Onko teillä vastavuoroisuutta kavereidenne kanssa?
Siis että pyydättekö vuorotellen toisianne johonkin? Vai meneekö se aina niin että joko sinä aina ehdotat jotain yhteistä tekemistä tai että sinua pyydetään aina johonkin?
Itsestä tuntuu että nykyään joutuu aina itse ehdottamaan jotain. Kaikille!!!!! Innoissaan tulevat mutta itse ei ehdoteta ikinä mitään... Täytyy varmaan itsekin lakata ja katsoa jäätyykö välit kokonaan.
Kommentit (22)
On vastavuoroisuutta. Joskus toisella voi olla hyviä ideoita monta kertaa peräkkäin, mutta kyllä molemmat säännöllisesti ehdotellaan tapaamisia ja ideoita.
En tajua miten toikin nyt taas on ongelma. Jos teette sellaista mistä pidät, miksi on ongelma, että ehdottaja olit sinä?
Ovatko kuitenkin puhuneet yhteisestä tekemisestä?
En viitsi sanoa kuin yleisellä tasolla "Mennäänkö joskus....", jos henkilö on useamman kerran osoittanut olevansa kiireinen, eikä ehdottamani aika sovi. Annan heidän ehdottaa ja tavattuamme kerron kuinka mukavaa oli nähdä.
Ei taida oikein olla. Kun minä järkkään jotain omalla kustannuksellani, niin suurin osa on mukana. Sitten kun joku muu järkkää jotain, minut usein unohdetaan kutsua paikalle. En ihan ymmärrä tätä.
Osan kanssa vastavuoroisuutta. Osa on niin egokeskeisiä että haluavat ehdottaa mutta eivät itse suostuisi ehdotuksiin. Lähinnä takavuosina noita.
Mietin joskus pitäisikö loukkaantua kun eivät suostuisi, mutta mietin, että heidän kauhea henkinen punastelunsa "no en kai mä nyt tuon tapahtumaan tule" ei ole sen arvoista. Sitten kuitenkin joskus taas kutsuivat omiin juhliinsa ja esittivät, että olen siellä heidän ystävänsä.
Todella outoa, ehkä en ollut tarpeeksi hyvässä työssä tai perinteinen jollain tavalla. Minussa ei siis ole mitään outoa, olen koulutettu ja aina käynyt töissä, mutta jotain tuossa oli. Tai haluavat olla keskipisteenä, eivätkä tietäisi, keille olisivat keskipisteenä ehdottamissani menoissa.
Onpa ongelmat taas. Apua.
Sano kaverille asiasta.
"Olen keksinyt ja kysynyt 5 kertaa sinua mukaan tekemisiin. Sopisiko sinulle päättää seuraavan kerran.?"
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten toikin nyt taas on ongelma. Jos teette sellaista mistä pidät, miksi on ongelma, että ehdottaja olit sinä?
On se jos se olen _aina_, siis ihan joka ikinen kerta, minä. Tulee kuva että toiselle on ihan sama nähdäänkö koskaan. Ja jos on näin niin en sellaisia kavereita haluakaan :D - Ap.
Meillä mennään yleensä ystävien ehdoilla, koska he käyvät töissä tai koulussa ja heillä on paljon menoa muutenkin. Minä olen hoitovapaalla kotona, niin mulle sopii nähdä melkein joka päivä. Sellaisten ystävien kanssa joita näen harvemmin yleensä minä olen se joka kysyy.
Kumpaakin on.
Minulla on ollut ensimmäiseltä luokalta asti paras ystävä, joka ei juuri koskaan ehdota mitään. Ollaan silti erittäin hyviä ystäviä edelleen yli kolmekymppisinä. Nähdään usein kun mulle sopii eli ehdotan jotain :D ei kaikkea kannata niin vakavasti ottaa. Jos jonkun kanssa viihtyy hyvin, onko väliä kumpi on aloitteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä usein ehdotan.
Helpompaa, kun saan päättää, mihin mennään ja mitä tehdään. :D
Muuten joku pösilö voisi pyytää raveihin, pubiin dokaamaan kaljaa tai seuraamaan monsteriautoja.
Miksi kukaan kaveeraisi ihmisten kanssa joita pitää pösilöinä ja mielenkiinnon kohteetkin ovat täysin eriävät?
Vierailija kirjoitti:
Onpa ongelmat taas. Apua.
