Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on yliliikkuvista nivelistä johtuvia nivelkipuja + väsymystä

Vierailija
02.04.2023 |

Miten pärjäätte kipujen kanssa? Miten harrastatte liikuntaa ja mistä muusta on ollut apua?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksisto kuntoon. Se on kaiken perusta.

Vierailija
2/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutilta jumppaohjeet. Ne auttoi erittäin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, ulkomailla lääkäri sanoi että pitäisi tutkituttaa fibromyalgian varalta kun siinä on eräänä oireena juuri nämä yliliikkuvat nivelet ja aika usein päänsärkyä ja väsymys joka ei mene ohi nukkumalla, mutta kun palasin muutaman vuoden ulkomaankomennukselta Suomeen vuosi sitten niin lääkäri väitti ettei sellaista sairautta tai diagnoosia ole. Alkaa vaikuttaa että Suomen lääkärit on muuta maailmaa 10 vuotta jäljessä informaation ja diagnoosien suhteen.

Olen hoikan ja normaalipainon väliltä oleva 40v nainen.

Vierailija
4/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaksisto kuntoon. Se on kaiken perusta.

Auttaako tuo myös väsymykseen? Olen tehnyt nyt jonkin aikaa fyssarin antamia harjoituksia, mutta tunne itseni entistä väsyneemmäksi.

T. AP

Vierailija
5/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, ulkomailla lääkäri sanoi että pitäisi tutkituttaa fibromyalgian varalta kun siinä on eräänä oireena juuri nämä yliliikkuvat nivelet ja aika usein päänsärkyä ja väsymys joka ei mene ohi nukkumalla, mutta kun palasin muutaman vuoden ulkomaankomennukselta Suomeen vuosi sitten niin lääkäri väitti ettei sellaista sairautta tai diagnoosia ole. Alkaa vaikuttaa että Suomen lääkärit on muuta maailmaa 10 vuotta jäljessä informaation ja diagnoosien suhteen.

Onko sulle kukaan lääkäri puhunut Ehlers-Danlosin Syndroomasta? 

https://www.ehlers-danlos.com/what-is-eds/

Vierailija
6/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aiemmin mainittu hyvä lihaskunto ja sitten epäsuosittuna, mutta toimivana ratkaisuna kannabis. Jo kevyillä hatseilla kivut ovat tiessään, kroppa rauhoittuu ja yöunet ovat hyvät ja levolliset.

Vierailija
7/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla etenkin polvien takana kivut ovat kovat. Osaako joku neuvoa minkälainen lihaskuntoharjoitus/liikunta tekisi hyvää just tuolle alueelle?

Vierailija
8/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui! Pelottavaa, että lääkäri kieltää fibromyalgian. 

Vierailija
9/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla erityisesti pilates auttanut selkäkipuihin. Väsymykseen en osaa sanoa.

Vierailija
10/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut gluteeniton ruokavaliota? Opin juuri, että gluteeni voi pahentaa nivelkipuja.

Vierailija
11/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo aiemmin mainittu hyvä lihaskunto ja sitten epäsuosittuna, mutta toimivana ratkaisuna kannabis. Jo kevyillä hatseilla kivut ovat tiessään, kroppa rauhoittuu ja yöunet ovat hyvät ja levolliset.

Tuohan se usein ongelmana, että kun kivuilta ei pysty nukkumaan kunnolla niin se lisää väsymystä entisestään.

Vierailija
12/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut gluteeniton ruokavaliota? Opin juuri, että gluteeni voi pahentaa nivelkipuja.

Itsellä ei ole diagnosoitu (tai edes tutkittu) fibroa, mutta oireilu on hyvin samanlaista kuin mitä siinä on. Gluteeniton vhh-ruokavalio on auttanut tosi paljon juuri nivelkipuihin. Ja vhh ei nyt tarkoita mitään superketoilua. Ihan ensin sokeri ja vehnäjauho pois, se helpottanee jo paljon oloa.

Vierailija
13/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan se usein ongelmana, että kun kivuilta ei pysty nukkumaan kunnolla niin se lisää väsymystä entisestään.

No näinpä. Mulla on polvet iso ongelmakohta ja herään heti kipuihin, kun vähänkin vaihdan asentoa. Lisäksi mulle on ihan helvettiä kun tulee syksyn kostean kalsat ja tuuliset päivät. Tuntuu, kuin joku olisi piessyt mut.

Kannabis on tosiaan auttanut paljon, vaikka onhan se tietenkin ikävää joutua käyttämään lääkkeitä/päihteitä kipuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi