Jos on monessa eri yhtiössä sama vakuutus, saako hakea korvausta joka yhtiöstä?
Esim. Jos on kaksi matkavakuutusta, ja sairastuu matkalla, niin saako hakea korvausta molemmista yhtiöistä?
Kommentit (25)
Kysymys on hyvä mutta ketju täyttyy vihamielisistä viisastelijoista.
Olen ymmärtänyt, että pysyvästä haitasta voi hakea korvauksia päällekkäistä vakuutuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on petos, joka paljastuu, jos yrität. Luuletteko, ettei noita ole torpattu etukäteen.
Ihmisten kannattaa miettiä vähän elämäänsä eteenpäin. Voi tulla päivä, jolloin sinä tai lähimmäisesi saisi esim. työpaikan, mutta supotuksen jälkeen historiastasi löytyy pikku petos tahra...
Miksi tällä palstalla heti hyökätään?
Kysyn juuri siksi, etten tee petosta.
Loogisesti ajatellen, jos maksan vaikka kymmenestä vakuutuksesta, niin eikö kaikki ole minun riskinhallintaani? Mitä eroa sillä on, että vakuutan itseni kymppitonnista yhdessä yhtiössä, kuin että vakuutan itseni tonnista kymmenessä yhtiössä.
Aika tyhmää maksaa useita päällekkäisiä vakuutuksia samasta asiasta kun korvaus maksetaan vain yhdestä. Itse päätät minkälaisesta vakuutuksesta m
Tai sitten ei. Esim auton kasko tai osakasko. Lisäksi Autoliiton vakuutus. Osakaskolla hinattiin auto korjaamolle, Autoliiton vakuutuksella sijaisauto 3vrk. ei reissu keskeytynyt. Osakaskolla kotimatka taksilla ja auton nouto myöhemmin korjaamolta.
"Et sinä yhdestä kaupasta ostettua ja maksettua tuotettakaan voi hakea muista kaupoista sillä perusteella että olet siitä jo maksanut toisessa kaupassa."
Tämähän olisi juuri toisinpäin. En siis saisi kuin yhdestä kaupasta yhden tuotteen, vaikka olisin maksanut sen kaikissa kaupoissa. Prisman kassalla maksun jälkeen kysyttäisiin, että olenko ostanut maitoa muista kaupoista, raksi ruutuun ja vaksi kerää maidot pois, muttei palauta rahoja.