Haluatko, että BB:tä katsova teinisi omaksuu sieltä seksikäyttäytymisen?
Kommentit (6)
että uutisia katsova teinini alkaa pitää monologeja maailman tapahtumista.
Sen sijaan haluan, että teinini voivat katsoa televisiota ilman, että tarvitsee pelätä heidän alkavan apinoimaan kaikkea mitä siellä tapahtuu. Tähän pyritään mediakasvatuksella. Suosittelen jo lapsesta alkaen.
Tosin se seksikäyttäytyminen on pienin paha, vielä vähemmän haluan hänen omaksuvan tuollaisen julkisuustyrkky maailmankuvan tai tolkuttoman juomisen ja olemattoman yleissivistyksen. Toivon kuitenkin, että teinini on tarpeeksi fiksu olemaan kopioimatta kaikkea telkkarissa näkemäänsä. Ja onneksi hän ei ole erityisen kiinnostunut tuosta ohjelmasta, en usko, että alkaa katsella säännöllisesti. Sitähän kai tulee joka ilta se yksi jakso ja vaikea kuvitella, että häntä kiinnostaisi viettää niin paljon aikaa nenä kiinni telkkarissa yhtä ainoaa ohjelmaa tuijottaen. Jos jotain raflaavaa tapahtuu, niin varmasti katsovat kavereiden kanssa esim. youtubesta sen pätkän, mutta tuskin alkaa vakituisesti seuraamaan.
Allaolevat siis suoraan yhdestä BB keskustelusta.
Lisäyksenä, että kyllä ohjelmasta saisi lapsillekin (ja aikuisillekin) kelpaavan/soveliaan jos niin haluttaisiin. Katsojat ratkaiseva, eli me. Ehkä meillä, joilla on alaikäisiä lapsia, ei kuitenkaan ole riittävästi vaikutusvaltaa.
-----------------------------------------------------------------------------
BB on huttua ja sille on ikävä kyllä näemmä paljon tilausta.
Itse olin briteissä kun siellä tuli eka bb ja minusta se oli loistava idea. Että miten kilpailijoiden pää kestää, kun pitää yhtä aikaa miellyttää muita asukkaita ja katsojia. Mutta idea kyllä lopahti parissa viikossa.
Ja kun kohderyhmää valitaan taloon, niin eiköhän sinne valita juuri ne kaverit, jotka takaavat kännisekoiluja ja nakuilua. Kun se on oikeasti aika pieni ryhmä joka jaksaisi katsella kuusikymppisten filosofien keskusteluja. Ikävä kyllä.
Myös minua kolmikymppisenä häiritsee turhan nuoret asukkaat. Mä en jaksa katella kimppasuuteluita tai alasti bailaamista. Musta se on todella mautonta. Kaipaisin enemmän järkeviä keskusteluja ja syvyyttä ohjelmaan.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Olet aivan oikeassa tuossa kirjoituksessasi.
Siitäkin huolimatta pelkään, että katselijoita tullaan aliarvioimaan. En usko etteikö psykologit ym ym kykenisi kehittämään tiivistä ja jännittävää tunnelmaa taloon, jos sitä yrittäisivät. Viime vuodesta muistan että tehtävät ym olivat aivan perseestä. Tehtävät oli varmasti keksinyt talon vahtimestari yön hiljaisina tunteina tai viikonloppuna krapulapäissään.
No tästä paljastuukin se, että tykkään ohjelman alkuasetelmasta ja "juonesta" mutta tarkastelen sitä aivan toisesta näkökulmasta. Ohjelmasta saisi varmasti "aikuisillekin" mielenkiintoista ajattelun aihetta, jos siitä sellainen haluttaisi tehdä. No tuskin halutaan ja ehkäpä tämä valittu tapa takaa paremmin katsojaluvut, vaikka onkin perseestä. No sen näkee lähiviikkoina mihin mennään.
katsoa moista roskaa ollenkaan.