Jos on monessa eri yhtiössä sama vakuutus, saako hakea korvausta joka yhtiöstä?
Esim. Jos on kaksi matkavakuutusta, ja sairastuu matkalla, niin saako hakea korvausta molemmista yhtiöistä?
Kommentit (25)
Se on petos, joka paljastuu, jos yrität. Luuletteko, ettei noita ole torpattu etukäteen.
Ihmisten kannattaa miettiä vähän elämäänsä eteenpäin. Voi tulla päivä, jolloin sinä tai lähimmäisesi saisi esim. työpaikan, mutta supotuksen jälkeen historiastasi löytyy pikku petos tahra...
Vierailija kirjoitti:
Se on petos, joka paljastuu, jos yrität. Luuletteko, ettei noita ole torpattu etukäteen.
Ihmisten kannattaa miettiä vähän elämäänsä eteenpäin. Voi tulla päivä, jolloin sinä tai lähimmäisesi saisi esim. työpaikan, mutta supotuksen jälkeen historiastasi löytyy pikku petos tahra...
Miksi tällä palstalla heti hyökätään?
Kysyn juuri siksi, etten tee petosta.
Loogisesti ajatellen, jos maksan vaikka kymmenestä vakuutuksesta, niin eikö kaikki ole minun riskinhallintaani? Mitä eroa sillä on, että vakuutan itseni kymppitonnista yhdessä yhtiössä, kuin että vakuutan itseni tonnista kymmenessä yhtiössä.
Kysyn vielä: onko ylläolevat oikeassa?
Luulisin, ettei saa. Muistelen, että kun putosin pahasti hevosen selästä, vakuutusyhtiöstä neuvottiin taktikoimaan sen kanssa mitä korvauksia haen mistäkin. Minulla oli ratsastusonnettomuuksiin kaksi vakuutusta, koska toinen tuli normaalin tapaturmavakuutuksen myötä, ja Suomen ratsastajainliiton jäsenyyden mukana tulee automaattisesti myös vakuutus ratsastusonnettomuuksiin.
Muistaakseni otin korvaukset (magneettikuvaus yksityisellä sekä fysioterapiaa) SRL:n vakuutuksessa, koska omasssa vakuutusyhtiössä oli jotain "bonuksia" joita ei kannattanut käyttää tuohon. Joka tapauksessa molemmista ei olisi voinut hakea korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loogisesti ajatellen, jos maksan vaikka kymmenestä vakuutuksesta, niin eikö kaikki ole minun riskinhallintaani? Mitä eroa sillä on, että vakuutan itseni kymppitonnista yhdessä yhtiössä, kuin että vakuutan itseni tonnista kymmenessä yhtiössä.
Aika tyhmää maksaa useita päällekkäisiä vakuutuksia samasta asiasta kun korvaus maksetaan vain yhdestä. Itse päätät minkälaisesta vakuutuksesta maksat ja onko vakuutusehdot tarpeisiisi sopivat. Tiedoksesi että vakuutusyhtiöillä on rekisteri mistä he näkevät jos korvauksia haetaan kahdesta tai useammasta yhtiöstä samalla perusteella. Et sinä yhdestä kaupasta ostettua ja maksettua tuotettakaan voi hakea muista kaupoista sillä perusteella että olet siitä jo maksanut toisessa kaupassa.
Henkivakuutuksia voi olla monessa yhtiössä, ja ne kaikki korvaavat kuolemantapauksessa, jos se muuten on ehtojen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmää maksaa useita päällekkäisiä vakuutuksia samasta asiasta kun korvaus maksetaan vain yhdestä. Itse päätät minkälaisesta vakuutuksesta maksat ja onko vakuutusehdot tarpeisiisi sopivat. Tiedoksesi että vakuutusyhtiöillä on rekisteri mistä he näkevät jos korvauksia haetaan kahdesta tai useammasta yhtiöstä samalla perusteella. Et sinä yhdestä kaupasta ostettua ja maksettua tuotettakaan voi hakea muista kaupoista sillä perusteella että olet siitä jo maksanut toisessa kaupassa.
Yhden vakuutuksen olen maksanut. Toinen tulee luottokortin mukana. Tämä edellyttää, että75 % matkasta on maksettu kortilla. Koska en soihen pysty aina sitoutumaan, niin minulla on tuo ostettu matkavakuutus.
Ap
Miten kortilla voi maksaa 75%, esim. lentolipuista, noin niinkuin käytännössä?
Vierailija kirjoitti:
Miten kortilla voi maksaa 75%, esim. lentolipuista, noin niinkuin käytännössä?
Ei, vaan pitää maksaa VÄHINTÄÄN 75 % kaikista matkustuskuluista, eli kuljetus ja hotelli. Saa toki enemmänkin maksaa. Tai vähemmän, mutta silloin vakuutus ei ole voimassa.
Vielä huomio että jos ensin käyttää yhtä vakuutusta ja sen vakuutuskatto tulee täyteen, voi hakea seuraavaa korvausta toisesta vakuutuksesta.
Tämä pätee useissa hoitokuluvakuutuksissa ja tapaturmavakuutuksissa.
Jos sattuu oikein oikein pahasti, voi kaikki raha kuluakin alkuvaiheen hoitoihin.
Kuten aina, riippuu tietysti myös jokaisen vakuutuksen ehdoista. Opin itse lukemaan ne huolellisesti
Nykyään ei taida tarvita toimittaa fyysisiä kuitteja. Eli periaatteessa vois hakea monesta, mutta se on tod näk petos.
Vierailija kirjoitti:
Henkivakuutuksia voi olla monessa yhtiössä, ja ne kaikki korvaavat kuolemantapauksessa, jos se muuten on ehtojen mukaista.
Jos kuolee väärin niin ei saa korvauksia siis. Iltapäivälehtien otsikko: Oletko kuollut aina väärin?
Vierailija kirjoitti:
Saa hakea mutta vain yhdestä korvataan.
Ei saa hakea korvauksia kahdesta vakuutusyhtiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa hakea korvauksia kahdesta vakuutusyhtiöstä.
Minä luulen, että osan saa molemmista. Oliko se niin, että sairaspäiväkorvauksen saa molemmista mutta ei tarvikkeita kahteen kertaan. En ole varma.
Hakea voit tietenkin, mutta monesta paikasta et yhdestä ja samasta vahingosta korvausta saa.
Yleensä korvaushakemuksessa erikseen myös kysytään: "Oletko hakenut korvausta samasta vahingosta jostain muusta vakuutusyhtiöstä?" tms.
Eli ei kannata ottaa vakuutustakaan kun korvausta voi saada vain yhdestä vakuutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Hakea voit tietenkin, mutta monesta paikasta et yhdestä ja samasta vahingosta korvausta saa.
Yleensä korvaushakemuksessa erikseen myös kysytään: "Oletko hakenut korvausta samasta vahingosta jostain muusta vakuutusyhtiöstä?" tms.
Tämä on kyllä aika älytön juttu. Mitä sen pitäisi kenellekään kuulua, jos kerta vakuutus on maksettu ja korvaus olisi muuten vakuutusehtojen mukainen.
No sinähän se oikein Einstein olet. Mistä näitä sikiää..