Voiko joku selittää selkosuomeksi, että miksi työttömyyskorvauksen vastineeksi ei voi edellyttää jotain yleishyödyllistä toimintaa?
Kuten vanhusten auttamista, lumitöitä, roskien keräämistä jne. Miksi se on mahdoton ajatus?
Kommentit (1149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön laitetaan keräämään roskia täytyy hänelle olla joku vakuutus. Kuka sen maksaa? Mitä jos satuttaa vaikka kätensä tai kaatuu roskia kerätessä?
Se vakuutus voi kuulua työsuhde etuna. Työsuhde olisi valtioon, ja jatkuva haku päällä tietysti oikeisiin töihin. Mikään muu osa-aikaisessa helpossa työssä vastineeksi rahalle ei ole ongelma, kuin puhdas haluttomuus työntekoon. Jos oikeasti olisi pakko tehdä edes pari tuntia päivässä jonkinlaista työtä, niin uskokaa pois, kummasti alkaisi löytyä niitä ihan oikeitakin töitä. Nyt ei vaan maistu. Ei koske kaikkia työttömiä, mutta tunnen itse useampia, joilla ei ole minkäänlaista ajatustakaan koskaan mennä töihin. Nuoria ihmisiä, jotka ovat vaan valinneet tämän elämäntavan. Jos heidän kuitenkin olisi pakko jotain tehdä saadakseen sen rahan minkä nytkin saavat, niin aivan varmasti aktivoituisivat hankkimaan sellaisen työpaikan missä tienaa paremmin. Kun se vapaus olisi jokatapauksessa menetetty.
Jos työtön hoitaa omia lapsiaan siinä työttömyyden ohella, niin minne heidät laitetaan? Voiko heidät ottaa työpaikalle mukaan? Ajattele, pari vilkasta lasta huutaa ja juoksee sinun työpaikalla ja ehtii tehdä vaikka mitä. Kivaa, eikö?
Ei ne lapset ole kotihoidossa, jos kyseessä on työtön työnhakija. Hänenhän on jokatapauksessa oltava valmis ottamaan vastaan työpaikka, joten päiväkoti on ratkaisu, kuten kaikille muillekin työssäkäyville.
Höpö höpö. Hoitopaikka pitää saada kahdessa viikossa ja se sama pätee työn aloittamiseen. Hoitopaikan puute on pätevä syy ettei työtä tarvitse aloittaa heti.
Laiskuus on työttömillä verissä. Ne yrittävät pistää läskiksi minkä tahansa työn. Tarvittaisiin paljon päällysmiehiä, joilla on oikeus antaa karenssia milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse edes pää kainalossa. Keksi nyt jotain.
Minä pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle oikein ketterästi. Ehkä sinulla ei ole kuin luulosairauksia?
Trollihan se siinä taas. Juttuseuraa vailla näemmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Miksi pitäisi maksaa korvauksia vastikkeetta?
Koska se on KORVAUS et sinäkään tee töitä sen eteen jos saat vakuutusKORVAUKSEN.
Työstä pitää maksaa PALKKAA.
Kysele vakuutusyhtiöstä, jos olet ottanut sieltä vakuutuksen. Minkä vakuutuksen olet ottanut veronmaksajilta, joilta olet koura pitkällä vailla elatusta? Huom. en kannata tukien lakkauttamista, mutta tukien vastikkeellisuutta kylläkin tukia hakevan työkyvyn mukaan.
Mitä tekemistä minulle keksittäisiin, kun en pysty ruumiilliseen työhön?
Voit vaikka mennä hoivakotiin lukemaan ääneen vanhuksille
Ei sinne päästetä ketä tahansa. Jos noin olisi, niin miten hoivakodin henkilökunta ehtii opastaa jokaista lukijaa? Ei se toimi, että viisi lukee samassa salissa eri kirjaa ääneen olipa siinä kuuntelijoita tai ei.
Kuka sanoi että viisi lähetetään samaan paikkaan? Ja kyllä sinne se työntekijä päästetään, joka työkkäristä sinne ohjataan. On siellä muutenkin kaikenlaista työkokeilua, opiskelijaa sun muuta. Ei tulisi olemaan ongelma.
Työkkäriin pitää palkata hurjasti lisää työntekijöitä. Siinä jo työllistyy paljon porukkaa ihan palkkatöihin. Mahtaako hoivakodin sosiaalitilat riittää, kun kymmenille ihmisille tarvitaan tilat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle oikein ketterästi. Ehkä sinulla ei ole kuin luulosairauksia?
Ei kiitos, en halua jutella kanssasi. Mene nukkumaan.
Miksi ihmeessä haluaisin maksaa jollekin siitä hyvästä, että tämä EI tee mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos, en halua jutella kanssasi. Mene nukkumaan.
Mikset halua? Kerro vaikka siitä, mikä vaiva vei sinut työkyvyttömyyseläkkeelle. Onko vaiva päässä vai kropassa, ja minkä ikäinen olet?
