Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<KESÄkuisten alkuviikko 48 ma-ke>>

27.11.2006 |

Moi,

ole puhetta jotenkin erilaisesta viikkopinosta niin kokeillaanko tällaistä puolen viikon pinoja? Viime viikon pino oli venähtänyt hurjan pitkäksi - mikä tietenkin on hyvä asia ;-)!

[b]anja73 ja Princess80[/b] ainakin kirjoittelivat itkuisuudesta ja täällä on kans yks itkupilli. Millon mistäkin yhtäkkiä tulee itku tai ainakin pala kurkkuun. Kaikki tuntuu välillä niin ylivoimaiselta. Kyllä me kaikenlaista joudutaan kestämään näiden hormoonien armoilla. Kiva tosiaan olla töissä ja " pelätä" , että millon pillahtaa itkuun...

[b]-Tuuli@-[/b] mullakin on huomenna ensimmäinen virallinen lääkärineuvola ja päästään varmaankin kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä :-). Ja np-ultra mullakin on vasta 5.12. eli silloin mulla on rv 13+3 eli myöhäiseen menee mullakin. Halusin ehdottomasti Kuukankorvelle ja sillä oli ainut vapaa aika tuolloin. On tosiaan täällä Tampereella ruuhkautunut tuo keskusäitiysneuvola, kun määkin soitin sinne ihan hyvissä ajoin.

Mä täällä taas kamppailen tän pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa ja sen ajatuksen kanssa, että pitäiskö vaan pyytää saikkua. Takaraivossa vaan jyskyttää ajatus, että " Raskaus ei ole sairaus!" ja tunnen kauheeta syyllisyyttä, jos olen raskauden vuoksi sairaslomalla. Yritä siinä sit rentoutua ja levätä... Mutta työkyvyttömäksi kyllä tunnen itseni ja oikeestihan kysymys onkin työkyvyttömyysajasta eikä sairaslomasta. No, juttelen huomenna lääkärin kanssa, että mitä tehdään.

Määpä lopetan nyt tähän, että saadaan tän viikon pino alkuun.

-satu ja sintti rv 12+2

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös odotetaan kärsimättömänä NP-ultraa. Mulla se on tosin vasta 8.12. Silloin viikkoja kasassa 12+4. sain vaivakseni sitkeän hiivatulehduksen ja vaikka siitä tai niistä lääkkeistä ei pitäisi olla mitään haittaa sikiölle pistää se silti miettimään, että onko kaikki hyvin. Sitä kun aina toivoisi että ei tarvitsisi mitään lääkkeitä ottaa.

Monilla taitaakin olla ultra jo tällä viikolla. Jännää ja kivaa kuulla sitten ultrakuulumisia kaikilta! Toivottavasti kaikki saamme hyviä uutisia vuorollamme.

Jaahas, mulla on taas pää ihan tyhjä, että palaan myöhemmin asiaan..

Iira 11+0

Vierailija
2/46 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkäilen täällä pystynkö odottamaan töissä ultran jälkeisiä aikoja, kun itsellänikin se on vatsa 5.12. Työssä olen meidän toimitusjohtajan sijaisena, kun se on mammiksella. Työntekijöiden olisi hyvä saada tietää jo pian että minäkin poistun kuvioista hetkeksi :) Tekisi kyllä todella mieli odottaa, mutta epäilenpä että porukka on havainnut mun vaatevaraston kapenevan, tiivis porukka kun ollaan.

Olo alkaa parantua. Kävin viikonloppuna jopa lenkillä ja salilla, ihan hyvillä mielin.

Rouvaii 11+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luultiin loppuviikosta että alkaa jo helpottamaan.... niin kissan viikset. Molempina viikonlopun päivinä piti käydä moikkaamassa Arabiaa, ja ruoka ei taas maistu... tai siis maistuu liiankin voimakkaalle. Yhtään ei voi sietää mausteita! Tämä on kauheata. Toivottavasti kohta alkaa oikeasti hellittämään. Onnittelut niille joilla jo helpottaa.

