Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<KESÄkuisten alkuviikko 48 ma-ke>>

27.11.2006 |

Moi,

ole puhetta jotenkin erilaisesta viikkopinosta niin kokeillaanko tällaistä puolen viikon pinoja? Viime viikon pino oli venähtänyt hurjan pitkäksi - mikä tietenkin on hyvä asia ;-)!

[b]anja73 ja Princess80[/b] ainakin kirjoittelivat itkuisuudesta ja täällä on kans yks itkupilli. Millon mistäkin yhtäkkiä tulee itku tai ainakin pala kurkkuun. Kaikki tuntuu välillä niin ylivoimaiselta. Kyllä me kaikenlaista joudutaan kestämään näiden hormoonien armoilla. Kiva tosiaan olla töissä ja " pelätä" , että millon pillahtaa itkuun...

[b]-Tuuli@-[/b] mullakin on huomenna ensimmäinen virallinen lääkärineuvola ja päästään varmaankin kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä :-). Ja np-ultra mullakin on vasta 5.12. eli silloin mulla on rv 13+3 eli myöhäiseen menee mullakin. Halusin ehdottomasti Kuukankorvelle ja sillä oli ainut vapaa aika tuolloin. On tosiaan täällä Tampereella ruuhkautunut tuo keskusäitiysneuvola, kun määkin soitin sinne ihan hyvissä ajoin.

Mä täällä taas kamppailen tän pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa ja sen ajatuksen kanssa, että pitäiskö vaan pyytää saikkua. Takaraivossa vaan jyskyttää ajatus, että " Raskaus ei ole sairaus!" ja tunnen kauheeta syyllisyyttä, jos olen raskauden vuoksi sairaslomalla. Yritä siinä sit rentoutua ja levätä... Mutta työkyvyttömäksi kyllä tunnen itseni ja oikeestihan kysymys onkin työkyvyttömyysajasta eikä sairaslomasta. No, juttelen huomenna lääkärin kanssa, että mitä tehdään.

Määpä lopetan nyt tähän, että saadaan tän viikon pino alkuun.

-satu ja sintti rv 12+2

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävän monta päivää vielä ensi tiistaihin! Mulla on kyllä masu jo ihan selkeästi muuttanut muotoaan, miten teillä muilla? Meneekö vielä kaikki housut jalkaan?

Täällä vaivaa lähinnä tuhoton väsymys. Viime yönä heräsin kolmelta oksentamaan ja yritin protestoida miehelle etten todella jaksais nyt mennä :( Nyt on mies värväytynyt koko loppuviikoksi messuhommiin ja saan lojuilla täällä ihan yksinäni. Olin kyllä ovela kun houkuttelin sen pikkuveljen kauppareissulle avuksi!

Luin muuten tuolta heinäkuulaisten palstalta että jollain oli todella huonoja kokemuksia Naistenklinikan (hki) ultrasta. Onko teillä muilla kokemusta?

12 tasan

Vierailija
42/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei oo kun hyviä kokemuksia, niin äitipolilta kun synnäriltäkin. Mä siis synnytin siellä helmikuussa 06 ja kävin siis siellä molemmat ultrat, sit viime marraskuussa ajoin kolarin ja pääsin heti lääkärille kun alkoi supistelemaan ja sillon ultrattiin kans. Samoin mun kohdunulkoinen on hoidettu siellä, samoin keskenmeno ja kaikki mun verijutut. Ei oo yhtään pahaa sanottavaa. Itse menen sinne ultraan ens pe ja myös aion synnyttää siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös aikomuksissa synnyttää siellä. Hyvä että on noin mukavaa sanottavaa paikasta. Jään innokkaana odottamaan!

Vierailija
44/46 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on vähän väsynyt... oli nimittäin aika villi yö.

02.00 heräsin itse vessaan

03.00 taapero huuteli vettä

04.11 herättiin miehen kanssa kovaan räsähdykseen. Epäiltiin, et jouluvalo oli tippunut tms., mutta mies ei löytänyt mitään. Paitsi kylppäristä saippuateline oli tippunut 20 cm matkan, mutta ilmeisesti siitä kuului sitten niin kova meteli, että molemmat herättiin?! Onneksi ei pikkuneiti kuitenkaan

05.20 sain vasta uudelleen unta, eli valvoin tunnin...

06.00 taapero huuteli, kun oli nähnyt ilmeisesti pahaa unta

07.00 herätyskello herätti " virkeään" aamuun.

Huoh, onneksi sentään joka yö ei ole tällaista rallia, mutta herään ainakin 2 x yössä - toisen kerran itse vessaan ja toisen kerran, kun taapero huutelee jotain. Kauhulla ajattelen, miten sitä jaksaa sitten kahden kanssa... täytyy opettaa taaperoneiti nukkumaan yönsä putkeen sitä ennen. Hän ei ole koskaan ollut mikään hyvä nukkuja, nykyisin sentään ei herää klo 6 niin kuin aikaisemmin! Ja täytyy sitten rohkeammin käyttää hyödyksi apujoukkoja, jos univaje yllättää.

Nyt sitten yritän siristellä silmiä auki, kun pitäis jaksaa tuijottaa tätä tietsikkaa taas koko päivä töissä.

Sori vaan valitus, positiivisempaa aamua muille!!

Vierailija
45/46 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RR oli vihdoin levolla laskenu normaaliin 117/73. Paino ennallaan. Sydänäänetkin kuului lopulta, mut ensin etsi lääkäri, sitten th ja vielä myöhemmin uudestaan th. (130-140 syke) Kohdunsuu kiinni ja kaula 3cm. Lääkäri mainitsi samalla napukassa olevasta ektopiasta. Papaan raskauden jälkeen, mut nyt oon ihan huolesta soikeena... (Kuulemma vois raskauden aikana olla ihan normaalia, mut enpä saanu suutani kauhultani auki että oon tuntenu sitä kipua aiemminkin...)

Seuraava nla vasta tammikuussa. Lähetteen sain erikoislääkärille rv 24. (Erikoislääkärin omasta pyynnöstä tosin...) Alkaa siis pieni painoisuuden seuranta ja tuon laiskan kohdun arviointi...

Itku siellä sit tuli, kun ei niitä ääniä löytyny ja eilen oli lievästi rusehtavaa vuotoa, kun möbleerattiin huoneita. Onneks kaikki oli hyvin. Ihme hormonit, kun en mä yleensä vähästä ala itkemään...

Vierailija
46/46 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei täältäkin!

Innokaasti luen teidän juttuja, mutta itse olen laiska kirjoitteleen. Meillä oli tänään eka ultra ja kaikki oli niinkuin tässä vaiheessa pitääkin. Siellä se pikkuinen jumppasi ja vilkutteli :).

Osallistuin samalla tutkimukseen, jossa yritetään selvittää kuinka pystyttäisiin ennakoimaan keskossynnytyksiä. Minulta otettiin näyte nyt ja toisen ultran yhteydessä vanutikulla emättimestä ja kohdunnapukasta. Jos joudun tutkimuksiin ennenaikaisten supistelujen takia, niin samat näytteet uusitaan. Nämä kokeet siksi, että monet tutkimukset viittaavat siihen, että emättimen epänormaali bakteeritasapaino voi olla yksi keskossynnytyksen riskitekijä. Kiva on auttaa, jos voi, koska ei tästä ole minulle mitään riskiä.

Nyt asia on sitten julkinen, eli kerroin asiasta töissä ja kerron myös kavereille. Töissä kaikki otti asian tosi positiivisesti vastaan. Eihän tätä enää kauan olisikaan pystynyt salaamaan. Vatsa kasvaa hurjaa vauhtia, liekö syynä hyvät ruokahalut ;).

Mukavaa odotusta muillekin.

tiinuli 12+2