Tuloerot on hyvä asia. Osa ihmisistä ei osaa käyttää rahaa ja sitä ei heille pidä antaa.
Kuten tämä vihtiläinen mies joka voitti lotossa kahdeksan miljoonaa ja hukkasi rahansa puolessa vuodessa. Toinen tutumpi esimerkki on Jussi Salonoja joka tuhlasi valtavan omaisuuden muutamassa vuodessa. Raha kuuluu heille jotka sitä osaa käyttää.
Kommentit (27)
Varakkailta tuhlaajilta siis rahat pois. Annetaan köyhille, jotka budjetoivat tarkkaan ja ostavat todelliseen tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää tulla oikeasti tuloero, eikä vain bruttotuloero. Silloin kateellinen vassarikin voisi intoutua johonkin hyödylliseen tekemiseen.
En käsitä kirjoitustasi kateellisesta vassarista. Minulla on velaton asunto, velaton mökki ja metsää. kenelle olen kateellinen ja mistä?
Kyllä sinun nyt jollekulle on pakko olla kateellinen tai muuten minun maailmankuvani kokee särön, ja sitähän en minä muuten sitten tule sietämään, koska sen särön paikkaamiseen minun tarvitsisi kirjoittaa ainakin kymmenen vassariviestiä. Mietitkö yhtään kuinka paljon se veisi minun aikaani?
Vierailija kirjoitti:
Tuloerot ovat ihan ok, mutta varallisuuserot eivät. Varallisuuserot johtuvat siitä, että jotkut ihmiset eivät osaa käyttää rahaa, vaan jemmaavat sitä itsellään. Joka ei osaa luopua rahasta, ei ole sitä ansainnut.
Joo, jaetaan kaikki työllä ja sijoittamalla ym. ansainneiden rahat naapurin juoppo-pertsoille ja katsotaan kauanko menee kun kaikki on juotu tai viskottu taivaan tuuliin.
Minulla on vasemmistolainen kaveri, joka on hyvätuloisesta perheestä eli ei oikeasti köyhissä oloissa kasvanut.
Hän elää kädestä suuhun mutta kuitenkin tupakoi, syö ulkona, ostaa paljon vaatteita.
Hän sai vähän aikaa sitten viisinumeroisen summan rahaa perintönä. Nyt kaikki ovat menneet. Hän ei osannut edes sanoa mihin. Ihan vain elämiseen.
En itse ymmärrä, miten joku joka normaalisti elää keskimäräistä alemmilla nettotuloilla ja yhtäkkiä saa kymmeniä tuhansia, voi vuodessa polttaa sellaiset rahat taivaan tuuliin.
Aiemmin suhtauduin empaattisesti vasemmistoon mutta kaverini ystäväpiirin mukanaan tuomat vastaavat esimerkit ovat merkittävästi vähentäneet luottamustani vasemmistolaisten normaaliin arviointikykyyn. Ainakin he siinä kuplassa pitävät itsensä köyhinä tuhlaamalla rahansa arvottomuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vasemmistolainen kaveri, joka on hyvätuloisesta perheestä eli ei oikeasti köyhissä oloissa kasvanut.
Hän elää kädestä suuhun mutta kuitenkin tupakoi, syö ulkona, ostaa paljon vaatteita.
Hän sai vähän aikaa sitten viisinumeroisen summan rahaa perintönä. Nyt kaikki ovat menneet. Hän ei osannut edes sanoa mihin. Ihan vain elämiseen.
En itse ymmärrä, miten joku joka normaalisti elää keskimäräistä alemmilla nettotuloilla ja yhtäkkiä saa kymmeniä tuhansia, voi vuodessa polttaa sellaiset rahat taivaan tuuliin.
Aiemmin suhtauduin empaattisesti vasemmistoon mutta kaverini ystäväpiirin mukanaan tuomat vastaavat esimerkit ovat merkittävästi vähentäneet luottamustani vasemmistolaisten normaaliin arviointikykyyn. Ainakin he siinä kuplassa pitävät itsensä köyhinä tuhlaamalla rahansa arvottomuuksiin.
Ei sitä rahaa jää, jos sitä ei osaa käyttää. Jos menot kasvaa sitä myötä kuin tulotkin, niin mitään ei jää. Ja sittn k o m m u n i s t i itkee taas kädet toisten taskuilla että mulle mulle lisää rahaa. Sen sijaan että käyttää 100% energioistaan muiden kadehtimiseen, voisi miettiä mitä voisi ITSE THDÄ OMIEN ASIOIDENSA PARANTAMISEKSI.
Nimenomaan se osaa käyttää rahaa jolla sitä ei koskaan ole/jää ylimääräistä ;)
Raha on vaihdon väline. Ei sitä ole tehty säästettäväksi vaan käytettäväksi.