Ketjun aloittaja ja nuo ehkä pari muuta kanssajankkaajaa vaikuttavat oikeasti niin yksinkertaisilta, että luulen, että tunnen heistä jonkun, luultavasti siis aloittajan. Ei noin yksinkertaisia ihmisiä voi sentään kovin monia olla. Moi, tuttu! Ei sitten aukea sinulle vieläkään, miksi talous ei kasva, ainoastaan ongelmat, jos toiset tekevät töitä palkkaa ja toiset tukia vastaan?
No, melkein naurattaisi, jos vain enää jaksaisi.
Mikset halua? Kerro vaikka siitä, mikä vaiva vei sinut työkyvyttömyyseläkkeelle. Onko vaiva päässä vai kropassa, ja minkä ikäinen olet?
Kävin vain kerran vuodessa ilmoittamassa, että olen masentunut. Kun sitä teki kymmenkunta vuotta, tuli päätös, että saan rahat joutumatta vaivaamaan itseäni 45 minuutin verran joka Jumalan vuosi.
Suomessa on moninkertaiset valitusmahdollisuudet, jos saamistaan päätöksistä ei pidä. On aivan naurettava ajatus, että kukaan olisi turhaan vailla eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluaisin maksaa jollekin siitä hyvästä, että tämä EI tee mitään?
No kutsu sitä sit vaikka suojelurahaksi siitä hyvästä, että se Tero Työtön saa sen muutaman satasen kuussa siitä hyvästä ettei ota niitä sulta tai sun mutsiltas suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei teiltä kysykään haluatko maksaa. Maksat. Aina teiltä unohtuu tämmöinen seikka. Kenties olet oikein vouti itse tai vain itseään tärkeäksi luuleva.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Miksi pitäisi maksaa korvauksia vastikkeetta?
Ei työttömyyskorvaus on vastikkeetonta tuloa työttömälle, sillä se on korvaus siitä että työpaikkaa ei ole eikä palkkaa makseta.
Jos työttömiä käytettäisiin jossain vanhainkodeissa tai siivoustyössä, niin mikään ei estä maksamasta heille kunnollista palkkaa tekemästään työstä. Työtä se on vanhustenhoito ja siivouskin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin vain kerran vuodessa ilmoittamassa, että olen masentunut. Kun sitä teki kymmenkunta vuotta, tuli päätös, että saan rahat joutumatta vaivaamaan itseäni 45 minuutin verran joka Jumalan vuosi.
Suomessa on moninkertaiset valitusmahdollisuudet, jos saamistaan päätöksistä ei pidä. On aivan naurettava ajatus, että kukaan olisi turhaan vailla eläkettä.
Pitää olla aika pahassa kunnossa, että pääsee eläkkeelle. Vartti- ja puolihulluus ei vielä riitä, eikä teeskentely auta.
En lukenut ketjua, mutta itselleni ei käy mikä vain työ. On oltava kevyttä työtä. Tosin olen ollut noin 13v tekemättä mitään ja työkyvytön. Eläkettä en saa, joten olen ollut työttömyyskorvauksella. Työkyvyttömänä. Minulla on apuvälineitä liikkumiseen ja kotitöihin sekä vaivoihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla aika pahassa kunnossa, että pääsee eläkkeelle. Vartti- ja puolihulluus ei vielä riitä, eikä teeskentely auta.
Riittää ihan vaan että ilmoittaa olevansa ahdistunut ja masentunut, suomessa on valtava määrä nuoriakin ihmisiä eläkkeellä pällivikojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää ihan vaan että ilmoittaa olevansa ahdistunut ja masentunut, suomessa on valtava määrä nuoriakin ihmisiä eläkkeellä pällivikojen takia.
Se on totta, että eläkkeellä on valtavasti ihmisiä mielenterveysongelmien vuoksi. Mutta ei eläköityminen mikään ilmoitusasia ole. Ei normaalipäinen eläkkeelle pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vastikkeellinen työttömyystuki vastaa niitä entisajan hätäaputöitä, joita valtio järjesti työttömille. Miksi pitäisi ilmaista rahaa jakaa kun yhteiskunnassa löytyy valtavasti tekemätöntä työtä? Useissa maissa työttömyyskorvaus on vastikkeellista.
Hei tukien vastikkeellisuuden vastustajat; mitäpä ootte mieltä, tulisiko m-muuttajien tukien olla vastikkeellisia, esim edellyttää osallistuminen suomenkielen opetukseen? Miksi tai miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastikkeellinen työttömyystuki vastaa niitä entisajan hätäaputöitä, joita valtio järjesti työttömille. Miksi pitäisi ilmaista rahaa jakaa kun yhteiskunnassa löytyy valtavasti tekemätöntä työtä? Useissa maissa työttömyyskorvaus on vastikkeellista.
Hei tukien vastikkeellisuuden vastustajat; mitäpä ootte mieltä, tulisiko m-muuttajien tukien olla vastikkeellisia, esim edellyttää osallistuminen suomenkielen opetukseen? Miksi tai miksi ei?
Totta kai. Omilla ja vierailla on eri säännöt valtiolla samoin kuin yksityiskodeissakin.
Vastaus ap:lle. Ei onnistu, koska työttömät vastustaa ajatustakin kynsin hampain. Hyvin huomaa vaikka tämän ketjun kommenteista. Ei vaan mitenkään käy!
Pöyristyttävä ajatus ettei rahaa vain saisi tekemättä mitään sen eteen