Minulle riittää se, että näen telkusta kauniita maisemia. Matkustaminen ei ole välttämätöntä
Olen kyllä matkustellut, mutta nyt kiinnostaa vaan lähialueet kotimaa, Ruotsi ja Viro.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Korona pandemian alkamisen jälkeen olen harrastanut vain kotimaan ja pohjoismaisen matkailua. Ja olen huomannut että Suomessa ja pohjoismaissa on todella paljon nähtävää ja mielenkiintoisia paikkoja. Toki tämä Suomen hintataso välillä hirvittää kun samaan hintaan olisi tehnyt kaukomatkailun.
Ei minua ainakaan Suomen hintataso hirvitä, sillä pitäähän se syödä joka tapauksessa ja asuminen maksaa. Norjan hintatasokaan ei hirvitä, sillä ei se ole paljoa Suomea kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas päinvastoin! 10 kuukauden sisään tehty 3 ulkomaan reissua lentäen.
Kesällä kierretään autolla Eurooppaa ja syksyllä taas johonkin lämpimään...
Panen paremmaksi: 11 kuukauden aikana 7 reissua lentäen ulkomaille. Enemmänkin haluaaisin tehdä, mutta Suomen tt-tuki on hävyttömän pieni!
Minulle on lapsen syntymän jälkeen lopahtanut kiinnostus matkailuun ja olen huomannut että nautin pelkästään telkusta Kin tulevista matkakohteista. En mussuta sipsiä enkä ole ylipainoinen.
Lapsen takia matkustamme vain vähän. Korkeintaan legolandiaan joku vuosi ja naapurimaissa. Onhan tässä jo hiilijalan jälkeä riittämiin ja lapsi saa kyllä elämyksiä pienemmistäkin asioista kuin kaukomatkoista ja rantalomista. Ei minua tarvitse säälitellä, ihan hyvin menee näinkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa surulliselta :(
Samaa ajattelin.. Matkustus, kauniit maisemat, elämä ja kokemukset telkusta... Sininen valo huoneessa ja sipsejä jotta voi kuvitella olevansa jossain ihan muualla. Jollakin tasolla kaivataan maisemia, luontoa, valoa ja aurinkoa, mutta tyydytään ruutuun...
Minkälainen telkkari sulla oikein on, ja miten sipsit tähän liittyy?!?! Ahmitko sä telkkarin ääressä sipsejä?
Tällaiset ihmiset (jotka ottavat kokemukset telkasta eikä aktiivisesta elämästä) yleensä ahmivat niitä sipsejäkin siinä. Eikä se telkkarista riipu.
Matkustaminen = ainoa tapa elää aktiivista elämää??? Ok...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse työasioista irti, jos olen vain kotona. Matkustaminen on erittäin hyvä stressinpoistaja, vaikka toki sielläkin ajoittain omat stressinsä.
Miksi ihmeessä teet niin stressaavaa työtä? Mikä järki siinä on laittaa vuorokaudesta yli kahdeksan tuntia johonkin ikävään pazkaan, josta ei pysty nauttimaan ollenkaan? En ymmärrä oikeasti asiaa ollenkaan.
Itselläni on ihana työ, josta pidän oikeasti. Lomat ovat kivoja, mutta jo parissa viikossa tuntuu, että kyllä tässä voisi jo töihin palata. Olen yrittäjä.
Kyllä omasta työstään voi tykätä vaikka se olisikin stressaavaa. Jos siinä on vaikkapa paljon vastuuta, se stressaa väkisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas päinvastoin! 10 kuukauden sisään tehty 3 ulkomaan reissua lentäen.
Kesällä kierretään autolla Eurooppaa ja syksyllä taas johonkin lämpimään...
Panen paremmaksi: 11 kuukauden aikana 7 reissua lentäen ulkomaille. Enemmänkin haluaaisin tehdä, mutta Suomen tt-tuki on hävyttömän pieni!
Eikä sinun kannattaisi muuttaa jonnekin ulkomaille ja etsiä sieltä mieleinen työpaikka?
Kun asuin vuosia ulkomailla muutamassa eri maassa, niin matkustelin sieltä käsin vaikka missä ja jo lähipaikat olivat tietenkin uusia ja erikoisia. Esimerkiksi kun asuimme Kaliforniassa, niin siellä ajelin lapsemme kanssa hetkessä niin siisteihin paikkoihin, että en ollut sellaisista tiennytkään. Ulkomailla asuessa joka päivä oli melkein pieni tai vähän isompi seikkailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse työasioista irti, jos olen vain kotona. Matkustaminen on erittäin hyvä stressinpoistaja, vaikka toki sielläkin ajoittain omat stressinsä.
Miksi ihmeessä teet niin stressaavaa työtä? Mikä järki siinä on laittaa vuorokaudesta yli kahdeksan tuntia johonkin ikävään pazkaan, josta ei pysty nauttimaan ollenkaan? En ymmärrä oikeasti asiaa ollenkaan.
Itselläni on ihana työ, josta pidän oikeasti. Lomat ovat kivoja, mutta jo parissa viikossa tuntuu, että kyllä tässä voisi jo töihin palata. Olen yrittäjä.
Kyllä omasta työstään voi tykätä vaikka se olisikin stressaavaa. Jos siinä on vaikkapa paljon vastuuta, se stressaa väkisinkin.
Mutta jos työstä ei pääse irti edes lomalla, niin miten se on mukana sen arvoista? Ei asia ole siis aika ristiriitainen?
Vierailija kirjoitti:
Ota loparit.
Haluaisin muutamaan kaukokohteeseen, mutta voisin toteuttaa sen virtuaalikokemuksena, mm. Victorian putoukset Afrikassa.
Niin no: telkkarin välityksellä pääsee osalliseksi maisemien ihailusta. Jos se riittää, niin mikäs siinä.
Itse nautin matkoillani myös tuoksuista, mauista ja äänistä, sekä auringon lämmöstä iholla. Pidän myös lähdön ja paluun tunnelmista. Nautin lentämisestä.
Mut jos oon ihan rehellinen, niin kaiken tarpeellisen koen neljässä päivässä. Viikko alkaa olla mulle jo liikaa ja kääntyy rasituksen puolelle. Johtunee kehnonpuoleisesta nukkumisesta vieraassa paikassa. Ryydyn unenpuutteessa ja paikallisten käytös alkaa ärsyttää. Se on joko ylimielistä tai alentuvaa useimmiten. Harvoin tapaa aidosti ystävällistä asiakaspalvelijaa. Hygienia on usein puutteellista ja joka reissuun pitää varautua maitohappobakteerein hyvissä ajoin.
En ole matkaillut ulkomailla kymmeneen vuoteen. Mietin tarkkaan, mikä kohde kiinnostaa niin paljon, että maksan siitä satasia ja altistan itseni näille negatiivisille puolille. Toistaiseksi kotimaanmatkailu on vienyt voiton.