Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki lapset ovat nykyään erityislapsia?

Vierailija
02.04.2023 |

Kaikilla jotain ongelmaa.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko. 41vuotias enkä tiedä tarkalleen mikä hänellä on mutta ei kyllä osaa millään mittapuulla toimia normaalisti tai ymmärrä, mikä on sopivaa. Esim. kun ostimme talon otti siitä kuvan, laittoi  Facebookiin ja kirjoitti "  Maijan ja Matin ihana talo Kumpukuja 66", jumalauta miten räjähdin että et sä voi mun osoitetta kertoa kaikille etkä näyttää kuviakaan! Ei tosin ollut eka kerta kun osoitetietoja pistää julkiseksi, aikoinaan kun halusi poikakaverin niin laittoi Teksti Tv:hen ilmoituksen tyyliin "miehet tulkaa kahville T. Mari Kipinäkatu  8  050777899996644444".   Tällä hetkellä seurustelee kuntouttavasta työtoiminnasta löytämänsä kuuskymppisen deekun kanssa, ei hyvä mutta mites puutut kun aikuisia ihmisiä molemmat.

Asuu itsenäisesti omassa asunnossa, mutta raha-asiat hoitaa edunvalvoja ja minä tai äitini siivoamme siellä aina välillä kun homma uhkaa mennä siihen pisteeseen että naapurit kohta valittaa hajusta. Ruuanlaitto taito rajoittuu kalapuikkojen paistamiseen, mieluiten söisi vaan sipsejä. Otti kissanpennun jonka myöhemmin minä pelastin itselleni kun hiekkalaatikko oli siivoamatta, matolääkkeet antamatta ym.  Tällä hetkellä haluaisi vauvan mutta onneksi ehkäisykapseli kädessä varmistaa ettei vauvaa todellakaan tule!

Koulunkäynti oli aikoinaan todella vaikeaa, jäi pari kertaa luokalle ja oli  hetken tarkkiksella (tarkkailuluokka siis). 

Siskoa ei ole ikinä mitenkään tutkittu, mitään diagnoosia ei ole. Äiti syyttää  yliajalle mennyttä raskautta siskoni vaikeuksista

1949 syntynyt äitini on tuollainen ollut aina. Ei vian tarvitse olla iso jos se on päässä. Näitä nyt syntyy tietty määrä kaikissa sukupolvissa, mutta nykyään sen diagnoosin sitten saa ja terapiaa myös. Syy voi olla hapenpuute synnytyksessä, pään satuttaminen, neurologinen ongelma, raskaudenaikainen päihteidenkäyttö tai huono kohtelu lapsuudessa. Itse epäilen äitini kohdalla mm. seksuaalista hyväksikäyttöä ja sen aiheuttamaa traumaa.

Mun mielestä kuulostaa että varsinkin tuo ylempänä kuvattu sisko on (lievästi) kehitysvammainen.  Tästä uutisoitiin jokin aika sitten, että suomessa on valtavasti diagnosoimattomia lievästi kehitysvammaisia ihmisiä, jotka ei pärjää oikein missään ja koko elämä on yhtä takkuamista, eikä ymmärretä miksi. Sitten kun tutkitaan, niin todetaan että on vaan niin alhainen äo  ettei ole mahdollista pärjätä normaalisti.

Kyllä, olen töissä paikassa jossa tapaa sellaisia erityisen hankalia erityislapsia, ja kyllä hyvin monen tosi haastavan lapsen vanhemmatkin on selvästi "erityisiä", usein ilman diagnooseja, mutta kaikesta huomaa etteivät ole ihan normaaleita. Ei liene ihme että se sitten periytyy, ja toisaalta tällaisilla vanhemmilla ei sitten välttämättä ole kykyä kasvattaa haastavasti käyttäytyviä lapsiaan kunnolla vaan se kotielämä on ollut ihan sekaisin.

Vierailija
82/82 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ennen kaikkea koulutuksen oppisisällön määrä ja opittavien asioiden laadun taso on noussut ihan mielettömästi. Jos 70-luvulla sai kirjoituksissa L:n, se oikeuttaa sisällöltään nykyään hädintuskin M:n arvoon, oli oppiaine mikä tahansa.

Mistä olet tällaisen tiedon onkinut? Vastahan se joku opettaja avautui, että nykyään 9-luokkalaiselle opetetaan entisen 5-luokan tason matematiikkaa, kun lapset eivät yksinkertaisesti osaa. Ja ihan tutkitun tiedonkin valossa ihmiset ovat tyhmentyneet, 70-80 -luvuilla oli älykkyyden huippu ja sen jälkeen ihmiskunta on tyhmentynyt tasaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme