Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<KESÄkuisten alkuviikko 48 ma-ke>>

27.11.2006 |

Moi,

ole puhetta jotenkin erilaisesta viikkopinosta niin kokeillaanko tällaistä puolen viikon pinoja? Viime viikon pino oli venähtänyt hurjan pitkäksi - mikä tietenkin on hyvä asia ;-)!

[b]anja73 ja Princess80[/b] ainakin kirjoittelivat itkuisuudesta ja täällä on kans yks itkupilli. Millon mistäkin yhtäkkiä tulee itku tai ainakin pala kurkkuun. Kaikki tuntuu välillä niin ylivoimaiselta. Kyllä me kaikenlaista joudutaan kestämään näiden hormoonien armoilla. Kiva tosiaan olla töissä ja " pelätä" , että millon pillahtaa itkuun...

[b]-Tuuli@-[/b] mullakin on huomenna ensimmäinen virallinen lääkärineuvola ja päästään varmaankin kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä :-). Ja np-ultra mullakin on vasta 5.12. eli silloin mulla on rv 13+3 eli myöhäiseen menee mullakin. Halusin ehdottomasti Kuukankorvelle ja sillä oli ainut vapaa aika tuolloin. On tosiaan täällä Tampereella ruuhkautunut tuo keskusäitiysneuvola, kun määkin soitin sinne ihan hyvissä ajoin.

Mä täällä taas kamppailen tän pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa ja sen ajatuksen kanssa, että pitäiskö vaan pyytää saikkua. Takaraivossa vaan jyskyttää ajatus, että " Raskaus ei ole sairaus!" ja tunnen kauheeta syyllisyyttä, jos olen raskauden vuoksi sairaslomalla. Yritä siinä sit rentoutua ja levätä... Mutta työkyvyttömäksi kyllä tunnen itseni ja oikeestihan kysymys onkin työkyvyttömyysajasta eikä sairaslomasta. No, juttelen huomenna lääkärin kanssa, että mitä tehdään.

Määpä lopetan nyt tähän, että saadaan tän viikon pino alkuun.

-satu ja sintti rv 12+2

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla maha vaan näkyy iltasin, mulle meinaan menee farkut mitä pidin ennen edellistä raskautta!!! pitääkin nyt heti mennä vaakalle...juu ei oo noussut paino yhtään..no ei kyllä haittaakkaan.

kyllä mä joskus mietin et oonko mä hullu kun toisen pykään tähän heti perään..miten sitä oikeen jaksaa. no tyttö on kesällä 1v4kk joten osaa jo jotain tehdä itse ja isosisko on jo melkein 12 sit. Mä olen kuumeisesti miettinyt noita kaksosten kärryjä, tarviiko niitä kun kuitenkin kesällä voi kävellä hyvin, mut sit on noi päikkäri ongelmat. Nekin kärryt on yks saakelin rahasampo.

Mä olisin lähtenyt töihin heti 9.11 kun vanhempainloma loppui mut eipä se sisätautilääkäri päästänyt, olis kiva tässä välissä tehdä rahaakin ja nähdä aikuisia ihmisiä. Ja jutella muustakin kuin kakkavaipoista ;)))

Mut nyt kun miettiin tarkkaan ni onko järkee lähtee, pitäis pitää 2 viikkoo talvilomaa ja 4 viikkoo kesälomaa ennen äitiyslomaa ja mä kuitenkin joudun saikulle kun on niin raskas työ ja supistusherkkä kohtu. viimeks jäin jo viikolla 22 saikulle. eli äkkiseltään laskettuna kerkeisin töissä olla noin kuukauden...

tulis jo torstai ni tietäs onko tuolla mahassa ketään jäljellä.

kuumetta, joka menee paistamaan joulutorttuja

Vierailija
22/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vois nukkua vaikka koko päivän putkeen, tosin sitten ei yöunista tule yhtään mitään. Monesti herään kahdenmaissa yöllä enkä enää saa unta. :o(

Eikä sitten tarvii ihmetelläkkään miksi päivällä nukuttaa niin vietävästi. Sitten vaan yökaudet mietiskelen ja muistelen kaiken laista. Onko kellään vastaavaa?

Uula: Täällä kanssa nähdään unia. Parina yönä olen jopa synnyttänyt sängyssä, tosin ilman minkään laisia kipuja tms. Olen muka havahtunut siihen että lapsi on jo ulkona. Sitten olen vain tyynen rauhallisesti kapaloinut lapsen ja laittanut viereeni. :o)Ja mikä huvittavinta, ei mitään jälkiä ole tapahtuneesta synnytyksestä.

Vatsakin täällä pullahtaa ulos aina illalla, tosin ei sitä huomaa muut kuin itse, kun minulla ei oikeasti ole minkään laista vatsaa...niin ja mies. :o) paidat vain rullautuu inhottavasti siihen kummun päälle. Mutta minulla onkin aina ollut tapana pitää pidempää alupaitaa alla, joten ei sekään niin hirveästi häiritse.

Hirveänä on kaikenlaista mielihalua. Tänään aamuyöstä alkoi tehdä mieli uunilohta, perunoita ja piimää. Ja suklaata apteekkarin salmiakin kanssa. Tuo piimä oli kyllä hassu halu kun ottaa huomioon, etten sitä kyllä normaalisti mielelläni juo. Muutamana yönä olen myös ollut jopa jo haistavinani joulukinkun tuoksun.

Marikki rv 11+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on -Tuuli@-lla ollut navan kasvukipuja :-D. Hassua. Näitä teidän juttuja on kyllä niin kiva lukea - aina vähän piristyy kun tänne piipahtaa!

Mulla on kans tää vatsa pullahtanut esiin ja varsinkin iltaisin se on ihan selkeä raskausmasu. Paino on kyllä tippunut 3 kiloa lähtöpainosta, mutta ei se tuota turvotusta yhtään vähennä! Mä käytän jo kotona äitiyshousuja - ne on paljon mukavammat kuin mitkään muut housut ja en siedä yhtään jos housut kiristää vatsan alueelta. Sekin jotenkin lisää huonovointisuutta jos kiristää. Esikoisesta kävin ostamassa ensimmäiset äitiysvaatteet rv 16 enkä silloinkaan heti alkanut käyttämään niitä, joten aika paljon aiemmin vatsa on kasvanut tällä kertaa.

Meillä oli tänään käynti neuvolalääkärillä ja mentiin ensimmäistä kertaa neuvolaan täällä uudella alueella, jonne ollaan muutettu viikko sitten. Vähän jännitti, että millainen paikka se on kun edellinen neuvolatäti oli aivan ihana (lääkäri oli surkea!). Täällä sekä neuvolatäti että -lääkäri oli tosi mukavia. Hyvä niin! Ei tartte ainakaan sen puolesta harmitella muuttoa ;-).

Hieman koettiin hermostuneita hetkiä kun lääkäri ei saanut ensin vaavin sydänääniä kuuluviin. Se teki sitten sisätutkimuksen ja totes, että kohtu onkin normaalia isompi ja ylempänä. Kuunneltiin uudelleen ääniä ylempää ja sieltähän ne sit heti löytyi =). Ihana ääni sitten olikin!

Mekin juteltiin jo vielä kaukana olevasta synnytyksestä. Mulla edellinen synnytys päättyi hieman huonosti. Jälkeisvaiheessa tuli ongelmia - jouduin leikkaukseen ja teholle, joten tällä kertaa mennään synnytystapa-arviointiin. Lääkäri myös suositteli pelkopolilla käyntiä ja muutenkin ehkä keskustelua psykologin kanssa. Mustakin tuntui sinänsä hieman oudolta, että nyt jo näistä asioista keskuteltiin, mutta samalla tuntui hyvältä, koska oonhan määkin jo tuota synnytystä miettinyt, vaikka oonkin sitä yrittänyt vältellä. Mä toivon, ettei mulle anneta sitä valinnanmahdollisuutta, että tuleeko alatiesynnytys vai sektio. En tiedä pystyisinkö sitä itse päättämään... Tää on mulle aika vaikea asia.

