Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIIRE !!!!!miten saada 13v lähtemään kouluun?

Vierailija
27.08.2008 |

viime vuonna oli jo paljon lintsauksia, nyt makaa sängyssä ja valittaa pääkipua. Kuumetta ei ole, ei nuhaa eikä yskää.annoin päänsärkytabletin ja kehotuksen mennä terkan luo, jos pahenee. Oikeasti en edes usko mihinkään pääkipuun,samanlaisia oli viime vuonna nuo lintsaukset.

Silloin kävi kuraattorinkin juttusilla, kun otin yhteyttä. nyt uhkasin samalla ja myös kuukausirahan poistolla, jos jää sänkyyn. Mutta tuolla tuo vieläkin makaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuo 14v sanoi viime vuonna,että on maha kipee tai jotakin muuta ihan selvästi keksittyä kun oli tylsä (kielet) koulupäivä edessä. Käskin lähteä kouluun ja mennä terkkarille joka sitten lähettää kotiin jos on tarvis.

Vierailija
2/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanoin, että jos ei mene kouluun on nettikielto ainakin viikon! Laittoi huoneensa oven kiinni ja TOIVOTTAVASTI jo pukeutuu. koulu alkaa 9.00 että kiirettä pitää.. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 12 vuotta..ja joka ikinen aamu meillä samanlaista taistelua. Olen ihan loppu, ja keinot vähissä!!

Vierailija
4/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele lapsesi kanssa ja kysy miksi hän ei halua mennä kouluun. Selvitä voiko taustalla olla kiusaamista tai muuta vastaavaa. Onko lapsellasi oppimisvaikeuksia? Kysy, että miten voit auttaa.

Tee selväksi, että tämä asia on vakava ja että jos te ette kahdestaan pysty tätä ratkaisemaan, otat yhteyttä luokanvalvojaan ja koulukuraattoriin ja järjestätte yhdessä palaverin, jossa mietitään yhdessä miten laspsesi koulunkäyti voidaan turvata.

Vierailija
5/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sinisilmäisyydessäni olen luullut, että kun on kerran saanut lapsen oppimaan kiltisti kouluun lähtemisen, se oppi on ja pysyy päässä.... Mutta odotettavissa on siis jotain vielä mielenkiintoisempaa.

t. eräänkin tappelun ekaluokkalaisten kanssa käynyt, vielä tällä hetkellä VOITTAJA ;)

ps. kiitos jokatapauksessa varoituksesta, alan muuttaa silmieni väriä ja valmistautua esikoisen 12v synttäreihin =)

Vierailija
6/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen sanonut että mennään joko lääkäriin tai kouluun. Ja korostanut että jatkuvat kivut pitää tutkia tosi tarkkaan, ja ne voi olla vakavia, joten asiasta ei tosiaankaan saa valehdella. En tiedä sitten joko 13 v. arvaa tämän bluffiksi...

Vierailija
7/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä otan tämän tosi vakavasti! Näitä yhteisiä,kuraattori, minä,lapsi ja opettaja palavereita on jo viime vuonna pidetty! lapsi itse sanoo, ettei koe kiusaamista. tosin hän on hyvin herkkä, ja luokka on aika raisu. opettajan mukaan lapsi on saattanut mielensä pahoittaa sellaisesta, mitä ei ole kiusaamiseksi tarkoitettu.

Kavereita hänellä on koulussa ja tämä alku onkin mennyt tosi hyvin ja olen muistanut lapselle kertoa, kuinka onnellinen olen,kun kaikki näytti jo alkavan niin hyvin.

Myös lapsen kanssa ennen koulun alkua sovittiin, että lintsaukset on nyt ohi.

Ja tässä sitä taas ollaan.. ap

Vierailija
8/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se on syy...