Eilen pelasin viimeisen lentopallopelin. Piti ekassa erässä tulla vähäksi aikaa vaihtoon kun alko kirppu nipistelemään. Onneksi se meni ohi. Olin vähällä jo huolestua. Päätimme sen jälkeen kuitenkin mieheni kanssa, että eilinen peli oli nyt viimeinen ja keskitys tästä edespäin muiden kannustamiseen. Täytyy varmaan hakeutua kuntolentopallovuoroille pelailemaan pehmeällä pallolla ilman hyppyjä. Sitä kun on niin lajirakas, ettei malta pysyä pois. Onhan lenkkeilykin kivaa, mutta niin himpskatin yksinäistä touhua.

Cana & " kirppu" 11+0

Vierailija
4/46 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hauska lukea viikonlopun kirjoitukset, kun itse en päässyt perjantain jälkeen enää koneelle, tai siis en ehtinyt, kun oltiin reissussa viikkiksenä.

Pähkäilin viime viikolla sitä, pitäiskö mennä alkuraskauden veriseulaan. Olin siis np-ultrassa ja siellä ei ollut turvotusta (0,3 mm) eli sen puolesta ei ole mitään tarvetta. Mutta luin lehdestä, että kunta kai ens vuonna ryhtyy tarjoamaan myös veriseutaa np-ultran lisäksi, joten ajattelin, pitäiskö ottaa se nyt yksityisesti, kun siinä seula tarkentuu, kun sen yhdistää np-ultran tulokseen. Ja meninhän mä sitten sinne omakustanteisesti (50 e, kun sain lekurin lähetteen). Muuten ihan ok, mutta mietin vaan, että näyte ei välttis oo enää yhtä luotettava kuin jos se ois otettu rv 8-11 välissä. Mulla oli viikkoja ultran mukaan 12 + 1. Sen voi ottaa 12 + 6 asti, mutta yhden lukemani raportin mukaan tosiaan se testi ei ole yhtä herkkä kuin jos otettais viikoilla 8-11. Ainakin viikko niissä tuloksissa kestää, että saapa sitten nähdä. Eli tuli taas hankittua murehdittavaa vapaaehtoisesti... no tietysti tässä on se todennäköinenkin vaihtoehto, että riski kromosomihäiriöihin on pieni! Eli enpä taida murehtia turhaan etukäteen.

Kerrottiin muuten viikonloppuna molempien vanhemmille asiasta. Sisaruksille pitäis kans varmaan ilmoitella... töissä ei vielä kukaan tiedä. Mutta masu alkaa pingottaa sen verran, että kohta varmaan alkaa joku tarkkasilmä arvailemaan. Perstaina ois pikkujoulut, joten täytyy " lähteä autolla" sinne. Emmä vielä tätä halua kuuluttaa, ilmeneehän se porukoille tässä pikku hiljaa, kun kumpukumpunen alkaa ilmestyä masun päälle.

Maanantain jatkoja!

Vierailija
5/46 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tosiaan pitkäksi edellinen;)

No kivahan se on kuulla kuulumisia ja itselläkin oli tässä työmatkan takia taukoa viime keskiviikosta asti...

KERROIN TÖISSÄ! Iik, eihän se niin kamalaa ollutkaan sitten loppupeleissä ja esimiehet (2 miestä) ottivat asian mun nähteni tosi lämpöisesti ja halauksenkin sain, ohhoh. Ovat kyllä supermukavia muutenkin, mutta tilanne töissä ei välttämättä ole paras mahdollinen taas uudelle raskaustapaukselle.

No kylläpä on ihanaa kulkea reippaasti maha pystyssä töissä, ei enää piilottelua!!! Ultra ois keskiviikkona ja sitten selviää, montako mahassa asustaa. NP-turvotukset vähän arvoitus, kun jos mahassa vaan yks, varmaan viikot lisääntyy kohdun koon takia. Ja mulla tasan 13+0 ultrauspäivänä eli reippaasti yli sen sallitun 13+6, johon asti turvotuksen näkyvät, jos olenkin pidemmällä... (vkolla 10+6 kohtu vastasi kokoa vko 13-14). No joo, nää spekuloinnit voi lopettaa ke jälkeen...

Seerumiseulaan yks tiukka mielipide. Kuulemani mukaan herätelty uudestaan vanhaa tutkimusmuotoa ja ei kovin suosittua edes monien lääkärien keskuudessa. Kuulemma antaa niin paljon vääriä hälytyksiä ja sitten stressataan turhaan ja tehdään lisätutkimuksia, jotka aina riski. Kaverilla juuri tänä syksynä raastava kokemus tästä ja loppujen lopuksi kaikki oli hyvin. Hänen veressään vaan joku ominaisuus sai aikaan väärät diagnoosit. Henk.koht. en siis menisi.

Joku kommentoi hiivatulehdusta. Itellä oli viikko sitten ja äitiyi hetkessä tosi pahaksi, kun yleensä alkaa laimeana ja tilannetta katselen muutaman päivän ennen kuin aloitan lääkitystä. Nyt oli pakko kiiruhtaa päivystävään apteekkiin jo samana iltana. Mikähän siinä onkin,e ttä raskaus moninkertaistaa tälläiset vaivat?! Nopsasti meni kyllä sitten ohikin onneksi!

Niin paljon juttuja tuli mieleen ketjua lukiessa, mitähän piti vielä kertoa... Meillä tietää raskaudesta jo kaikki ja varmaan 50 tyyppiä jännittää keskiviikon ultraa, että montako sieltä löytyy;) Itellä vahva olo, että siellä vaan yksi, ei sitä muuta osaa edes kuvitella, vielä... No pääasia, että näkis kaiken olevan kunnossa, luvusta viis=)

Niin ja se pillitys, siis ou nouh* Olen aivan mahdoton. Katsottiin Ewerwoodin päätösjakso vasta eilen nauhalta ja itkin alusta loppuun. Mulle tosi vaikeaa näyttää itkuja julkisesti ja olen valmiiksi ihan ahdistunut, kun omat häät kolmen viikon päästä ja hirvee paniikki, jos siellä repeen ihan hysteeriseks tän pillityksen kanssa. Kaikki merkit kyllä ilmassa... En tie miten osaan siihen suhtautua, kun tunnen siitä häpeää, vaikka niin luonnollista. Yhyy*

No, jospa jatkais töitä taas. Terkut kaikille ja voikaahan paksunevasti:)

Vierailija
6/46 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ankara mietintä päällä jo jonkun aikaa, mitä teen töiden suhteen. Mulla on tämän vuoden loppuun asti kodinhoitovapaa ja tyttö on silloin n.1.8 kk eli voin hakea sen puolesta vielä vapaalle jatkoa sinne äitiysloman eli toukokuun alkuun saakka, mutta mieli, ehkä jollain tasolla halajaa takaisin työelämään?? Vaikka nautinkin tytön kanssa kotona olosta niin välillä tuntuu, että olisi jo aika saada jotain omaakin ja ehkä sitten taas jaksaisi eri tavalla näitä koti juttujakin. Ja kun/jos pikku kakkonen syntyy niin edessä on taas vähintään se 1.5-v kotona oloa. Koska meillä on tehty periaate päätös, että lapsia ei sen nuorempana ainakaan hoitoon viedä, mutta siis näin meidän perheessä. Minulla ei ole valmiina työpaikkaa odottamassa johon palata, mutta koska olen hoitoalalla niin sijaisuuksien saannin kanssa ei liene vaikeutta. Menisikö n.4kk:tta töihin välillä ja veisi esikoisen hoitoon vai olisiko kotona? Siinnäpä vasta pulma. Nostaisihan tuo 4kk varmaankin äitiyspäivärahaanikin jonkun verran ja onhan ne lisätulot muutenkin aina tarpeen. Äähh... päätä alkaa kohta särkeä, kun olen tehnyt tästä asiasta sellaisen ongelman itselleni. Onko kukaan samassa tilanteessa, samojen mietteiden kanssa?

Muuten oma vointi ennallaan eli oikein hyvä.

