Joutuuko pahasti siitepölyallerginen lapsesi olemaan sisällä välituntisin? Tiesitkö, että voit saada lapsen koululta 1500€ korvausta, jos muut lapset pääsevät ulos
Nykyisen oikeuskäytännön mukaan, koulun on pidettävä muut luokan oppilaat lapsesi seurana sisällä. Koulun toiminnan on oltava samanlaista kaikille. Jos muut oppilaat saavat mennä ulos ja sinun lapsesi joutuu jäämään yksin sisälle, olette oikeutettuja korvauksiin. Sama tilanne voi tulla eteen myös eläinallergian kanssa. Jos lapsesi ei voi osallistua luokkaretkellä eläintilalla käyntiin tai eläintarhareissuun, voitte olla oikeutettuja korvaukseen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008845948.html
https://asianajofacta.fi/kohtuullisten-mukautusten-vaatimus/
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Apua mihin tää maailma on mennyt tuon tasavertaisuuden kanssa!
Ei tulisi mieleenkään vaatia päiväkotia pitämään koko ryhmää sisällä siitepölykauden ajan vain siksi että oma lapsi on siitepölylle allerginen. Olen vain iloinen jos joku pystyy olemaan lapseni kanssa sisällä eikä hänen tarvitse mennä ulos.
Viime vuonna onneksi pystyi olemaan ulkona mutta edellinen vuosi oli niin paha että silmät turposivat umpeen lähes välittömästi jos ovea piti hetkenkään auki. Saati että oltaisiin menty ulos.
🤦
Jos yksi oppilas katkaisee koipensa, eikä pääse luokkaretkelle, pitääkö luokkaretki peruuttaa kaikilta?
Koulun syykö se allergia nyt on? Tai niiden muiden lasten?
Koulu ei voi mitään siitepölytilanteelle ulkona.
Varmaankin sen allergisen lapsen asema ryhmässä paranee, kun muita rangaistaan hänen takiaan?
Sitten haetaan korvausta kiusatuksi tulemisesta?
Yhdenvertaisuus on ideana hyvä, mutta se ei toimi oikeassa maailmassa. Jokaisella on omat rajoitteensa ja jos kaikki pitäisi ottaa huomioon ei mitään saisi enää tehdä. Lapsienkin pitää oppia sietämään pettymyksiä ja sitä, että kaikkea ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Jos yksi oppilas katkaisee koipensa, eikä pääse luokkaretkelle, pitääkö luokkaretki peruuttaa kaikilta?
Kaikilta pitää katkaista jalka
🇺🇦🇮🇱
Kaikkea nämäkin täällä uskoo...
0/5
Vierailija kirjoitti:
Koulun syykö se allergia nyt on? Tai niiden muiden lasten?
Koulu ei voi mitään siitepölytilanteelle ulkona.
Varmaankin sen allergisen lapsen asema ryhmässä paranee, kun muita rangaistaan hänen takiaan?
Sitten haetaan korvausta kiusatuksi tulemisesta?
Kiusatuksi tulemisesta saa jo korvauksia.
Tässä mennään kohti Ameriikan mallia, jossa joka asiasta voidaan haastaa joku oikeuteen ja vaatia korvauksia.
Tässä on vielä kyseessä julkisin varoin rahoitettu laitos, ja korvaukset maksetaan yhteisestä pussista.
Ja ne on sitten poissa jostain muusta.
Tämä on niin nairettava juttu kuin olla voi. Tuo luontoretki ollut millään rahassa mitattuna 1500& *arvoinen*. Jos rahallinen korvaus noin naurettavasta jutusta maksetaan, olisi se ollut 10€.
Vanhemmat on sekaisin kun nostavat tällaisesta haloon. Tuokin lapsi on ihan pilalle lellitty kakkiainen kun viitsii valittaa.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Lehtijutun 12-vuotias sai korvaukset, kun ei pystynyt liikuntavammaisena kävelemään metsässä.
Mun lapset ei pääse enää päiväkotiin kun ovat yli 10 vuotiaita.
Paljonko voin hakea korvauksia?
M40
Muut lähti luokkaretkelle viikoksi, minä ja yksi muu kaveri ei haluttu lähteä. Saatiin se viikko olla koululla ominpäin: kudoimme sukkia, kertasimme englantia, piirsimme ja autoimme opettajia pienempien kanssa. Taidettiin vetää joku liikuntatuntikin. Muut pääsi retkelle, me saimme itse päättää mitä halusimme tehdä ja kaikki olivat tyytyväisiä. Ei se porukasta poisjääminen paha asia ole, riippuu paljon asenteesta ja siitä, mitä tekemistä tarjotaan siksi aikaa. Vai korvauksia, hekoheko!
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ihan tosi juttuhan tuo oli. Poika sai 1500€ korvauksia kun ei voinut kävellä retkipaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Lehtijutun 12-vuotias sai korvaukset, kun ei pystynyt liikuntavammaisena kävelemään metsässä.
So?
Ja yhet käy ihan kuumissaan siitä, että samat korvaukset muka saisi, jos allerginen lapsi joutuu olemaan yksin sisällä, kun muut on välitunnilla ulkona 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ihan tosi juttuhan tuo oli. Poika sai 1500€ korvauksia kun ei voinut kävellä retkipaikalle.
Ja tällähän ei ole mitään tekemistä siitepölyallergian ja välituntien kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään vaatia päiväkotia pitämään koko ryhmää sisällä siitepölykauden ajan vain siksi että oma lapsi on siitepölylle allerginen. Olen vain iloinen jos joku pystyy olemaan lapseni kanssa sisällä eikä hänen tarvitse mennä ulos.
Viime vuonna onneksi pystyi olemaan ulkona mutta edellinen vuosi oli niin paha että silmät turposivat umpeen lähes välittömästi jos ovea piti hetkenkään auki. Saati että oltaisiin menty ulos.🤦
Miksi facepalm?
Vierailija kirjoitti:
Muut lähti luokkaretkelle viikoksi, minä ja yksi muu kaveri ei haluttu lähteä. Saatiin se viikko olla koululla ominpäin: kudoimme sukkia, kertasimme englantia, piirsimme ja autoimme opettajia pienempien kanssa. Taidettiin vetää joku liikuntatuntikin. Muut pääsi retkelle, me saimme itse päättää mitä halusimme tehdä ja kaikki olivat tyytyväisiä. Ei se porukasta poisjääminen paha asia ole, riippuu paljon asenteesta ja siitä, mitä tekemistä tarjotaan siksi aikaa. Vai korvauksia, hekoheko!
Niin, TE ette HALUNNEET. Eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna onneksi pystyi olemaan ulkona mutta edellinen vuosi oli niin paha että silmät turposivat umpeen lähes välittömästi jos ovea piti hetkenkään auki. Saati että oltaisiin menty ulos.🤦
Miksi facepalm?
No mietihän ihan itse.
Lue ja mieti.
Viime vuonna onneksi pystyi olemaan ulkona mutta edellinen vuosi oli niin paha että silmät turposivat umpeen lähes välittömästi jos ovea piti hetkenkään auki. Saati että oltaisiin menty ulos.