Kauhee romaani mullakin syntymässä, mutta vielä haluan kertoa, että lääkäri suositteli mulle sairaslomaa ja kirjoittikin sitä tämän ja ensi viikon. Nyt neuvottelen vielä esimieheni kanssa, että tekisinkö kuitenkin etätöitä, koska mä oon jo pudonnut sairauspäivärahalle kun on tullut niin paljon poissaoloja tän raskauden vuoksi. Eli en siis saa palkkaa sairausajalta. Sinänsähän tää ei tietenkään ole raha-asia vaan pikku-sintin hyvinvointi (ja sitä myöten oma myös) menee kaiken edelle!

Kuulumisiin ja hyviä vointeja kaikille!

-satu ja sintti rv 12+3

Vierailija
24/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt laittamassa kyllä jo esittelypinoon tiedot, mutta aina on ollu muka niin kiire, ettei oo ehtiny viikkopinoon kirjottaa! Joka päivä oon kyllä teidän muiden kuulumiset lukenut.

Pikaiset taustat siis: toista lasta odotellaan ja viikkoja ois nyt suunnilleen 12 (tarkentunee ultrassa), esikoistyttö on syntynyt 02/2006. Huonoa vointia on ollut myös tässä raskaudessa niin kuin kovin monella muullakin, mutta pahin taitaa olla jo voitettu. Pahin aika oli pari viikkoa sitten kun sain hirvittävän migreenikohtauksen, joka kesti neljä päivää ja lääkettähän ei tietenkään saanut ottaa. Oksensin aivan solkenaan ja pää meinas räjähtää. Nyt vaan toivon, ettei vaiva uusi. Ekassa raskaudessa migreenivaivat katos kokonaan, niin kuin kai usein käy, tai sitten se pahenee...

Neuvolassa oon käynyt jo pariin kertaan ja eka lääkärikäyntikin on käyty. Siellä ei saatu sydänääniä kuuluviin ja pääsinkin sitten nopeesti ultraan. Ultrassa mahasta löytyi vilkas pikkukaveri, niin vilkas, ettei mittoja saatu otettua. ;) Niinpä sain uuden ultra-ajan joulukuun puoleenväliin. Yritetään silloin sitten uudestaan mittailla. Sen verran kuitenkin selvisi, että sikiö oli pienempi kuin kuukautisten mukaan laskettuna. Esikoisesta kävi ihan samalla tavalla, eli LA siirtynee noin viikolla, eli menee lähemmäs kesäkuun puoliväliä.

Mulla on kanssa maha turvoksissa usein iltaisin. Vielä ei housut ainakaan päivisin kiristä, mutta paidan helma tosiaan meinaa loppua ihan kesken... ;) Mä kyllä odotan sitä aikaa kun maha pullahtaa kunnolla esiin eikä näytä vaan siltä, että oisin vähän lihonnut.

No tässä tuli nyt ihan vaan pelkästään omaa oloa ja eloa... Yritän aktivoitua kirjoittamisen suhteen! Hyviä vointeja kaikille!

Hemppa

Vierailija
25/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tuli tuosta Satu sinun tekstistäsi mieleen niin elävästi omia ajatuksia. Kun itselläkin on pyörinyt ja pyörii mielessä niinkin kaukainen asia, kun synnytys.

Esikoista menin synnyttämään sillä asenteella, että hyvin menee ja kautta aikojen on naiset synnyttäneet ties missä saunan lauteilla, miksi ei oma synnytys menisi hyvin. En suunnitellut synnytystä mitenkään etukäteen muuta, kun ajattelin haluavani kivunlievitykset. Synnytys jouduttiin käynnistämään ja oli ihan sairaan kipeää ja nopeaa meininkiä. Lapsivesien menosta ja ekasta kipeästä supistuksesta lapsen syntymään meni aikaa 2h18min. Kaiken kaikkiaan synnytys kesti 4h30min, kun lasketaan ensimmäisestä säännöllisestä kivuttomasta supistuksesta. Aukeaminen 1.5cm-10cm kesti yhteensä 45min ja nopeus yllätti kaikki niin, että en ehtinyt saada mitään muita kivunlievityksiä, kun ilokaasun avautumisvaiheeseen. Hyvä, että ehdin osastolta saliin. Sitten vielä synnytyksen loppuvaiheessa lapsi jäi päästään kiinni ja sydänäänet laski hurjasti ja yhtäkkiä koko sali oli täynnä porukkaa. Imukupilla sitten loppujen lopuksi tyttö syntyi. Koko synnytystä en pystynyt silloin enkä pysty vieläkään jäsentelemään mitenkään kovin hyvin ja kieltämättä siitä jäi pienoinen pelko ja kammo päälle.

