Naisten yleisimmät pukeutumismokat?
Kommentit (557)
Kyllä muhkurat saa näkyä, ne on luonnollinen osa keski-ikäisen tai vanhemman naisen tai miehen kehoa. Erikoista ajatellla, että pitäisi jollain bodyilla tai muilla muotoilla itsestään "salonkikelpoinen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Suomalaisnaisen 2000-luvun kansallispuvun, eli ohuesta, joka suuntaan venyvästä, ja herkästi nyppyyntyvästä viskoositrikoosta valmistetun tunikan käyttö niin arki-kuin juhla-asuna. Vaate joko peittää käyttäjänsä kaikki muodot saaden vartalon näyttämään perunamaiselta, tai vaihtoehtoisesti jää kinnaamaan vyötärön kohdalta korostaen makkaroita. Se myös tekee persjalkaisesta entistäkin persjalkaisemman. Juhlavammassa tunikassa saattaa olla koristeena strasseja, niittejä tai kimallusta. Yhdistetään stretch-farkkuihin tai leggingseihin, myös juhlissa. Arkena tennarit tai crocsit, mutta juhliin laitetaan ballerinat tai loaferit. Leggingsit saavat paljastaa myös nilkat ja osan säärtä.
- Olkaimellisten rintaliivien käyttö kapeaolkaimisten tai olkaimettomien asujen kanssa. Olkaimet ovat tietysti eri väriä kuin vaate.
- Muhkuraisten alushousujen käyttö tyköistuvan vaatteen alla.
- Valtavan ison olkalaukun käyttö ulos lähtiessä tai juhlissa. Olkapäällä raahataan kassia jolle Muumimammakin olisi kateellinen, vaikka tilaisuudessa ei tarvittaisi kuin puhelin, huulipuna ja pankkikortti.
- Nk. puffy jacket-tyylisen toppatakin käyttö juhlavammissa ja arvokkaammissa tilaisuuksissa. Yllä saattaa olla täyspitkä satiininen iltapuku, mutta sen päälle on vedetty muhkea polvipituinen peakperformance karvareunuksella. Tai haudalle kokoontunut saattoväki loistaa neonväreissä kuin Keski-Euroopan mäkiviikoilla ikään. Jokaisella pitäisi olla kaapissa takki arkikäyttöön, ja lisäksi esim. tumma villakangastakki tai siisti tekoturkki juhlavampiin tilaisuuksiin. Tällaisia ajattomia ulsteri- ja trenssityylisiä takkeja näkee jatkuvasti myynnissä UFF:illa yms. eli ei tarvitse olla mikään iso sijoitus, mutta vaikutus on suuri.
Tekoturkki on tyylitön ja mauton vaate.
Ei ole.
Eikös nämä ole yleensä jotain muovia?
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä se laihakin ihminen voisi joskus miettiä tarkemmin, miltä näyttää. Jos onkin hoikat sääret, ei ne aina kauniit ole, jos ne on oikein laihat ja kaukana toisistaan. Ei silloin kannattaisi laittaa päälleen kovin lyhyttä hametta.
Ja jos legginseistä on kyse, niin ripakinttuiselle ne nimenomaan ei sovi.
Pulleissakin säärissä ne näyttää paremmalta.
Enemmän toivoisi tuonne katukuvaan värikkyyttä, mutta mistäpä niitä värejä löytyisi, kun kaupat ei niitä myy.
Toivottavasti kaikki yläpeukuttajat ovat tajunneet sarkasmin, pakko olla vitsi😄
Liian paljastava pukeutuminen varsinkin kesäaikaan väärässä tilanteessa. Kesälläkään ei pitäisi tulla esim ruokaravintolaan tai terassille puolialastomana. Uimaranta tai puiston pusikko on ok niukalle pukeutumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vääränmallliset rintsikat topin alta näkyy olkaimet, kun oikeaoppisesti pitäisi valita ne olkaimettomat rintsikat.
Ihan turhaan alapeukutatte, koska kommenttini on totta. Väärät rintsikat ovat erittäin paha etikettivirhe.
Joku sanoi, että liian lyhyt paita naisilla, jolloin karvainen maha näkyy!
Biologiantunneille!
Vierailija kirjoitti:
Tennarit iltapuvun tai morsiuspuvun kanssa.
Entäs maiharit iltapuvun kanssa? Pihla Viitalalla ainakin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noin. Ilmiselvä etikettivirhe ja maiharit tekevät naisesta äijämäisen etenkin mekon tai hameen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi pukeutumismoka liittyy siihen että kun moni suomalainen poistuu niin harvoin koti-työpaikka-ruokakauppa-akselilta, että sinä yhtenä iltana vuodessa kun lähdetään viihteelle niin käydään sitten vähän kaikkialla, teatterissa, syömässä ja anniskeluravintolassa, pukeutuminen viimeisen mukaan. Mikä siinä sitten? No ei sinänsä mikään, mutta kyllähän siinä täydessä yökerhotällingissä näyttää siellä teatterin aulassa sille että olisi eksynyt väärään paikkaan. Jos olisi menossa vain teatteriin, pukeutuisi todennäköisesti hieman eri tavalla. Kävisivät vähän useammin ulkona ja keskittyisivät yhteen juttuun kerrallaan.
Kuka kustantaa mainitsemasi ulkona käymisen, jos pitäisi käydä usein? Leffaliputkin ovat ylikalliita monille.
Monissa museoissa on avoimia päiviä, osa gallerioista ilmaisia tai hyvin edullisia. Kaupunginteatterit voivat olla tyyriitä mutta muiden ryhmien näytökset usein 10 euroa tai alle. Paikallisissa konserttisaleissa on edullisempia näytöksiä, toisinaan elävää musiikkia on tarjolla jopa ilmaiseksi. Jos kelpaa muutkin kuin finnkinon hollywood-tuotokset yksityisomisteisissa elokuvateattereissa liput harvoin ovat yli kymppiä, erilaisia alennuslipputyyppejä on yleensä olemassa. Pari juomaa seurusteluravintolassa ei työssäkäyvää pistä konkurssiin, terveellä työttömälläkin on taatusti vara useammin kuin kerran vuodessa. Ravintoloitakin on vaikka mitä hintaluokkaa.
Taksit on tietty kalliita mutta viikonloppuisin usein kulkee julkinen jos ei ihan aamun viimeisille tunneille tahdo jorata.
Itse painun kotiin ennen kuin yökerhot edes aukeavat mutta tuommoinen kulttuuria ja pari lasillista-yhdistelmä kustantaa itselle tyypillisesti 15-30. Ei ole mikään kummoinen rahareikä.
Sinulle siis joku kustantaa tuon. Minulle ei kukaan kustanna vaan itse joudun maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Luin näitä kommentteja, ja tulin siihen tulokseen, että on loppujen lopuksi ihan sama, millaiset vaatteet on, kun tärkeintä on laihuus.
Lihava ihminen ei voi olla kauniisti pukeutunut ja tyylikäs koskaan. Siksi onkin ihan sama, mitä päälleen laittaa.
Itse en ole lihava, mutta minulla on valitettavasti ala- ja yläosa eri kokoiset. Siksi en voi koskaan pukeutua hyvin enkä tyylikkäästi. Minun mallisilleni ihmisille ei tehdä vaatteita. Siksi en välitäkään siitä, mitä muut ajattelevat.
Vaate, joka on iso hartioista ja vyötäröltä, kiristää lantiolta, joten kaikki takit on minulla lähinnä kompromisseja. Mikään ei istu hyvin, joten olkoon.
Ja noin muuten, sanoisin, että täällä on kauhean ilkeitä kommentteja. Miksi ihmiset eivät saisi olla vaikkapa lihavia, jos se ei heitä itseään haittaa? Miksi se haittaa niin kovasti muita ihmisiä?
On ihmisiä, jota on vain ns. isoja, he eivät edes laihduttamalla tule pieniksi ja siroiksi. Ja on ihmisiä, joille painoa vain kertyy, vaikka miten yrittäisi sitä kurissa pitää. On hirveän helppo sivusta jonkun jo geeneiltään valmiiksi siron ja kapoisen ihmisen heille neniään nostella ja kehottaa laihduttamaan. Ettekä tiedä, miten monen ihmisen ylipainon takana voi olla lääkitys, joka on heille elintärkeä.
Älkää olko niin ilkeitä. Ei kukaan teistäkään täydellinen ole, jokaisella on heikkouksia ja huonoja kohtia.
Miksi et modista itse esim. takkia? Minulla on hieman normaalia leveämmät hartiat ja kapeahko lantio (onneksi vyötärö on vielä hoikempi) ja joudun useinkin modistamaan takkejani. Ompeluseurassa tms. kyllä oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä se laihakin ihminen voisi joskus miettiä tarkemmin, miltä näyttää. Jos onkin hoikat sääret, ei ne aina kauniit ole, jos ne on oikein laihat ja kaukana toisistaan. Ei silloin kannattaisi laittaa päälleen kovin lyhyttä hametta.
Enemmän toivoisi tuonne katukuvaan värikkyyttä, mutta mistäpä niitä värejä löytyisi, kun kaupat ei niitä myy.Toivottavasti kaikki yläpeukuttajat ovat tajunneet sarkasmin, pakko olla vitsi😄
Enpä osaa pitää vitsinä. Riukukintut ei ole kauniit nekään, jos ei paksut pötkötkään.
Tyylimokia on kaikenmallisilla ihmisillä, jos nyt niitä tässä halutaan esille tuoda.
Toisaalta sekin asia on katsojan silmässä.
Nykyäänhän on suorastaan muodikasta yhdistää vaatteita ja asusteita, joita aina on vältetty pitää samanaikaisesti yllä. Esim. jossain vaiheessa tavallisia lenkkitossuja on ruvettu pitämään mekkojen ja jopa juhlamekkojen kanssa.
Collegehousut, jotka on liitetty urheiluun, onkin tullut salonkikelpoisiksi ihan mihin vaan. Pitkän takin helmojen alta voi vilkkua löksöttävät collegehousut tai pehmopöksyt jotka näyttää olohousuilta.
Ihmiset tuntuu voivan yhdistää mitä vaan mihin vaan, ja yhtäkkiä se onkin huippumuodikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin näitä kommentteja, ja tulin siihen tulokseen, että on loppujen lopuksi ihan sama, millaiset vaatteet on, kun tärkeintä on laihuus.
Lihava ihminen ei voi olla kauniisti pukeutunut ja tyylikäs koskaan. Siksi onkin ihan sama, mitä päälleen laittaa.
Itse en ole lihava, mutta minulla on valitettavasti ala- ja yläosa eri kokoiset. Siksi en voi koskaan pukeutua hyvin enkä tyylikkäästi. Minun mallisilleni ihmisille ei tehdä vaatteita. Siksi en välitäkään siitä, mitä muut ajattelevat.
Vaate, joka on iso hartioista ja vyötäröltä, kiristää lantiolta, joten kaikki takit on minulla lähinnä kompromisseja. Mikään ei istu hyvin, joten olkoon.
Ja noin muuten, sanoisin, että täällä on kauhean ilkeitä kommentteja. Miksi ihmiset eivät saisi olla vaikkapa lihavia, jos se ei heitä itseään haittaa? Miksi se haittaa niin kovasti muita ihmisiä?
On ihmisiä, jota on vain ns. isoja, he eivät edes laihduttamalla tule pieniksi ja siroiksi. Ja on ihmisiä, joille painoa vain kertyy, vaikka miten yrittäisi sitä kurissa pitää. On hirveän helppo sivusta jonkun jo geeneiltään valmiiksi siron ja kapoisen ihmisen heille neniään nostella ja kehottaa laihduttamaan. Ettekä tiedä, miten monen ihmisen ylipainon takana voi olla lääkitys, joka on heille elintärkeä.
Älkää olko niin ilkeitä. Ei kukaan teistäkään täydellinen ole, jokaisella on heikkouksia ja huonoja kohtia.
Miksi et modista itse esim. takkia? Minulla on hieman normaalia leveämmät hartiat ja kapeahko lantio (onneksi vyötärö on vielä hoikempi) ja joudun useinkin modistamaan takkejani. Ompeluseurassa tms. kyllä oppii.
Ei ihan kaikkea voi. Esim. parkatakin hartioita en ryhtyisi kaventelemaan, vaatisi jo ammattitaitoa ja ammattiompelukoneenkin. Eikä siinä kajota vain hartioihin, vaan on puututtava sivusaumoihinkin. Tulos ei välttämättä olisi hyvä.
Olen kyllä iät ja ajat kavennellut farkkujen vyötäröitä, sekään ei ihan yksinkertaista ole ollut. Paksut farkkusaumat ja vyötärökaitaleet on tuottaneet tuskaa. Enää en halua mitään farkkuja käyttääkään, ne on minusta jo niin tylsät, niitä on saanut katsella jo vuosikymmenet.
Housujen lahkeita joudun lyhentämään jatkuvasti, kyllä se jo minulle riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noin. Ilmiselvä etikettivirhe ja maiharit tekevät naisesta äijämäisen etenkin mekon tai hameen kanssa.
Maiharit ovat ihanat niihin sopivan mekon kanssa. Olen 6-kymppinen nainen ja tykkään tuosta tyylistä.
Ehdottomasti yksi pahimpia mokia on huonosti tukevat liivit! Liian pienet liivit tai liivit joissa on venähtäneet olkaimet, liian suuri ympärysmitta tai kuppi, joka päästää rinnat löllymään T-paidan alla. Jos haluaa pukeutua kivan näköisesti, asiallisesti tai tyylikkäästi, lähtee pukeutuminen alusvaatteista.
Tatuoidut jotka valitsee vaatteen jossa jokin erityinen "kolo/aukko" josta leima näkyy. Mauton hihaton pusero, caprit että pohkeen leima näkyy tai pusero jossa leima-aukko niskassa, toisen olkapään paljastus, että leima näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti yksi pahimpia mokia on huonosti tukevat liivit! Liian pienet liivit tai liivit joissa on venähtäneet olkaimet, liian suuri ympärysmitta tai kuppi, joka päästää rinnat löllymään T-paidan alla. Jos haluaa pukeutua kivan näköisesti, asiallisesti tai tyylikkäästi, lähtee pukeutuminen alusvaatteista.
Ikääntyessä iho löystyy hoikallakin, tiukemman trikoopaidan läpi näkyy löllöä rintsikoiden kohdalla selässä ja kainaloissa oikean kokoisilla ritsikoillakin. Ei sitä voi estää kokonaan. En itsekään tiennyt tätä nuorena.
N50v.
Liian pienet vaatteet. Kenellä tahansa.
Muuten tässä ketjussa on klassinen naisv*han maku.
Legginsit lihavalla naisella. Kaikki muutkin makkarankuoret ällöttävät. Peiliin voi kotona katsoa ennen kuin menee ulos.
Enemmän toivoisi tuonne katukuvaan värikkyyttä, mutta mistäpä niitä värejä löytyisi, kun kaupat ei niitä myy.