Sano kaverille asiasta.
"Olen keksinyt ja kysynyt 5 kertaa sinua mukaan tekemisiin. Sopisiko sinulle päättää seuraavan kerran.?"
Jos olisi kyse yhdestä ihmisestä, mutta koska tuntuu olevan yleistä nykyään kaikilla. Siksi kysyin tapahtuuko tätä muillekin.
Lisäyksenä siis että kyse keski-ikäisistä ihmisistä, ei teineistä. - Ap.
Ei oikein ole. Olen se joka ehdottaa tekemistä ja näkemistä, minuun otetaan yleensä yhteyttä vain jos selkeästi tarvitaan apua jossain. Moni ystävyys/kaveruus on vuosien varella jäänyt kun itse en aina ole jaksanut olla se kaikessa aloitteen tekijä. Jostain syystä onnistuin valitsemaan miehenkin joka oli samaa sorttia. Ei ehdottanut eikä järjestänyt mitää koko suhteen aikana. No hän on nyt ex, en jaksanut enää yksipuolisesti pitää sitäkään kasassa. Itsessäni on varmaan jotain vikaa kun ajaudun aina tälläisiin suhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jos se olen _aina_, siis ihan joka ikinen kerta, minä. Tulee kuva että toiselle on ihan sama nähdäänkö koskaan. Ja jos on näin niin en sellaisia kavereita haluakaan :D - Ap.
Tuskin hänkän haluaa kaveria, joka kysyy id ioottipalstalta mieluummin kuin häneltä. Ihan inhimillistä sanoa suoraan kaverille: "Hei, ehdota sinä ensi kerralla..."
Minulla on syyni miksen ehdota joillekin mitään ja se syy löytyy heidän aiemmasta käytöksestä. Lähden aina, kun voin, heidän juttuihin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kumpaakin on.
Minulla on ollut ensimmäiseltä luokalta asti paras ystävä, joka ei juuri koskaan ehdota mitään. Ollaan silti erittäin hyviä ystäviä edelleen yli kolmekymppisinä. Nähdään usein kun mulle sopii eli ehdotan jotain :D ei kaikkea kannata niin vakavasti ottaa. Jos jonkun kanssa viihtyy hyvin, onko väliä kumpi on aloitteellinen.
TÄMÄ
Mulla on yksi kaveri ja kyllä me molemmat ehdotetaan tekemistä ja näkemistä. Käydään toistemme luona. Yksipuoliset ovat jääneet, en jaksa olla se aktiivinen jollei toinen koskaan.
Omalla kohdallani johtuu ihan siitä, että jos itse ehdotan jotain, kukaan ei ehdi tai jaksa tms. Joten en enää edes kysy. Jos joku minua kysyy, niin lähes aina olen mukana ja minulle sopii. Haluaisin että olisi sellaisia kavereita että voisi ehdottaa aina puolin ja toisin. Nyt ei varsinaisesti ole oikeita kavereita, lähinnä tuttuja ja fwb mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä usein ehdotan.
Muuten joku pösilö voisi pyytää raveihin, pubiin dokaamaan kaljaa tai seuraamaan monsteriautoja.
Miksi kukaan kaveeraisi ihmisten kanssa joita pitää pösilöinä ja mielenkiinnon kohteetkin ovat täysin eriävät?
Jätin lisäämättä, etten onneksi tunne sellaisia ihmisiä. Kuvittelin, että lukijat ymmärtävät.
Voihan sitä kuvitella kaikenlaista.
Tänään sattumalta itsekin kotona otin puheeksi, että eipä ole paljon yhteydenottoja sukulaisilta tai kavereilta tullut sen jälkeen kun itse en ole ollut aktiivinen. Eli jos itse en kysele johonkin, niin minuunkaan ei olla yhteydessä. Ihan yksin en ole, koska on mies, mutta nähtävästi kenellekään muulle en merkitse sen ihmeempää eikä seurani ole mitenkään haluttu. No tuli tämäkin selväksi 😌
Vierailija kirjoitti:
Ei taida oikein olla. Kun minä järkkään jotain omalla kustannuksellani, niin suurin osa on mukana. Sitten kun joku muu järkkää jotain, minut usein unohdetaan kutsua paikalle. En ihan ymmärrä tätä.
Mulla ihan sama. Olen enemmän alkanut olla yksin...
Minä usein ehdotan.