Elikkä pelkopolille käy minunkin tieni vielä jossain vaiheessa tätä raskautta. Varsinkin, kun viime synnytyksen jälkeen kätilö ja lääkäri sanoi, että seuraava synnytys voi olla vielä nopeampi, kun on kerta taipumusta nopeaan avautumiseen ja synnytyksen etenemiseen niin pelottaa kuinka siinä sitten käy.:(

Mutta onneksi ei ole vielä pitkään aikaan ajankohtaista synnyttäminen. Mutta kaikkea sitä miettii ja murehtii. Niin ja jos siihen sectioon päädytään niin se on sitten ihan oma juttunsa.

Tuli pitkät kirjoitukset. Mutta tämä pino on niin hyvä paikka purkaa omaa päätään.:)

Onnea Satu sydänäänistä ja onnea sinulle jolla oli np-ultra tänään.:)

Tuulia

Vierailija
26/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosiaan myös jäi pieni pelko synntyksestä. Mulla kesti tosi pitkään avautumisvaihe, olin jo yötäkin sairaalassa osastolla ennen kun mitään alkoi tapahtumaan. Mutta itseasiassa mä en pelkää sitä synnytystä vaan sitä jälkeisvaihetta. Mulla ei istukka irronnut ja siitä kärrättiin sitten leikkaussaliin nuketettavaksa ja käsin irroitukseen. verenhukka oli 3,5litraa ja toipuminen kesti kauan.

Tällä hetkellä tosin suurin stressi on tämä hiivatulehdus joka ei parane. Olin taas maanantaina labrassa ja piti vaan olla tsekkaus että kuuri on purrut ja vielä mitä. Siellä se sama hiiva edelleen jyllää ja nyt sitten vuorossa kolmen päivän kuuri. Odotan ihan hirveesti ensi viikon ultraa kun alkaa pelottaa että onko tuolla masussa kaikki kunnossa..

Mutta nyt tämä tyttö lähtee viemään pojan hoitoon ja menee itse kampaajalle, ihanaa! Mukavaa päivää muillekin!

Iira

Vierailija
27/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiran:

Mulla tosiaan myös jäi pieni pelko synntyksestä. Mulla kesti tosi pitkään avautumisvaihe, olin jo yötäkin sairaalassa osastolla ennen kun mitään alkoi tapahtumaan. Mutta itseasiassa mä en pelkää sitä synnytystä vaan sitä jälkeisvaihetta. Mulla ei istukka irronnut ja siitä kärrättiin sitten leikkaussaliin nuketettavaksa ja käsin irroitukseen. verenhukka oli 3,5litraa ja toipuminen kesti kauan.

Iira

Mulla kans istukan irrottamisessa ollu vaikeuksia, mut on se lopulta irronnu. Mut sit kohtu ei ala supistua ja tuli atoninen kohtuvuoto. Mulla toi on seuraavassakin riski, kun kohtu suistelee koko raskauden ajan itsensä väsyksiin. Kävin pelkopolilla ja lupailivat, että voidaan käynnistää rv 37-38 jos näyttää siltä, että taas kohtu väsyy. Ja pääsen rv 24 erikoislääkärille tästä. tosi mukava fiilis jääny pelkopolista.

Vierailija
28/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirryn tuolta heinähelistimistä tähän ketjuun eli la ois 14,6eilisen ultran mukaan

Vierailija
29/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirkästä aikaa kerkeen vähän naputella tännekin. (töissä kylläkin olen nytki...)

Kohta oisi ultra. Siis ihan kohta, enää reilu tunti. 12.30 on aika äippä polille. Kipasen siis vain 8 kerrosta alaspäin kesken työpäivän. Jännittää, että onklo siellä mitään elämää. Kaippa on kun masu on täälläkin alkanut kasvaa. Varsinkin iltaisin pömpöttää ;) Rinnat on vieläkin hieman arat varsinkin aamuisin, mutta ei enää sellaista arkuutta mitä oli sillon ihan alussa.

pahoinvointia ei mulla ole enää oikeastaan ollenkaan ollut. Kahvi välillä ällöttää, mutta muuten olo on jees. Normaalista poiketen tietenkin tänä aamuna turvauduin arabiaan... Sitä ei ole tarvinnutkaan tehdä moneen viikkoon.

Väsymyskin on alkanut helpottaa ja alkaa tuntumaan, että kohta oon elämäni vireessä :) Kaveripiiriin on syntynyt ihania pikkusia oikein urakalla. 3vk sitten kaveri sai pojan, 1½vk sitten sukuun tuli pieni tyttö, 14.12 on pikkusiskollani LA ja tammikuun alussa on isosiskollani LA ;)

Nyt täytyy lähteä syömään....

T:Remukka rv 12+4

Vierailija
30/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uula ja Marikki_P: Mä olen nähnyt kans ihan mahdottomia unia. Esim viimeyönä olin köllöttelemässä, ja kuulin yhtäkkiä vauvan itkua, ja samalla sekunnilla mieleeni juolahti että herranen aika, sehän on minun vauva! Olen unohtanut sen vaunuihin yöksi! Sen reppanan vaippa oli aivan täynnä, eikä itku meinannut millään laantua. Yritin piilottaa vaipan :), pesin vauvan ja aloin imettämään sitä... Sikäli huvittavaa että odotan vasta ensimmäistä.

Teillä aika monella on jo kyseessä toinen raskaus. Onko muita joilla on ensimmäinen?

Cana & " kirppu" 11+2

Vierailija
31/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime hetken fiilistelut/panikoinnit. Kohta loppuu vihdoin ultran oottelu. Toivottavasti kaikki hyvin ja kyllä kiinnostaa kovasti, täsmääkö viikot ja onko monikkoraskaus...

Palaillaan ;)

Vierailija
32/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta melkein päiväpinoon voisi siirtyä, :)!!

Mulla vointi jo kohentunut kovasti kun viikot lisääntyvät; energiaa riittää taas ja kahvikin maistuu. Ihanaa! Oli kyllä niin ärsyttävää olla niiiin väsynyt kun ulkonakin tuo kamala harmaus samaan aikaan.. Jotenkin olo on nyt taas niin pirteä ja toiveikas; joulu tulossa ja sen jälkeen melkein kevät, ja tulevaa vauva-aikaakin pääsee pikkuhiljaa ihan oikeasti fiilistelemään! Oon jopa yllättänyt itseni ostamasta taas Vauva-lehtiä... :)!

KUUMETTA ja HEMPPU78; mullakin esikoinen vielä aika pieni (ei ihan yhtä pieni kun teillä) kun tää kuopus tulee maailmaan (jos siis kaikki menee hyvin). J on se tosiaan jännittävää pohtia miten kahden pienen kanssa jaksaa ja pärjää.. Toisaalta kuitenkin myös ihana ajatella uutta arkea uuden perheenjäsenen kanssa! Rattaiden/vaunujen suhteen päädyttiin siihen että ostetaan Xadventuren tuplamatkarattaat, jotka mahtuu meidän minihissiin (pääasiallinen syy miks noihin päädymme).. Niissä vauva mahtuu nukkumaan takana, edessä esikoinen istumaan. Eivätkä maksa paljoa mitään.. Muuten ei sitten onneksi paljoa tartte hankkiakaan kun on melkein kaikki esikoiselle jo aikanaan hankittu!

SEERUMISEULOISTA oli puhetta. Mullekin gynen vo:lla sellasta kaupiteltiin, mutta en sitten mennyt. Varmaan vaan sen vuoksi etten ollut orientoitunu sellaseen etukäteen. Seuraavassa raskaudessa varmaan menisin. 4D ultrassa en ollu esikoisen kanssa mut nyt vähän polttelis sellastakin kokeilla sit loppuraskaudessa... Tietääkö joku kuinka pitkät jonot sellaseen Helsingissä on eli kuinka aikasin aikoja pitäs alkaa varailee? No, ei nyt ehkä vähään aikaan vielä tarttis asiaa ajatella...

Ja LIIKUNNASTA sitten. Mä oon täysin rapakunnossa... Ekassa raskaudessa urheilin vielä vkolle 28 asti ihan säännöllisesti (aiemmin oon ihan urheilufriikki ollu), mut sit kohdunkaulan ennenaikasen kypsymisen vuoksi jouduin loppuraskaudeks lähes vuodelepoon ni jäi kaikki liikkuminen, enkä vieläkään oo päässy aloittelee uudestaan ku mukamas aikaa ei oo.. Onks muille äideille käynyt samalla tavalla??Mulla ajatuksena olis nyt että ens kesänä sit synnytyksen jälkeen aloittais pikkuhiljaa kunnonkohotusprojektia.. Sais luvan kanssa onnistua silloin, eikä mihinkään aikapulaan enää saa vedota..

SYNNYTYKSIÄkin pohdittiin jo ja oon mäkin kieltämättä pohtinu.. Edellinen meni ihanasti ku pystyin olee kotona pitkään, kohdunsuu oli 8cm auki ku menin sairaalaan ni sielä ei tarvinnu olla kauaa (potilaan rooli kammoksuttaa mua).. Tiedän että seuraavan kanssa ei uskalla kovin pitkään odotella eli ajoissa pitää mennä sairaalaan ja sit varmaan pitää ottaa kaikki epiduraalit ja muut ja miten saa ajan kulumaan jne jne... Ja jotenki tuntuu ettei enää uudestaan voi kaikki mennä niin hyvin ku viimeks... Tämän asian kanssa riittää siis pohdittavaa ja työsarkaa mullakin...

No, tais taas tulla multakin lähes pieni romaani... Mutta ei muuta kuin vointeja kaikille muillekin kesäkuisille!

Päivikk11 rv 12+4

Vierailija
33/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin taas pitkästä aikaa koneelle kirjoitteleen. Pahoinvointi on jo hellittänyt. onneks. nyt vaan vaivaa järkyttävä selkäsärky en tiiä miks, ehkä pitäis vähän jumpata.. väsyttää ihan vietävästi mut sen selittää alhainen hemoglopiini 119. mut nyt oon aloittanut syömään rautaa. np ultra on mulla vasta 15.12 sillon on viikkoja 12+6. tosta liikunnasta vielä et mulla alko maha vihloo ihan hirveesti yks ilta ku olin koiran kanssa lenkil en sit tiiä mitä se mahto olla. Ei oo kyl kauheen jouluinen fiilis ku ulkona on noin kauheen synkkää mut toivottavasti jouluksi tulee lunta.

nasu8 10+4

Vierailija
34/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jo aiemmin kirjoittaa, mutta just kun painoin OK-nappia viesti katos johonkin bittiavaruuteen...

LIIKUNNASTA: kävin eilen pitkästä aikaa pienellä iltakävelyllä ja se kyllä tehosi tohon turvotukseen, joka mua vaivaa. Varsinkin iltaisin vatsa on kuin ilmapallo. Mun liikunnan harrastusta hidastaa tuo esikoinen (1 v 8 kk) , kun päivähoidon jälkeen hän ei jaksa enää ulkoilla, eikä itse raatti lähteä kuntoilemaan, kun päivässä nähdään niin vähän muutenkin, kun käy töissä. Miehellekin on tullu jenkkakahvat, kun tää syksy on ollut viikolla sellaista kotona munimista. Täytynee ottaa käyttöön molemmille 1 kuntoiluilta viikossa. Mä oon käyny usein kävelyllä niinä iltoina, kun mies laittaa tytsyä nukkumaan.

GALLUPPIA: Paljonko on tullut painoa lisää ja mikä raskausviikko? Mulle tullut 1-1,5 kg aamupainosta mitattuna ja rv 12 + 6 nyt. Iltapainoa en uskalla edes mitata...

UUDELLE KIRJOITTAJALLE (en nyt muista nicciä, joku 40-loppuinen) tervetuloa joukkoon! Kaikille muillekin taustailijoille tervetuloa kirjoittamaan kuulumisia.

TSEMIÄ KAIKILLE ULTRAAN MENEVILLE ja tulkaahan kertoilemaan kuulumisia!

Vierailija
35/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä olette niitä kärryjä kattoneet vai tilaatteko saksasta?? taitaa tulla lähes saman hintaiseksi, mä oon kans kattonut/salaa himoinnut niitä kärryjä, ehkä mekin ne samat kiesit hommataan. ei kuitenkaan viittis monia satoja niihin työntää, kun toinen jo sitten vähän ajan päästä kävelee jo pitkiä matkoja(tai oletan niin).

Painogalluppiin: mulla on paino -2kg lähtöpainosta, mittaspa illalla tai aamulla, ehkä aamulla voi olla -2,5kg. Toivottavasti ei tuliskaan hirveesti painoo kun ei kerennyt edellisestä lähtemään juuri mitään. Kai mulla oli hormoonit ihan sekasin, näin epäili lääkäri kun valittelin ettei kilot tipu,vaikka laukkaan lenkillä ja syön terveellisesti.

Synnytystä mä en pelkää lainkaan, eka kesti 12,25h ja toka n.8h ja molemmista on puhkaistu kalvot ja tipalla supistuksia tehty. Mulla kun ei tuo kohdunsuu aukea ilman vippaskonsteja. Eikä viimeks edes epiduraali vienyt kipuja..ja ponnistusvaihekin kesti 26 min(edellisessä 12), mut eipä mua silti pelota. Se on niin pieni hetki elämästä et ei kannata murehtia etukäteen. Onneks on lääketiede apuna synnytyksessäkin ja mies tietty ;))

Nyt on pakko lähtee päikkäreille, tainnutettava tuo mimmi viereen..tai saa isosisko vahtivuoron. Ei pysy silmät auki tänään ollenkaan.

Kuumetta rv 12+(millonkahan mä rupeisin laskemaan kunnolla noita viikkoja)

Vierailija
36/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikkäreiltä juuri heräiltiin.:) Kun piti aamulla herätä tavallista aikaisemmin viemään sitä pissanäytettä labraan. Huomenna saan tulokset ja aloitetaan lääkekuuri. Nimittäin oon ihan varma, että mulla joku tulehdus todennäköisesti se pissatulehdus. Masua polttelee ja vihloo siihen malliin. Eilen oltiin illalla lenkillä ja vaikka vauhti ei tosiaan päätä huimannut niin piti vähän väliä pysähdellä, kun pisti ja kiristeli mahaa tosi ilkeästi ja kipeästi. Siis tuntuivat ihan supistuksilta??Liittyneen tuohon tulehdukseen..

Mulla on kans supistusherkkä kohtu ja olin esikoiselta sairaslomalla viikolta 21 asti äitiysloman alkuun, kun supistuksia oli niin paljon ja uhkasi tehdä alapäälle muutoksia. Ja kohdunkaula lyhentyikin ja suu avautui vähän. Mutta en ollut missään totaali levossa eli ei ollut mikään paniikki tilanne.

PÄIVIKK11:sta ja KUUMETTA: Kertokaa tarkemmin noista mainitsemistanne vaunuista. Kiinnostuin kovasti, kuulosti niin hyviltä ja toimivilta. Meillä tyttö kesäkuussa 2v1kk ja epäilen, että ei jaksa vielä pitempiä matkoja kävellä itse ja tarvitsee vaunuja vielä silloin tällöin tarvittaessa päikkäreihin. Eli meilläkin on todennäköisesti joidenkin tuplien hankinta edessä, muuten kaikki tavarat ja tarvikkeet on onneksi suurinpiirtein valmiina. Paitsi vaatteet on aika vaaleanpunaista ja punaista, jos sattuisi poika syntymään.:)

G: Painoa tullut nyt tähän mennessä n.1.5kg ihan raskauden alusta laskettuna. Esikoiselta tuli kaiken kaikkiaan 16-17kg. Hui!! Mutta suurin osa jäi sitten laitokselle ja loput lähti imettämällä pois. Eli pääsin suurinpiirtein normaali painooni tässä raskauksien välissä.

Tervetuloa uusille kirjoittelijoille!:)

Tulkaahan kertomaan ultra- ja neuvola kuulumisia! Tietysti muitakin kuulumisia on aina kiva kuulla.:)

Tuulia 12+5

Vierailija
37/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö jo raskausdementia ja höperyys iskee?! ;)

Tällä erää en ehdi muuta kirjottaa, kunhan halusin korjata virheen...

Palailen...

Hemppa

Vierailija
38/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä katoin tossa jotain toista ketjua missä puhuttiin tuplakärryistä, siinä mainittiin AT-lastenturva -kauppa. Kattelin niitten sivuja ja niiden xAdventurien maahantuonti on lopetettu ja vastaavat kärryt oli siellä, hinta pelkät kärryt alle 400¿ ja pussukkaa,sadesuojaa ja jalkapeittoo on saatavilla. Ainut vaan et ne värit oli aika rumia.....minusta siis, kai niitä vois tulla lisää. Ja siellä AT-lastenturvassa on kuulemma kärryjä laidasta laitaan.

Meillä on kanssa kaikki valmiina, jostain kumman syystä, mut vaatteet on kylläkin tyttöjen eli ne pitäs ostaa jos vahingossa poika meille eksyy.

Aika paljon on ollut täällä vauvan ostaamyyvaihtaa-palstalla myynnissä noita xadventureja ja sit samoin huutonetissä. Niissä oli väreinä lime,punanen ja musta. Kaikki ihan kivoja. Pitää kattoo lähemmin ens kesää josko sellaset sais käytettyinä.

Mut sit taas tuolla toisessa ketjussa oli et ne puoltaa kun toinen istuja on painavampi, eli et peräkkäinistuttavat olis paremmat. ota nyt noista selvää. Mut meille on ainakin selvää ettei kärryistä makseta 700¿, ei maksettu nytkään brion kärryistä(poistoväri) eikä tulla

maksamaankaan.

Hassua jauhaa taas kärryistä,vastahan viime vuonna samaan aikaan mietittiin et minkälaiset pirssit sitä ostais ;))))

Kuumetta

Vierailija
39/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään np-ultrassa, jotta laskettu aika saadaan varmistettua, ja samana pysyi, 8.6. on virallinen. Oli ihan jännä kokemus. Tuli raskaus paljon konkreettisemmaksi, kun näki pikkuveijarin heiluttamassa käsiä ja jalkoja. Uskomatonta, kuinka kehittynyt se jo on, vaikka viikkoja on vasta 12 ja risat!

Painosta: Mulla oli pari viikkoa sitten neuvola jolloin paino oli laskenut n. 2 kg lähtöpainosta. Tainnut pahoinvointi tehdä tehtäväänsä, vaikka tuntuu siltä, että oon syöny koko ajan juuri sen vuoksi.

Muuten tällä viikolla on ollu ihan kamala väsymys. Onkohan hemppa alhaalla, kun on siihen taipumusta ja flunssakin ollu päällä...? Täytynee alkaa vetää vitamiineja ja rautaa lähiaikoina. Nythän pitäis jo alkaa se ihana raskauden keskikolmannes, jolloin elämä hymyilee ja odottaja on elämänsä kunnossa :) Tulis pian oikeastikin, että sais vähän energiaa arkeen.

Toivottavasti kaikki synnytystä pelkäävät saatte ymmärrystä ja uutta rohkeutta pelkopolilta! Itellä käynnistettiin eka synnytys ja tosi kipeähän se oli, kun epiduraali annettiin myöhään (8 cm auki), mutta kaikki meni muuten niin hyvin, ettei varsinaista pelkoa jääny.

Mukavaa adventin odottelua muille kesäodottajille!

t. Suffis rv 12+4

Vierailija
40/46 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa on nyt käyty ja viikot vastasivat. Eli 12+4 on menossa ;) Ekana pikkunen nukku ja hänet piti herätellä. Sit kun oli herätty niin ralli alkoi ja mittauksista ei meinannut tulla mitään. Np oli 1,1mm. Meillä kunta tarjoaisi seerumiseulan, mutta me päätettiin olla menemättä siihen. Ehkä olisin harkinnut uudelleen jos np turvotus olisi ollut poikkeava.

Että semmosta tänne! nyt taidan lähteä telkkua vahtaamaan...

T:Remukka & Keke rv 12+4