Vierailija
9/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei ottanut koululaukkua mukaan! kun tästä huomautin, sanoi vaan käyvänsä terkkarilla. soitti äsken, ettei terveydenhoitaja olekaan paikalla. No, minä soitin kouluun ja on kuulemma koulutuksessa. Perhana! just tänään. sanoin lapselle, että tule hakemaan koululaukku ja sitten menet kouluun. sanoi tulevansa kotiin, mutten usko, että enää lähtee takas kouluun. ap

Vierailija
10/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ees kipeänä vaan sanoo ettei pääse sängystä ylös kun ei saa iltasin unta..

Vierailija
11/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kandeis edes kerran ottaa lapsi tosissaan ja viedä lastenlääkärille. Siellä voitais miettiä mistä jatkuva päänsärky voi johtua ja arvioida tarvitaanko kokeita. Lääkäri voisi myös arvioida sitä, voisiko kyse olla amsennuksesta tai muusta psyykkisestä vaivasta, joka ei parane pelkällä kurinpidolla.

Vierailija
12/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan että nousee ylös, pukee ja lähtee alas aamiaiselle. Istun vieressä niin kauan että syö ja sitten katson, että pukee päälleen ja lähtee. Voin tarvittaessa taluttaa kädestä pitäen. Ihan niin kuin ekaluokkalaisen. Näin olen hänelle sanonut, mutta vielä tuo on näyttänyt omin voimin sinne pääsevän.

Eli lapsen kanssa pitää olla LÄSNÄ tiiviisti eikä vain toivoa ja huokailla ja marmattaa että tee sitä ja tätä.

Vierailija
13/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin lapsen lääkärille. Tuollanen lintsaaminen tossa iässä ja vielä yksin (ei siis porukan innoittamana) ei ole normaalia. Veikkaisin että lapsellasi on jostain syystä todella paha olo koulussa. Koeta keskustella vakavasti asiasta hänen kanssaan ja ottaa selville, mikä mättää. Itse toimin ihan samoin pienempänä, siis joskus 9-vuotiaana, kun luokassa oli opettajan takia kamala ilmapiiri. Aamulla valitin päänsärkyä ja tein itselleni kuumetta kastamalla kuumemittarin teemukiin. Sitten vaihdoin koulua ja omituiset "oireet" loppuivat.

Vierailija
14/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin tuota lääkärille menoa ja vastaukseksi tuli: luuletsä että mä jaksan johonkin lääkärille mennä jonottamaan. sanoin, että on kaksi vaihtoehtoa:joko kouluun 4 tunniksi tai lääkäriin. ja mä todella lähden sinne lekuriin, jos ei NYT lähde kouluun. ap

Vierailija
15/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ikää tulee enemmän, tulee myös enemmän vapauksia ja samalla myös vastuuta. Ja se vastuu tarkoittaa sitä, että käy koulua, tekee läksynsä, lukee kokeisiin, tekee parhaansa ja käyttäytyy ihmisiksi. Jos ei tähän vielä pysty, ei niitä vapauksiakaan vielä voi sitten antaa.

Esim. festarit, konserttikeikat, pleikka, tietokone jne. ovat kaikki asioita, joista meillä neuvotellaan ja toimitaan sen mukaan, miten nuori on vastuunsa kantanut. Jos ei huvita lukea läksyjä, ei äitiäkään huvita maksaa lempparibändin keikkaa ensi kuussa. Jne.

Vierailija
16/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia vakavasti.On kuitenkin vielä niin nuori et asioille on paljonkin tehtävissä.Jos ei lähde kouluun, niin viet lapsen lääkärille ja annat lapsen itse kertoa mikä häntä vaivaa.

Tuoko lapsesi kavereita kotiin?Siis onko hänellä oikeasti kavereita?

Tuon ikäiset ovat niin herkkiä kaikelle sanomiselle.Muista myös kertoa hänelle kuinka paljon itse välität lapsestasi!

Vierailija
17/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusataanko? koulupelko? päihdeongelma? laiskuus?

Vierailija
18/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavallista koululaisen käytöstä, joku asia varmasti nyt painaa, ja se pitäisi saada selvitettyä. Ota kouluun yhteys, koulukuraattorille varmaan, jos on jo aiemmin oltu yhteydessä, ja vie tosiaan lapsi lääkäriin, voi olla kyseessä jotain, minkä lääkäri parhaiten ymmärtää.

Vierailija
19/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla kuitenkin jaksoi lähteä kaupungille kaverin kanssa.

Toi minulle allekirjoitettavaksi poissaolovihkoa, muttei ollut itse laittanut poissaolonsa syytä. Ihmettelin sitä ja kysyin että mitä tähän sitten kirjoitetaan... Lopulta kirjoitin, että flussainen olo, josta luokanvalvoja varmasti näkee läpi.

En aio valehdella poikani puolesta yhtään!

Illalla sitten keskusteltiin, että koulusta ei jäädä pois, jos ei ole kuumetta. Jos on vain flunssainen olo, otetaan särkylääke ja jos olo pahenee koulussa mennään terveydenhoitajalle, joka sitten antaa luvan lähteä kotiin.

Tänä aamuna oli sitten jälleen "kipeä olo" ja poika odotti selvästi, että annan luvan jäädä kotiin. Käskin vaan ottaa särkylääkkeen ja lähteä. Taisi myöhästyä koulusta, kun osoitti mieltään, mutta itsepä kärsii seuraukset.

Koulussa vanhempainillassa luokanvalvoja sanoi, että seiskat ovat vielä kiltisti koulussa ja kahdeksannella poissaolot lisääntyvät ja ysillä ollaan eniten pois koulusta,

Itse olin paljon pois koulusta lukioikäisenä, kun ei vaan huvittanut ja koulu jotenkin ahdisti ja puristi. Olin varmasti masentunut, mutta eihän sitä itse ymmärtänyt eikä ymmärtänyt lähipiirikään. Ei silloin sellaisesta edes puhuttu.

Näin jälkeenpäin toivoisin, että joku olisi ollut kiinnostunut minusta ja olisin saanut jutella jollekin, joka olisi ymmärtänyt ja ehkä pystynyt auttamaankin.

Oman lapseni "dignoosi" on onneksi murrosikä ja siitä johtuva laiskuus :)

Jos ap:n lapsen kohdalla on kyse masennuksesta, syyllistäminen ja rankaiseminen ei varmasti auta, vaan pahentaa tilannetta. Jos on jo keskusteltu koulussa kuraattorin ym kanssa, eikä asiaan saada muutosta, lähtisin hakemaan apua kasvatusneuvolasta tai nuorisoon erikoistuneista psykiatreista tai psykologeista. Lapselle sanoisin, etten luovuta ennen kuin hänelle saadaan apua. En välittäisi vaikka lapsi vastustelisi, vaan veisin hänet vaikka väkisin ensimmäiseen tapaamiseen.

Nyt täytyy lapselle osoittaa, että vanhemmat välittävät niin paljon, etteivät vaan anna tilanteen olla vaan lapselle haetaan apua vaikka kuusta, jos on pakko. Viesisin myös, että tilanne on vakava, muttei vielä mitenkään toivoton.

Tunnistan itseni tuosta kertomastasi lapsesi herkkyydestä. Jos joutuu päivittäin olemaan vilkkaassa ja vähän ronsikssa seurassa, väsyy henkisesti vaikka kuinka itsekin toivoisi, että jaksaisi ja yrittäisi pärjätä.

Jos lapsesi ei nyt mennyt kouluun, niin nyt on sen vakavan keskustelun aika. Ilman syyttelyä ja hengessä että miten voisin auttaa sinua selviämään tästä kriisin paikasta.

T Se (numeroa en muista) joka ehdotti keskustelua luokanvalvojan ja kuraattorin kanssa...

Vierailija
20/24 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin koulussa nyt mättää. Kiusataan, ei ole kavereita tms. Minä jäin aikoinaan kasiluokalla yhtäkkiä ilman kavereita, ja se vei koulunkäynnistä ilon pitkäksi aikaa.

Kuraattori on oikea osoite, eikä mikään rangaistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi