Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka vie lapseni kouluun

Vierailija
31.03.2023 |

Ekaluokkalainen ei suostu menemään itse kouluun. Kertoo että ahdistaa ja pelottaa. Olen ihan loppu, olen yksin huoltaja äiti enkä voi olla kuskaamassa joka päivä. Mutta on pakko koska jää kotiin huutamaan. Lastensuojelusta kysyin koulukyytiä mutta eivät lähde viemään! Koulutaksi olisi mutta lapsi ei suostu menemään. Mitä teen

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi opettelet yhdyssanat ja sitten laitat lapsen kuriin. Voit myös kysyä opelta, kiusataanko vai miksi ei halua kouluun.

Vierailija
2/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaksi opettelet yhdyssanat ja sitten laitat lapsen kuriin. Voit myös kysyä opelta, kiusataanko vai miksi ei halua kouluun.

En jaksa kun olen niin kuormittunut kun en saa mistään apua! Koulun käynti loppuu ennen kuin on alkanutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat lähemmäs koulua tai palkkaat aamuihin apua.

Vierailija
4/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy eka itse koulusi ja laita se mielikuvitus lapsesi kouluun myöhemmin.

Vierailija
5/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy onko siellä samassa taksissa muita ja että voisiko jonkun muun lapsen vanhempi ottaa lapsesi taksiin laiton hoitaakseen? Siis niin että veisit aamulla lapsesi sinne kaverille ja he sitten yhdessä menisi.

Korvausta/vastavuoroisuutta vastaan.

Pyydä myös kokous opettajan kanssa, jotta voit tarkistaa, mikä siellä koulussa pelottaa. Onko oppmiisvaikeuksia tai kiusaamista.

Vierailija
6/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy onko siellä samassa taksissa muita ja että voisiko jonkun muun lapsen vanhempi ottaa lapsesi taksiin laiton hoitaakseen? Siis niin että veisit aamulla lapsesi sinne kaverille ja he sitten yhdessä menisi.

Pyydä myös kokous opettajan kanssa, jotta voit tarkistaa, mikä siellä koulussa pelottaa. Onko oppmiisvaikeuksia tai kiusaamista.

Lapsi ei suostu koska taksissa on muita lapsia ja se ahdistaa

Vierailija
7/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei suostu koska taksissa on muita lapsia ja se ahdistaa

Sitten sun pitää varata aika lääkärille ja alkaa selvittää, miksi lasta ahdistaa. Tuohan ei ole millään asteikolla normaalia.

Vierailija
8/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotikoulu

Vierailija
9/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis ap hoitanut lasta kotona kouluun asti?

Vierailija
10/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kurinpito? Useimmille nykyvanhemmille se on vierasta, mutta vielä boomerien aikaan sitä käytettiin menestyksellisesti niissä tilanteissa missä vastahakoinen lapsi oli tarpeen saada tottelemaan.

Vierailija
11/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omassa asenteessasi koulua vastaan jotain jonka lapsi aistii?

Tietysti pitää tarkistaa ettei lasta kiusata eikä ole kyse esimerkiksi oppimisvaikeuksista.

Jos oppimisvaikeuksia tai kiusaamista ei ole niin ota se asenne, että keksit joka päivä jotain positiivista siitä lapsen koulupäivästä. Muistutat onnistuneesta eilisestä ja vaikka kivasta liikuntatunnista, sanot että tänään sinulla onkin siellä hyvää ruokaa- voi kun minäkin tulisin syömään teidän koululle jos voisin kun on tuollaista jne.

Jos lapsi keskittyy epäonnistumisiin tai kokee olevansa huono, hän ei halua osallistua. Keskity siis pieniin onnistumisiin ja niihin epäonnistumisiin ei kiinnitetä muuten huomiota kuin sanomalla että se ei haittaa- kukaan ei voisi koskaan parantaa mitään jos kaikki onnistuisi heti.

Ja ennenkaikkea juttele opettajan ja koulutetveudenhoitajan kanssa.

Vierailija
12/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kiireesti psykologille. Tuollainen ahdistuminen tässä vaiheessa koulunkäyntiä on todella harvinaista ja isoja ongelmia on tulossa, jos tilannetta ei lähdetä korjaamaan.

Vierailija
13/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on!

Vierailija
14/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy eka itse koulusi ja laita se mielikuvitus lapsesi kouluun myöhemmin.

Samaa minäkin aloitus on täysin keksitty.Pelkää mielikuvituksen tuotetta!Jos tänne kerki kirjoitaa aamu kello 8: 45 olisi kerkinyt kuskata lapsen kouluun.Alentaa vain taas yksinhuoltaja äitejä.

Vierailija
15/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lääkärille ja lähete sairaalakouluun.

Vierailija
16/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taksissa tapahtunut jotain ikävää? Kysele, juttele, rohkaise kertomaan miksi kokee taksin pelottavana.

Ethän itse ole sanonut ääneen taksikyydistä jotain negatiivista? Lapset tarttuu sellaiseen herkästi.

Saata taksiin ja juttele kuskin kanssa että lapsi pelkää- ehkä kuskikin osaa jatkossa vähän rohkaista.

Vierailija
17/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kun olen niin kuormittunut kun en saa mistään apua! Koulun käynti loppuu ennen kuin on alkanutkaan.

Sitten kai sun pitää vaan antaa olla. Kuka lasta auttaisi ellei vanhempi. Ja se voi vaatia vaikka sitä selvittelyä koulun kanssa ja asioiden ratkomista. Ei se sillä selviä että puolestasi joku tekee. Mitä kaikkea apua olet pyytänyt ja mistä? Tiedän kyllä mitä on kun ei itse jaksa ja lapsi tarvitsee apua ja pakko sitä etsiä.

Vierailija
18/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi pelkää kouluu lähtöä niin paljon ettei voi toisten lasten takia mennä edes koulukyytiin, ja jää itkemään kotiin, on tuossa oikeasti takana kiusaaminen tai jokin mitä koulussa on tapahtunut. Itse ottaisin töistä vapaata saadakseni asian koulun kanssa selvitetyksi. Onko aloittaja kunnolla edes kysynyt lapseltaan mitkä asiat/ketkä lapset aiheuttavat ahdistusta ja pelkoa? Ihan käsittämätöntä ettei osata koulun kanssa asiaan mitenkään saada selvyyttä.

Vierailija
19/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole koulukuljetus vaan ... Siis mikä?

Ensin ratkaistaan se ongelma , joka on ahdistusta aiheuttanut. Vaatii moniammatillista yhteistyötä, eli mukaan kouluterveydenhoitaja, taksinkuljettaja ja opettaja.

Vierailija
20/41 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ongelma siis koulumatka taksilla vai kouluun meno ylipäätään? Sun pitäisi saada lapselta tai muuten selvitettyä mikä siinä ahdistaa ja tuntuu vaikealta niin sitten pääsisit miettimään mikä voisi olla avuksi.

Jos lapsi "tavis" niin miettisin ekana esimerkiksi kiusaamista. Jos nepsy niin sitten vaihtoehtoja onkin enemmän, alkaen ihan siirtymätilanteen itsensä vaikeudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä