Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka vie lapseni kouluun

Vierailija
31.03.2023 |

Ekaluokkalainen ei suostu menemään itse kouluun. Kertoo että ahdistaa ja pelottaa. Olen ihan loppu, olen yksin huoltaja äiti enkä voi olla kuskaamassa joka päivä. Mutta on pakko koska jää kotiin huutamaan. Lastensuojelusta kysyin koulukyytiä mutta eivät lähde viemään! Koulutaksi olisi mutta lapsi ei suostu menemään. Mitä teen

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on kun jo ekaluokkalaista ahdistaa! Ei mun lapset edes tienneet tuollaista sanaa alakouluikäisinä. Taitaa sitä mammaa itseään ahdistaa ja sit on lapselleen purkanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on kun jo ekaluokkalaista ahdistaa! Ei mun lapset edes tienneet tuollaista sanaa alakouluikäisinä. Taitaa sitä mammaa itseään ahdistaa ja sit on lapselleen purkanut.

No kai nyt ahdistaa kun en saa lasta kouluun ja joudun joka aamu kuskaamaan vaikka töissä pitäisi olla!

Vierailija
24/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lapsi siis kokeillut koulutaksia kuitenkin mutta ei enää uskalla? Vai ei ole koskaan sillä mennyt?

Voit mennä koulutaksiin mukaan kun sovit kuljettajan kanssa niin teette matkan ensi kerran yhdessä. Jos taas on jo ollut taksissa mutta ei enää suostu, on jotain varmaan sattunut. Voiko pahoin autossa helposti? Ovatko muut taksilla kulkevat tuttuja? Onko joukossa / tai lapsesi erityinen? 

Jos taksikyyti ei yhdessä kokeilusta huolimatta onnistu kuljeta lasta nyt itse ja ota yhteys nopeasti koulun terkkariin / kuraattoriin. Opettajan kanssa olet varmasti jo jutellut? Miten koulupäivä muuten sujuu? Jos viet lapsen itse niin loppupäiväkö menee ok?

Vierailija
25/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko lapsi siis kokeillut koulutaksia kuitenkin mutta ei enää uskalla? Vai ei ole koskaan sillä mennyt?

Voit mennä koulutaksiin mukaan kun sovit kuljettajan kanssa niin teette matkan ensi kerran yhdessä. Jos taas on jo ollut taksissa mutta ei enää suostu, on jotain varmaan sattunut. Voiko pahoin autossa helposti? Ovatko muut taksilla kulkevat tuttuja? Onko joukossa / tai lapsesi erityinen? 

Jos taksikyyti ei yhdessä kokeilusta huolimatta onnistu kuljeta lasta nyt itse ja ota yhteys nopeasti koulun terkkariin / kuraattoriin. Opettajan kanssa olet varmasti jo jutellut? Miten koulupäivä muuten sujuu? Jos viet lapsen itse niin loppupäiväkö menee ok?[/quote

Ei ole suostunut menemään eikä taksi tule turhaan odottamaa enää. Joudun kuljettamaan ja alkaa usein koulussakin ahdistaa

Vierailija
26/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi lääkärille ja lähete sairaalakouluun.

Ei sinne lähetteellä noin vain pääse. Lääkäriin toki jotta lähete tutkimuksiin perheneuvolaan tai lastenpsykiatriaan, juttele ihan alkajaisiksi opettajan kanssa.

Vierailija
27/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys opettajaan, kouluterveydenhoitajaan, kuraattoriin, psykologiin ...

Ainakin niissä kouluissa, joissa omat lapseni ovat olleet, on kuraattorin ja psykologin ajat varattu terkkarin kautta.

Jos lasta ahdistaa kouluun meneminen, ei se ahdistus pakottamalla mihinkään lähde.

Vierailija
28/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä selitä täällä vaan hanki lapsellesi apua! Se alkaa opettajasta, kouluterkkarista, taksinkuljettajasta. Selvitä, mitä on tapahtunut, kun lapsesi ahdistuu taksista.

Vierailija
29/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ton ikänen lapsi ei käytä sanaa ahdistus

Vierailija
30/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi psyykkisesti ja fyysisesti normaalisti kehittynyt? Vai onko nepsy-lapsi? Jos ei ole vielä tutkittu, niin nyt alkaa olla jo kiire. Ensin koulupsykologille ja sitä kautta eteenpäin esim. neuropsykiatrille.

Vierailija
31/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai nyt ahdistaa kun en saa lasta kouluun ja joudun joka aamu kuskaamaan vaikka töissä pitäisi olla!

Selitä lapsellesi että koulu on lapsen työtä ja sinne on mentävä joka päivä kuten sinunkin on mentävä töihin ellei ole oikeasti sairas . Ja näette sitten kotona ja kerrotte miten päivä sujui .

Vierailija
32/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sanot sille lapsellesi, että hän kävelee kouluun. Tai itkee ja kävelee. Piste. Mukula aamulla pihalle ja ulko-ovi lukkoon. Lopetat hyysäämisen.

Vierailija
33/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kotikoulu

Tai koulukoti...

Vierailija
34/41 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse kuskata lastasi itse kouluun, jos paneudut ratkaisemaan sen ongelman, joka on tämän kuskaustarpeen aiheuttanut.

Vierailija
35/41 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi kurinpito? Useimmille nykyvanhemmille se on vierasta, mutta vielä boomerien aikaan sitä käytettiin menestyksellisesti niissä tilanteissa missä vastahakoinen lapsi oli tarpeen saada tottelemaan.

Lapsen pelko pitäisi ottaa vakavasti ja keskustella siitä niin että tulee turvallinen olo.

Vierailija
36/41 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukyytiä ei saa sillä perusteella, että ahdistaa..

Vierailija
37/41 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelin ekaluokkalaisena kouluun itse.

Vierailija
38/41 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapsi aamulla 7 aikoja koulun aamupäivä hoitoon. Onkai teillä sellainen?

Meilläpäin on joka koulussa jossa 1-2 luokkalaisia.

Vierailija
39/41 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai koulukyydin saa jos on jokin psyykkinen tai neurologinen sairaus. Mutta jos ei suostu taksiin niin voi saada vaikka saattajan. Uudelleen yhteys lastensuojeluun. Voivat myöntää lapsiperheen kotipalvelua ja kotipalvelun työntekijä saattaa kouluun. Jossain tilanteessa myös sairaalakoulu mahdillinen.

Vierailija
40/41 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukyytiä ei saa sillä perusteella, että ahdistaa..

Hänellä on jo koulukyyti! Tässä oli kyse siitä, että se kyyti ahdistaa.

Ap ei ole keksinyt asiaan mitään muuta ratkaisua kuin kuljettaa itse. Mutta ei hätää, tässä ketjussa on tullut neuvoja oikein roppakaupalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi