopisivat. Tai voileipäkakku?

Vierailija
4/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkät runsaat kahvitarjoilut ei riitä? Tuo on jotenkin tosi outo yhdistelmä.

Vierailija
5/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatti on vähän irrallinen kahvipöydässä. Kyllä minusta nuo piirakat ja pasteijat riittää suolaiseksi. Ja tämä ei ole vitsi, mutta ne raikkaat voileivät sopisivat. Tai voileipäkakku?

Raikkaat voileivät, voileipäkakut tai ruokatarjoilut eivät ole mahdollisia. Vaihtoehdot ovat joko pelkkää piirakkaa ja pasteijaa tai sitten ne ja lisänä joku pitopalvelusta hankittu ruokaisa salaatti. Ap

Vierailija
6/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvipöytä ja salaattia? Vain Suomessa.

On faux pas. Kenelle yleensäkään voi tulla mieleen tarjoilla salaatteja kahvipöydässä, siis edes Suomessa. 

Vierailija
7/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelkät runsaat kahvitarjoilut ei riitä? Tuo on jotenkin tosi outo yhdistelmä.

Osa vieraista voi olla oikeasti nälkäisiä koska pitkänmatkalaisia.

Vierailija
8/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan juomaksi vielä jotain muuta

Vierailija
9/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsä voi kahvipöydässä tarjota salaattia. Joko salaatti pois. Tai sitten ensin syödään salaatti ja sen kanssa on jotain muuta juotavaa kuin kahvia ja vasta sitten tulee kahvi!

Vierailija
10/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raikkaat voileivät, voileipäkakut tai ruokatarjoilut eivät ole mahdollisia. Vaihtoehdot ovat joko pelkkää piirakkaa ja pasteijaa tai sitten ne ja lisänä joku pitopalvelusta hankittu ruokaisa salaatti. Ap

Ai miksi pitopalvelusta ei voi tilata voileipäkakkua?

Vierailija
11/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista tilata voileipäkku tms. joltain toiselta tekijältä? Ei kai kaikkien tarjottavien tarvitse samasta pitopalvelusta tulla?

Vierailija
12/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten pitää olla ihan ruokaa tarjolla. Pitkänmatkalaisille kinkkukiusaus, lihapullat, salaatti ja ruokajuomat. Jos ei koko juhlaväelle pysty näitä tarjoamaan, pitkänmatkalaiset kutsutaan aiemmin että ehtivät syödä ennen kahvitarjoilua.

Vierailija
13/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsä voi kahvipöydässä tarjota salaattia. Joko salaatti pois. Tai sitten ensin syödään salaatti ja sen kanssa on jotain muuta juotavaa kuin kahvia ja vasta sitten tulee kahvi!

Samaa mieltä! Kuvitelkaa nyt makuyhdistelmää ja suutuntumaa: kahvi + pastasalaatti tai kahvi + kanasalaatti. Kyllä ne suolaiset piirakat ja/tai pasteijat riittävät ruokaisaksi vaihtoehdoksi.

Vierailija
14/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuossa tapauksessa kannattaisi harkita ihan ruokatarjoilua. Salaatti ei kuulu kahvipöydän tarjoiluihin.

Vierailija
15/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen tällaisia viritelmiä ennenkin nähnyt. Kyytipoikana on saattanut olla jotain pikkupizzoja tms. Ruokapuolella pöytää omat lautaset ja suolaiset syödään ensin. Ap

Vierailija
16/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen tällaisia viritelmiä ennenkin nähnyt. Kyytipoikana on saattanut olla jotain pikkupizzoja tms. Ruokapuolella pöytää omat lautaset ja suolaiset syödään ensin. Ap

Niin, eli ensin syödään se ruoka. Sitten kahvi kahvileipineen. Ei niin että ruoka on osa kahvipöytää.

Vierailija
17/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko kertovasi itsekin, että kyseessä on tuolloin ruokaisat, suolaiset tarjottavat ja sitten kahvipöytä tarjottavineen erikseen? Ei siis siten, että se salaatti on osana kahvitarjoilua. Kun kuitenkin suolaisia leivonnaisia voi tarjota myös osana kahvitarjoilua, mutta salaatti ei niihin kuulu.

Vierailija
18/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli ensin syödään se ruoka. Sitten kahvi kahvileipineen. Ei niin että ruoka on osa kahvipöytää.

Samassa kahvipöydässä ne tarjottavat on kuitenkin olleet. Toisessa päässä suolaiset ja toisessa makeat. Kukin tarpeensa mukaan joko syö tai juo vain kahvit ja mitä pikkusuolaista haluaa.

Vierailija
19/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa kahvipöydässä ne tarjottavat on kuitenkin olleet. Toisessa päässä suolaiset ja toisessa makeat. Kukin tarpeensa mukaan joko syö tai juo vain kahvit ja mitä pikkusuolaista haluaa.

Mutta oletettavasti sen ruuan kanssa on ollut tarjolla muutakin juotavaa kuin kahvia? Se nyt ei ole olennainen pointti miten ne ruuat on sijoiteltu.

Vierailija
20/34 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipöydässä voi tarjota mitä vain. Salaatti ja kahvi kuulostavat brunssilta, mikä on suosittu tapa euroopassa yhdistää aamiainen ja lounas.

Vain suomessa on toivottua tarjota kahvin kanssa VAIN Pirkka-kääretorttua ja jotain pahvisia Dominoita. Eihän noita eineksiä kukaan edes ota kohteliaisuudesta, ovat niin epäterveellisiä ja pahan makuisiakin.

Salaatti, kahvi ja joku leipä/croissant olisivat sen sijaan oikein kiva yllätys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan