Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIIRE !!!!!miten saada 13v lähtemään kouluun?

Vierailija
27.08.2008 |

viime vuonna oli jo paljon lintsauksia, nyt makaa sängyssä ja valittaa pääkipua. Kuumetta ei ole, ei nuhaa eikä yskää.annoin päänsärkytabletin ja kehotuksen mennä terkan luo, jos pahenee. Oikeasti en edes usko mihinkään pääkipuun,samanlaisia oli viime vuonna nuo lintsaukset.

Silloin kävi kuraattorinkin juttusilla, kun otin yhteyttä. nyt uhkasin samalla ja myös kuukausirahan poistolla, jos jää sänkyyn. Mutta tuolla tuo vieläkin makaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisin kuin edelliset, minä olen kiitollinen siitä, ettei kukaan puuttunut asiaan mitenkään.

olin siis pois pari tuntia aamusta tai pari tuntia iltapäivästä, en yleensä kokonaisia päiviä. Taustalla oli kaksi asiaa: jatkuvaa koulukiusaamista ja turhautumista opetustahtiin.

Ensimmäiselle asialle kukaan ei voinut mitään vaikka yrittivätkin, sillä kaikista kiusaajien puhutteluista ja rangaisuksista seurasi aina vain että minut eristettiin entistä pahemmin vaikka näkyvä väkivalta saatiinkin hetkeksi piiloon. Parempi oli kun asiaan ei sen enempää puututtu. Huomasin sen itse ja ilmeisesti sen huomasivat myös vanhempani ja opettajani. Koska minulla oli myös reippaasti yli yhdeksän keskiarvo, he kakki olivat myös hiljaa kanssani samaa mieltä siitä, että oppivelvollisuus tulee vähintään suoritettua, vaikken ihan joka tunnilla kävisikään kiusattavana ja haukuttavana.

Oikeasti, se että minun annettiin lintsata, pelasti mielenterveyteni.

Minusta on siitä huolimatta tullut ihan vastuuntuntoinen aikuinen, enkä lintsaa töistä - vaikka eipä täällä enää ole sellaista syytäkään. Olen tarpeeksi vaikeissa hommissa fiksujen ihmisten kanssa. Kiusaajien kanssa en ole missään tekemisissä, eikä tarvitsekaan.

Tämä ihan vain muistutuksena siitä, että ihan aina asiat eivät ole niin yksinkertaisia.

Ja varmista nyt kuitenkin, ettei lapsesi ole oikeasti kipeä. Ihan oikeaa päänsärkyä on isolla osalla nuorista. Sitä aiheuttaa huono istuma-asento koulussa, likinäköisyys, unenpuute, hormonit, stressi jne. Pelkkää kurinpito ei niihin auta.

Vierailija
22/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttukaa asioihin, keskustelkaa.

Epäilisin masennusta joka on nuorilla tosi tavallista. Yhteys kasvatus- ja perheneuvolaan olisi paikallaan koulun tukitoimien lisäksi. Ehkä psykologin kanssa juttelussa selviäisi jotain.

Itsellä on lapset 5 ja 7 luokilla ja ei tuonkaltaista ongelmaa ole koskaan ollut ettei lapsi lähtisi kouluun. Toivon että jatkuu ongelmitta myös myöhemmin aika näyttää.

Tuli vielä mieleen minkä tasoinen lapsesi on todistuksen arvosanoilla mitaten. Onko selvitetty onko oppimisvaikeuksia jos menestys on kehnoa.

Onko lapsi ilmoittanut mitä haluaa aikuisena tehdä ammatikseen ja jos on sellaista jossa on vaativat opinnot niin tällä voi motivoida lasta opiskelemaan sillä ne numerot ratkaisee jatko-opintoihin pääsyn. Ysin joulutodistuksella haetaan lukioon ja ammattikouluun.

Jos ongelmat ajautuu siihen pisteeseen ettei lasta saa kouluun uskon että taustalla on myös kommunikointiongelmaa lapsen ja vanhempien välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että lapsesi ei menesty koulussa ja siksi motivaatio on kadonnut.

Vierailija
24/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät oppilaat ei lintsaa. Epäilen että lapsesi ei menesty koulussa ja siksi motivaatio on kadonnut.

Olin aina hyvä oppilas. (keskiarvo yli ysin) Koulussa ei ollut ongelmia, viihdyin yleensä, ei kiusaamista. Kuitenkin lintsasin aina välillä - jäin vaan kotiin tekemään jotain kivaa. Eikä siitä ollut edes mitään haittaa. (Ja joo, jos oma mukula yrittäisi samaa, niin tietysti olisin tosi huolissani ja yrittäisin kaiken mahdollisen.) Sitä vaan, ettei tätä(kään) asiaa pidä yleistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan