Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntoni hinta on täysin oikea, jopa liian alhainen, silti se ei ole mennyt kaupaksi

Vierailija
01.04.2023 |

Että on arkoja jänishousuja nyt ostajat. Ei 4 %:n korko ole mitään. Suututtaa nämä haikailijat.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät selvästikään ole aivan perillä että tällä hetkellä markkinoilla on oikeasti ihan tosi hiljaista, eikä hyväkään asunto mene välttämättä edes halvalla. Tutulla kävi asunto pieneksi, myy sitä nyt jo 20000 halvemmalla kuin maksoi siitä 10 v sitten, eikä vieläkään mitään kysyntää. Keskisuuren kaupungin keskustan tuntumassa.

Vierailija
42/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikotietä tarkasteleena on ihan selvää miksei kauppa käy. Hinnoissa on ainakin 100t - 500t liikaa hintaa. Hintaa vaan alas kunnolla niin voi mennäkin. Ei kannata uskoa välittäjiä jotka lupaa maan ja taivaan ja joita kiinnostaa vaan välityspalkkio eikä juurikaan oikeasti löydy neuvottelutaitoja ostajien kanssa. Moni välittäjä on valmis lupaamaan mitä vaan hintaa myö siksi ettei niillä muuten olisi mitään listoilla ja se vasta noloa olisi. Monilla isoillakin toimistoilla on vaan joku hassu kohde myynnissä vaikka asuntoja on kaikkineen todella paljon myynnissä ja lisää tulee. Se ei ole myyjän etu. Hintaa vaan alas ja menee kaupaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät selvästikään ole aivan perillä että tällä hetkellä markkinoilla on oikeasti ihan tosi hiljaista, eikä hyväkään asunto mene välttämättä edes halvalla. Tutulla kävi asunto pieneksi, myy sitä nyt jo 20000 halvemmalla kuin maksoi siitä 10 v sitten, eikä vieläkään mitään kysyntää. Keskisuuren kaupungin keskustan tuntumassa.

Ei se siitä asunnosta vielä halpaa tee jos myykin 20t halvemmalla kuin itse on maksanut jos itse on maksanut ylihinnalla. Oikea hintahan taitaa olla se jonka joku on valmis maksamaan.

Vierailija
44/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustilanne pahenee vielä entisestään. Ei inflaatiosta ole vielä päästy. Jenkit alkoivat jo luomaan uutta rahaa järjestelmään, joka pönkittää inflaatiota. Ne joilla on rahaa ymmärtävät, että tilanne todennäköisesti pahenee. Mahdollinen hyperinflaation uhka pakottaa kohta keskuspankit massiivisiin koron nostoihin. Miksi ostaa nyt, kun on hyvät mahdollisuudet saada kohta pilkkahintaan. Etenkin heillä joiden varallisuus ei ole niin sidoksissa rahapolitiikkaan (kulta, hopea, varauksella kryptot).

Vierailija
45/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt pidempään asuntoa ja täytyy sanoa, että hintahitarissa ei ole mitään järkeä.

Syrjäkylän tyydyttävässä kunnossa oleva omakotitalo pienehköllä tontilla maksaa jonkun mielestä 25-40 000 jonkun mielestä 200-400 000.

Samat pystyyn lahoavat tönöt seisovat myynnissä jopa vuosia ja myyjä ihmettelee kun kauppa ei käy.

Odotukset on täysin epärealistiset. Ei se 50-luvun remontoimaton jopa purkukuntoinen pikkutalo rämettyneellä pihalla ole juuri minkään arvoinen. Vielä kun sijaitsee jossain kuolleen peräkylän sivulla. Vaikka kuinka oli oma mummola ja tunnearvoa, se ei lisää arvoa muille.

Ostan kun löytyy sellainen jossa on tarpeeksi lääniä ja sen saa vielä kuntoon. Mutta en tosiaankaan satoja tuhansia siitä maksa.

Vierailija
46/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se siitä asunnosta vielä halpaa tee jos myykin 20t halvemmalla kuin itse on maksanut jos itse on maksanut ylihinnalla. Oikea hintahan taitaa olla se jonka joku on valmis maksamaan.

No tässä tapauksessa ollaan alle sadan tonnin hinnoissa jo valmiiksi, toki asunnon myyjä toivoo ettei jäisi velkaa kovasti asunnosta myydessään. Valmis toki vieläkin pudottamaan ettei tarvitse kahta maksaa, ylihinnasta ei ollut silloin kyse. Se vain on nyt fakta että hiljaista on.

Vierailija
47/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät uskalla ostaa yhtä hinnakkaita asuntoja kuin ennen, eivät edes saisi sellaisia lainojakaan, jos omat säästöt ovat vähissä ja kyseessä on ensiasunto. Asuntojen hinnat vaihtelevat kysynnän mukaan, niin se vain on, ei ole olemassa muuta oikeaa hintaa kuin se millä joku on asuntosi valmis ostamaan. Niin yksinkertaista se on.

Asuntoja varten otetaan nyt saman verran lainaa kuin viimeksi vuonna 2003. Sen verran on rahaa liikkeellä. Sieltä vuodelta 2003 löytyy oikea hintatasokin. Tätä ei varmana moni jääräpäinen ja ahnekin myyjä tai välittäjä halua uskoa.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uudet-asuntolainanostot-kyntavat-poh…

Vierailija
48/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluuta ei enää ole, suomalaisten ostovoima vain putoaa lisää ja mikään ei pysäytä tätä kierrettä, katteita on nostettu kaikkialla mielivaltaisesti ja se ei tule enää koskaan loppumaan... näin se köyhdyttämisen agenda toimii...

