Siivoustyö ei kannata
Yksinasuva pienipalkkainen siivooja saa pääkaupunkiseudulla asumistuen kanssa n.1700e ja työttömänä 1300e. Pieni rahallinen hyöty ei kannusta työhön.
Rahallinen hyöty? Jos vuokraa ei ole näistä vähennetty, on ihan selvää ettei mitään hyötyä ole, jos työttömän vuokra maksetaan, ja työssäkäyvä maksaa itse!
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että alle 65 vuotiaan naisen minimi ruokakulut on 285e kuussa ja miehen 320e paikkeilla? Nelihenkinen perhe jossa kaksi teiniä on jo lähes 1100e. Meidän tukijärjestelmissä ei missään nämä mitoitukset toteudu paitsi yli 65 vuotiaille, koska ravinnon tarve vähenee ikääntyessä. Kaikki muut ikäryhmät näkee käytännössä nälkää jos elävät sosiaalituella
Meillä ruokakulut 400e ja meitä on 4.
Eikä nähdä nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että alle 65 vuotiaan naisen minimi ruokakulut on 285e kuussa ja miehen 320e paikkeilla? Nelihenkinen perhe jossa kaksi teiniä on jo lähes 1100e. Meidän tukijärjestelmissä ei missään nämä mitoitukset toteudu paitsi yli 65 vuotiaille, koska ravinnon tarve vähenee ikääntyessä. Kaikki muut ikäryhmät näkee käytännössä nälkää jos elävät sosiaalituella
Eikä nähdä nälkää.
Mutta ruokakuluiksi lasketaan aina tuota enemmän oli teidän tai jonkun muun kuten meidän ruokakulut mitkä tahansa. Ei meilläkään mene isoa summaa kun kalastetaan ja marjastetaan sekä sieniä kerätään ja kasvatetaan paljon itse. Naapuri tuo hirvenlihaa ja jänistä kun hänelle yksinäisenä liikaa saalista jne. En ole koskaan laskenut mutta kuukausittain ruokalasku on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä nähdä nälkää.Mutta ruokakuluiksi lasketaan aina tuota enemmän oli teidän tai jonkun muun kuten meidän ruokakulut mitkä tahansa. Ei meilläkään mene isoa summaa kun kalastetaan ja marjastetaan sekä sieniä kerätään ja kasvatetaan paljon itse. Naapuri tuo hirvenlihaa ja jänistä kun hänelle yksinäisenä liikaa saalista jne. En ole koskaan laskenut mutta kuukausittain ruokalasku on pieni.
Meillä ei kalasteta, kerätä marjoja, kasvateta itse eikä naapuri tuo mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä nähdä nälkää.Mutta ruokakuluiksi lasketaan aina tuota enemmän oli teidän tai jonkun muun kuten meidän ruokakulut mitkä tahansa. Ei meilläkään mene isoa summaa kun kalastetaan ja marjastetaan sekä sieniä kerätään ja kasvatetaan paljon itse. Naapuri tuo hirvenlihaa ja jänistä kun hänelle yksinäisenä liikaa saalista jne. En ole koskaan laskenut mutta kuukausittain ruokalasku on pieni.
Meillä ei kalasteta, kerätä marjoja, kasvateta itse eikä naapuri tuo mitään.
Mutta perheenne ruokakuluiksi lasketaan silti se lähes 300 euroa per lärvi riippumatta mitä todellisuudessa käytätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä nähdä nälkää.
Eli palkkoja ja tukia voidaan laskea koska maksimiruokakustannukset kuukaudessa ovat sata euroa henkilöltä ja kaikki muu ylimääräistä.
Olet kyllä rautaisessa kunnossa! Se on hienoa, jos terveys kestää tuossa iässä.