Minulle riittää se, että näen telkusta kauniita maisemia. Matkustaminen ei ole välttämätöntä
Olen kyllä matkustellut, mutta nyt kiinnostaa vaan lähialueet kotimaa, Ruotsi ja Viro.
Kommentit (32)
On kaksi hyvää syytä olla matkustamatta: koronapandemia ja ilmastonmuutos. Näiden takia en ole koko koronapandemian aikana poistunut kotikaupungistani.
En pääse työasioista irti, jos olen vain kotona. Matkustaminen on erittäin hyvä stressinpoistaja, vaikka toki sielläkin ajoittain omat stressinsä.
Totta, monesta asiasta voi nauttia myös ruudun välityksellä, joskus pitää kumminkin päästä oikeasti matkalle.
Itse käytän instagramia matkustelun korvikkeena. Ennen koronaa kävin jopa neljä kertaa vuodessa ulkomailla. Nyt elämäni on muuttunut.
On ihna järkevää, että ei solkenaan matkusta ympäri maailmaa. Joskus harkitusti se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa surulliselta :(
Samaa ajattelin.. Matkustus, kauniit maisemat, elämä ja kokemukset telkusta... Sininen valo huoneessa ja sipsejä jotta voi kuvitella olevansa jossain ihan muualla. Jollakin tasolla kaivataan maisemia, luontoa, valoa ja aurinkoa, mutta tyydytään ruutuun...
Jos sinulle tulee nälkä niin riittää kun katsot ruokaohjelmia.
En ikinä pystyisi tyytymään tuollaiseen, elämäsi olisi minulle painajainen.
Näin pitäisikin toimia jos on tosissaan huolestunut ilmastonmuutoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tosissaan huolestunut ilmastonmuutoksesta, max 1 lapsi. Tämän hillittömän väestönkasvun suitsiminen on ainoa keino tehdä oikeasti yhtään mitään.
Jos jonneen pitää matkustaa, mietin jo ennen lähtöä, et ihanaa ja parasta on sitte ku pääsee takas kotiin. En haluais matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ajattelin.. Matkustus, kauniit maisemat, elämä ja kokemukset telkusta... Sininen valo huoneessa ja sipsejä jotta voi kuvitella olevansa jossain ihan muualla. Jollakin tasolla kaivataan maisemia, luontoa, valoa ja aurinkoa, mutta tyydytään ruutuun...
Minkälainen telkkari sulla oikein on, ja miten sipsit tähän liittyy?!?! Ahmitko sä telkkarin ääressä sipsejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tosissaan huolestunut ilmastonmuutoksesta, max 1 lapsi. Tämän hillittömän väestönkasvun suitsiminen on ainoa keino tehdä oikeasti yhtään mitään.
Väestönkasvu on haitallista maailmalla mutta ei niinkään Suomessa, täällä ongelma on liian vähäinen syntyvyys ja suurten ikäluokkien vanheneminen. Meidän väestörakenteemme, vanhustenhuolto ja terveudenhuolto tarvitsee lapsia. Vai etkö tiennyt, mistä noiden kriisit johtuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen telkkari sulla oikein on, ja miten sipsit tähän liittyy?!?! Ahmitko sä telkkarin ääressä sipsejä?
Tällaiset ihmiset (jotka ottavat kokemukset telkasta eikä aktiivisesta elämästä) yleensä ahmivat niitä sipsejäkin siinä. Eikä se telkkarista riipu.
Olen matkustellut paljon ja asunutkin vuosia ulkomailla nuorempana, mutta jostakin syystä en ole enää kovin kiinnostunut lähtemään reissuun. Tai jossakin Norjassa voisin viettää aikaa vaikka viikkoja ja siellä olemme käyneet usein omalla autolla ja asuntoautolla, mutta pitkät lennot eivät nappaa enää yhtään.
Matkustamisessa ikävintä olivat juuri lentokentät, lennot ja sitten ne ihmismassat, joista en tykkää ollenkaan. En halua olla lomillani sellaisissa paikoissa, joissa on liikaa ihmisiä ja perheeni on samaa mieltä. Siksi katsomme telkkarista kivoja kauniita paikkoja ja lomailemme mielummin ihan oman porukan kanssa mökillä tai lapissa.
Korona pandemian alkamisen jälkeen olen harrastanut vain kotimaan ja pohjoismaisen matkailua. Ja olen huomannut että Suomessa ja pohjoismaissa on todella paljon nähtävää ja mielenkiintoisia paikkoja. Toki tämä Suomen hintataso välillä hirvittää kun samaan hintaan olisi tehnyt kaukomatkailun.
Minulle taas päinvastoin! 10 kuukauden sisään tehty 3 ulkomaan reissua lentäen.
Kesällä kierretään autolla Eurooppaa ja syksyllä taas johonkin lämpimään...