Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkäikäisenä teillä lapset saaneet oman lemmikin?

27.11.2006 |

minkä? ja miten on hoito onnitunut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin mielestäni aina lemmikkiä hankkiessa loppu vastuu on aina vanhemmilla!

Vierailija
2/7 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö 7 v sai pari kuukautta sitten kaksi pupua, mutta päävastuu on kuitenkin mulla. Tosin tyttö ei oo tähän mennessä antanut mun tehä juuri muuta kun kantaa häkin pesua varten kylppäriin...muuten haluu tehä kaiken ite... =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pieni ( eikä vielä isompikaan ) lapsi ole valmis ottamaan täyttä vastuuta elävästä olennosta. Ei saa olla olemassa mitään " lasten koiraa " tai " lasten kania " . Lemmikki on aina koko perheen vastuulla. Tiedänpä tapauksen, joka kieltäytyi viemästä koiraa eläinlääkärille, koska koira ei ollut hänen vaan perheen tyttären. Oli siis itse ostanut koiran hänelle, mutta ei katsonut olevansa missään vastuussa eläimestä. Sitten kun koira ulisi kipujaan, hän käski tytärtään viemään koiran " pois hänen silmistään " . Vielä 20 vuoden jälkeenkin minua järkyttää, että ihan oikeasti on olemassa noin kertakaikkisen

lapsellisia

ihmisiä, jotka kutsuvat itseään vanhemmiksi ja aikuisiksi! Kyllä ihmisen sivistyksen mitta on se, miten hän kohtelee eläimiään ja muita pienempiään.

Vierailija
4/7 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myönnän että käytin vähän hassusti tuota " lapselle lemmikkiä" aloituksessani. meillä kyllä kanit ovat koko perheen lemmikki, mutta tarkoitin tässä nyt että ovat tyttäreni aloitteesta ja halusta meille tulleet. Tosin itsekin ehkä vähän kannustin, kun mullakin on pienenä ollut pupu. =)

Vierailija
5/7 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mähän sen vessan siivoan. Lapset 4 ja 6 v

Vierailija
6/7 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin kyllä, että teillä lemmikit ovat koko perheen ja hyvä niin. :)

- 4

Vierailija
7/7 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikko on nyt 10 v. ja hänellä on ruokintavastuu. Mä siivoan aina terran, mies kantaa niille ruokaa ja kuivikkeita, poika huolehtii niiden liikunnasta ja kuopus hellii muuten vain. Koko perheen projekti siis :)