Vierailija
49/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun asunto on liian kallis. Jos ei ois, ois jo myyty

Vierailija
50/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kannata myydä. Kahden vuoden päästä on pula asunnoista. Hinnat kohoaa.

Vierailija
51/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä tapauksessa ollaan alle sadan tonnin hinnoissa jo valmiiksi, toki asunnon myyjä toivoo ettei jäisi velkaa kovasti asunnosta myydessään. Valmis toki vieläkin pudottamaan ettei tarvitse kahta maksaa, ylihinnasta ei ollut silloin kyse. Se vain on nyt fakta että hiljaista on.

Ei se myyjän itse ottama velkamäärä ole ostajan ongelma. Ei asuntokauppa mikään velkakirjakauppaa ole että saa sijoitamansa korkoineen takaisin. Asunto on kestotavara ihan niinkuin autokin. Siitä saatava hyöty on sen käytössä. Näille omiaan pois yrittäville jää luu käteen koittaessaan saada asuntonsa ylihinnalla myymällä veloillensa maksajaa. Se asunnon myyntihinta on se jonka ostaja suostuu maksamanaan eikä velkasi liity siihen millään tavoin.

Vierailija
52/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei kannata myydä. Kahden vuoden päästä on pula asunnoista. Hinnat kohoaa.

Suomessa on jo entuudestaan mieletön määrä asuntoja tyhjillään rakennuslehdessä oli 15% ja lisää tulee rakennusliikkeiden valmistaessa liukuhihnalta tuhansia tänäkin vuonna. Sitten on sijoitushurlumhei vuosilta valtava määriä tyhjillään kun moni jätti myymättä keinottelumielessä kun lainaa sai ilman korkoa, ne ei ole vielä edes tulleet markkinoille. Kohta on taloyhtiöissä pulaa vastikkeiden maksajista.

Vierailija
53/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostin ensimmäisen asuntoni vuonna 2007 olivat korot nykyisellä tasolla. Mutta: asuntolainan korot sai vähentää kokonaan verotuksessa. Tämä poistettiin asteittain viime vuosikymmenen aikana.

Moni tulee olemaan hyvin liemessä, myös minä. Ei tällaista ollut lainan ottohetkellä, tilanne on lainsäädännön myötä muuttunut kokonaan.

Vierailija
54/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa asunnon ostajan odottaa ja joskus syksyllä kun hinnat on korjannut palata asiaan.

Vierailija
55/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ostin ensimmäisen asuntoni vuonna 2007 olivat korot nykyisellä tasolla. Mutta: asuntolainan korot sai vähentää kokonaan verotuksessa. Tämä poistettiin asteittain viime vuosikymmenen aikana.

Moni tulee olemaan hyvin liemessä, myös minä. Ei tällaista ollut lainan ottohetkellä, tilanne on lainsäädännön myötä muuttunut kokonaan.

Jos talous ei 3-4% korkoa kestä on ongelma jossain muussa kuin lainsäädännössä. Positiivisen luottorekisterinkin sai feministihallitus lykättyä vasta vuoden päähän. Ongelma on se että ahneuksissaan on moni ylivelkaantunut. Se on ihan oma vika.

Vierailija
56/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se myyjän itse ottama velkamäärä ole ostajan ongelma. Ei asuntokauppa mikään velkakirjakauppaa ole että saa sijoitamansa korkoineen takaisin. Asunto on kestotavara ihan niinkuin autokin. Siitä saatava hyöty on sen käytössä. Näille omiaan pois yrittäville jää luu käteen koittaessaan saada asuntonsa ylihinnalla myymällä veloillensa maksajaa. Se asunnon myyntihinta on se jonka ostaja suostuu maksamanaan eikä velkasi liity siihen millään tavoin.

Juu mä ymmärrän, tutusta oli tässä kyse, ymmärrän että hänen velkansa on hänen ongelmansa. Ihmeen hyökkäävä suhtautuminen täällä kuitenkin. Pointti oli että hiljaista on markkinoilla, mutta varmaan muut asunnot sitten myy hyvin.

Vierailija
57/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen asunto ja missä sijaitsee?

Vierailija
58/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mä ymmärrän, tutusta oli tässä kyse, ymmärrän että hänen velkansa on hänen ongelmansa. Ihmeen hyökkäävä suhtautuminen täällä kuitenkin. Pointti oli että hiljaista on markkinoilla, mutta varmaan muut asunnot sitten myy hyvin.

On hiljaista koska asunnot on liian kalliita. Jos koet suorasanaisen kommentin hyökkääväksi voit mennä vaikka katsomaan televisiota.

Vierailija
59/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea hinta on vain ja ainoastaan se millä asunto menee kaupaksi.

Vierailija
60/85 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paluuta ei enää ole, suomalaisten ostovoima vain putoaa lisää ja mikään ei pysäytä tätä kierrettä, katteita on nostettu kaikkialla mielivaltaisesti ja se ei tule enää koskaan loppumaan... näin se köyhdyttämisen agenda toimii...

Suomen valtio on kreikan tiellä siitä se köyhtyminen johtuu. Katteiden nostelu tietty yksi ongelma lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi