Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut jo veropäätöksesi? Tuleeko palautusta vai mätkyjä?

Opiskelija
02.04.2023 |

Itse sain päätöksen pari päivää sitten ja tulee veronpalautusta melkein 900€. Se maksetaan sopivaan ajankohtaan koska aloitan sitten pian työharjoittelun 80km:n päässä ja bensaan menee rahaa. Harjoittelu kestää 7 viikkoa, niin rahaa kyllä pitää olla. Mitään matkakorvauksia en saa AMK-opiskelijana.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootit saa mätkyjä. Itse seuraan pitkin vuotta tuloja ja teen tarvittavia muutoksia, jos meinaa mätkyjä tulla.

Mun ei tarvitse seurata tuloja. Laitan aina oikean veroprosentin.

Eli sun tulot pysyy koko ajan samana? Ei mulla ainakaan koska ylityöt vaikuttaa. Nyt olen opintovapaalla, mutta tulot vaihtelee koska teen keikkaa. Kesän olen töissä ja sitten taas opintovapaalle. Tulot vaihtelee koko ajan.

Vierailija
22/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootit saa mätkyjä. Itse seuraan pitkin vuotta tuloja ja teen tarvittavia muutoksia, jos meinaa mätkyjä tulla.

Oikea veroprosentti riippuu niistä tuloista (ja lisäksi vähennyksistä). Jos tilanteet muuttuvat, veroprosenttiakin on syytä muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 9 euroa palautusta. Oikein on tullut verot maksettua. :)

Vierailija
24/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautusta tulossa vähän yli kaheksansattaa.

Vierailija
25/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli päätös palautuksia 405€.

Tuli päätös sunnuntaiaamuna? Okei. Melkein uskon.

Vierailija
26/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronpalautuksen määrä 770 €

Veronpalautuksen maksupäivä 03.08.2023

Tuolla saa jo 8 prostituutio sessiota. Hemmetin naiset varastaa kaikki mun rahat

Vierailija
27/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3200€ palautusta. Saman verran saa puolisokin. Jeee!!!

Ha-ha! Tyhmänä olet antanut valtiolle korotonta lainaa..

Mieluummin kunnon palautus ku maksettavaa. Sua verottaja muisti varmaan mätkyillä?

Vierailija
28/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatulo 142000 josta käteen 55% eli yhteiskunnan hyväksi 45%. Takaisin saan 1000 euroa kun mielestäni oikea summa olisi ollut 10000.

Vierailija
29/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli päätös palautuksia 405€.

Tuli päätös sunnuntaiaamuna? Okei. Melkein uskon.

No ei toki tarvi uskoa, mutta klo 8.10 tänään tuli ilmoitus 😄

Vierailija
30/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 palautuksia, pidän tarkoituksella isoa prosenttia kun välillä teen kahta työtä ja joskus yhtä osa-aikaista. Kivempaa saada takaisin kuin maksaa mätkyjä.

Vierailija
31/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin piti tulla n. 600e palautusta, mutta tein aika paljon muutoksia (vähennyksiä), joten eiköhän tuo yli tonnin palautuksiksi mene. Olen tarkoituksella pitänyt hieman isompaa veroprosenttia kuin ehkä tarvitsisin, koska tulot saattaa vaihdella isostikin, kun palkka koostuu pitkälti lisistä ja korvauksista matalan peruspalkan lisäksi. Voisi investoida tolla toiseen ilmalämpöpumppuun, auttaisi ensi talven sähkölaskuissa

Vierailija
32/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katsoin omaverosta kun näin tän jutun ja katsoin. Palautuksia tulee 1641 euroa elokuun 3 päivä.

Vierailija
33/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan paljon on tullut maksettua veroa, eikä laskelmassa ole ekstrana mukana kuin pieni määrä kotitalousvähennystä. Yleensä ennakonpidätysprosentti on pitänyt tarkemmin paikkaansa. 

Vierailija
34/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun tulot pysyy koko ajan samana? Ei mulla ainakaan koska ylityöt vaikuttaa. Nyt olen opintovapaalla, mutta tulot vaihtelee koska teen keikkaa. Kesän olen töissä ja sitten taas opintovapaalle. Tulot vaihtelee koko ajan.

En tee ylitöitä tai vuorotyötä. Ei paljo muutu vuoden aikana.

Vierailija
35/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mätkyjä 13 427 euroa 😅

Et missään vaiheessa huomannut, että rajat menee yli? Yritän siis ihan tosissani ymmärtää, miten joku saa isot mätkyt vaikka yllätyksenä niiden ei pitäisi kenellekään tulla.

Vierailija
36/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea veroprosentti riippuu niistä tuloista (ja lisäksi vähennyksistä). Jos tilanteet muuttuvat, veroprosenttiakin on syytä muuttaa.

Tiedän, otan kaiken huomioon.

Vierailija
37/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatulo 142000 josta käteen 55% eli yhteiskunnan hyväksi 45%. Takaisin saan 1000 euroa kun mielestäni oikea summa olisi ollut 10000.

Mutta eihän tuo koko 45% mene yhteiskunnalle. Kyllähän sun palkasta leikataan myös sotu-maksuja iso siivu - muistat varmaan, kun kokoomus näin päätti. Kokoomusta sinä äänestät kuitenkin, joten maksat niitä kiky-sotuja jatkossakin 2% palkastasi. Olet siis tyytyväinen tilanteeseen ja haluat niitä maksaa.

Vierailija
39/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko siis oikeasti, että koko tuo 45% on ennakonpidätystä eli veroja? 🤦🏻

Vierailija
40/52 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri OmaVerosta, paperista ei ole vielä tullut; saan palautuksia reilut 200 euroa. Tämä koska ilmoitin tuloni vähän suuremmiksi kuin mitä ovat. T. Tk-eläkeläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi