Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko asua hautausmaan läheisyydessä?

Vierailija
01.04.2023 |

Ikkunasta katsottaessa näkyisi hautakiviä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut melko lähellä hautausmaata pariinkin otteeseen, mutta matkaa ollut kuitenkin useia satoja metrejä, ja kumpaakaan en ole saanut itse valita (olen ollut lapsi/teini). 

En nyt muuttaisi ainakaan ihan lähelle hautausmaata. En edes vieraile hautausmailla enää yksin. Pidän niitä pelottavina paikkoina. 

Mikä niissä pelottaa? Päivällä on niin rauhallista ja kaunista kukkineen ja hienoine kivineen.

Vierailija
42/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunutkin. Rauhallisia naapureita.

Ihan samaa oli tulossa kertomaan. Kaunis ja hiljainen naapuristo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo, rauhalliset naapurit.

Vierailija
44/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nuorena hieman kammoksuin hautausmaita ja varsinkin pimeällä. Mutta tarpeeksi kun on ikää tullut ja niissä liikkunut, ei kammoksuta enää ja tykkään kuljeksia ja istuskella hiljaisuudessa. 

Vierailija
45/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin asua ja asunkin. Koska kirkkokin seisoo hautausmaan päädyssä, niin suurin haitta on juurikin kotikadun täyttävät autoletkat silloin kun kirkossa on joku isompi tilaisuus tai on yleinen haudoilla käymispäivä. Joskus on asunnoton päihdetyyppi majaillut hautausmaan yleisövessassa, mutta eipä tuosta mitään vaivaa ollut. Ihmettelin vaan kun vessan ikkunassa näkyi valot öisinkin.

Vierailija
46/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet asuu hautausmaan päällä ja kävelee . Entisten.  Ette tiedä mutta siellä on. Luita. Kaikki hautausmaat on kirjoissa mutta jo tuhoutuneet paikat on rakennettu. Venäjällä juuri tuli ilmi että olivat siirtäneet suomen kansan hautakiviä ja tehneet pysäkin päälle . Siinäpä sesovat vainajien päällä. Syntinsä on ilmeiset muutenkin. Kristityt on Jeesuksen kanssa sitä mieltä että venäläinen on tehnyt vääryyttä . 

Vierailija
47/47 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, siellähän on yleensä rauhallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi