Voisitko asua hautausmaan läheisyydessä?
Kommentit (47)
Miksi ei? Pidän jotenkin hautausmaiden rauhallisesta estetiikasta, erityisesti talviöisin.
Onhan se aina parempi kuin vastapäisen talon ikkunat, tai iso ja vilkas autotie.
Itse asun hautausmaan vieressä, mutta ikkunasta ei sentään hautakiviä näy. Ei muuta vikaa kuin se jatkuva ralli aina pyhien aikaan kun ihmiset vaeltavat paikalle viemään kynttilöitä haudoille.
En. Mutta on ihan ok käydä hautausmailla.
Ehkä jos ei näkyisi ikkunoista. Rauhallinen paikka muuten mutta yöllä olisi hieman pelottava. Siihen varmaan tottuu mutta yöllistä hautausmaata en haluaisi katsella ikkunoista.
Miksi en voisi? Olen asunut kahden hautausmaan välissä, ja niistä toisen kiviä näkyi ikkunastani.
Voisin asua vaikka keskellä hautausmaata jossain vanhassa käytöstä poistetussa kappelissa kunhan siitä löytyy kaikki tarvittavat.
Kyöpelit käy kyllä työvuorollaan kalmismaan aidan ulkopuolellakin vähän ruokatunteilemassa, mut ei se haittaa, kun noon niin kilttii tyyppii.
Ja jos on niitten kanssa niiku välilöissä, ne ottaa sit mukaan kattoon, kui keijupimuset tanssii luonnonasussa puolentoista tuntii aamukasteisel niitul.
En. Ulkomailla on ihan komeita hautakiviä, Suomessa neliskanttinen kummallinen palikkamallin hautakivi. Paitsi jotkut vanhat. Kummittelu ei niiden hautuumaiden tiimoilta kiinnosta. Lähellä on aatelisten hautapaikkoja, muutama kilometri.
Olen asunut. Hyviä puolia on rauhallisuus. Huonoja puolia kuumalla kesäsäällä ajoittainen haju. Mutta plussan puolella kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos ei näkyisi ikkunoista. Rauhallinen paikka muuten mutta yöllä olisi hieman pelottava. Siihen varmaan tottuu mutta yöllistä hautausmaata en haluaisi katsella ikkunoista.
Odottaisitko että siellä kävelee joku tai jotkut? Keitä? Tai mikä.
Olen asunutkin. Rauhallisia naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunutkin. Rauhallisia naapureita.
Noh on ja ei. Riippuu herkkyydestä...
Asun. Tuossa on hautausmaa 30 metrin päässä. Välissä kyllä korkea kuusiaita ja kävelytie että ei ikkunasta sinne näe. Näin pyhien aikaan väkeä ramppaa aamusta iltamyöhään tuossa tiellä eikä mistään rauhallisuudesta ei ole tietoakaan.
Olen asunutkin. Kaunis näkymä puineen, kivineen ja kukkaistutuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut. Hyviä puolia on rauhallisuus. Huonoja puolia kuumalla kesäsäällä ajoittainen haju. Mutta plussan puolella kuitenkin.
Mikä sieltä haisee?
Vaikea sanoa. Minulla on noin 400 metrin kävelymatka kotoa hautausmaalle. Käyn siellä joskus kävelyllä, varsinkin keväällä siellä on todella kaunista. Toisaalta olo tulee siellä aina surulliseksi.
Joo, mun mielestä hautausmaat on rauhoittavia paikkoja.