Hei ja sitten kävin kurkkaamassa meidän esittelypinon ja huomasin Rouvavauvan kurjat kuulumiset.:( Jos satut enää tätä pinoa selailemaan niin todelta suuret pahoittelut tapahtuneen johdosta ja oikein paljon voimia ja jaksamista! -Halaus-

Tuulia 12+3

Vierailija
7/46 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan samanlainen ajatus, ettei ainakaan ennen kun lapsi on 1,5 vuotta niin laiteta vieraalle hoitoon. Mites muuten onko sulla hoitopaikkaa tytölle valmiina? Itse jouduin siirtämään töihinpaluuta sen vuoksi, etten saanut tytölle heti sopivaa hoitopaikkaa. Sulla vois jäädä työssäoloaika aika vähiin jos joudutte vielä jonottamaan hoitopaikkaa... Hoitopaikkatilanne Tampereella (niinku varmaan suunnilleen joka paikassa Suomessa) on todella kurja.

Tällasta tuli mieleen.

-satu-

Vierailija
8/46 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...piti sanoa, että määkin oon miettiny mitä tekisin töitten suhteen. Tekis mieli nimittäin irtisanoa itseni niin ei tarttis joka aamu tuskailla, että mikä on vointi ja lähteäkkö töihin vai ei - eikä tarttis tuntea syyllisyyttä useista poissaoloista. Semmosta mä oon pähkiny.

-s-

Vierailija
9/46 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei... ei ole hoitopaikkaa vielä tiedossa tai siis en ole edes kysellyt vielä, kun kaikki on niin epävarmaa ja asiat ihan sekaisin omassa päässä. Kun siis periaatteessahan kunnalla on käsittääkseni velvollisuus tarjota lapselle hoitopaikka 2 viikon varoajalla. Tosin voi tulla hyvinkin sitten toiselta puolen koko kaupunkia. Ja mitä olen lehtiä lueskellut niin Pirkkalassa on " paljon" vapaita paikkoja perhepäivähoitajilla. Asutaan tässä melkein Tampereen ja Pirkkalan rajalla tosin ihan selvästi Tampereen puolella. Enkä tiedä yhtään voidaanko etes hakea noita pph paikkoja naapurikunnan puolelta. Huohh... Ja sitten yksi ajatus, mikä pälkähti tänä aamuna mieleen, kun näitä ajatuksia taas kerran haudoin, että ystäväni on kotona hoitovapaalla ja ajattelin kysäistä häneltä olisiko kiinnostunut 4kk:n hoitopätkästä. En kyllä yhtään tiedä mitä siitä tulisi maksaa ja onko yhtään kiinnostunut. Tyttäremme on ollut muutenkin joskus hoidossa siellä ja kun on muitakin lapsia niin viihtyy tosi hyvin.

On tää kyllä niin hankalaa tai sitten ei ole vaan minä teen tästä hankalaa. Minun pitää laittaa kelaan ensi kuun alusta hoitovapaan jatkamis hakemukset, jos päätän jatkaa kotona oloa.

Kiva kuulla, että joku muukin painii näiden samojen ajatusten kanssa.

Toivottavasti molemmilla asiat ratkeaa parhain päin.:)

Tuulia

Vierailija
10/46 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cana:

Täällä luultiin loppuviikosta että alkaa jo helpottamaan.... niin kissan viikset.

Eilen pelasin viimeisen lentopallopelin. Piti ekassa erässä tulla vähäksi aikaa vaihtoon kun alko kirppu nipistelemään. Onneksi se meni ohi. Olin vähällä jo huolestua. Onhan lenkkeilykin kivaa, mutta niin himpskatin yksinäistä touhua.

Cana & " kirppu" 11+0

...no hyvä, jos muillakin jo liikunta tekee pahaa. Mä olin äsken lenkillä ja kyllä rupes vihlomaan tosi paljon tosta vasemmalta. Onkohan kaikki kuitenkaan ihan kunnossa. Ekaa ootellessa menin täysillä vielä lokakuulla, kun poika syntyi jouluna, mutta olihan silloin vielä kolkyt ja muutenkin kaiketi paremmassa kunnossa, en tiä?!

Keskiviikkona on se eka neuvola ja jotain vahvistusta tai varmuutta tähän olemiseen toivon sieltä saavani.

Joo, tuolla heinäkuisissa tuntui olevan useampi km:n kokenut ja sepä oli munkin yksi syy ootella itekseni alku aivan rauhassa. Kerroinko, että tänä vuonna luulen olleeni jo kaksi kertaa aiemmin raskaana, kun normaalisti suht´tasainen kiertoni venähti molemmilla kerroilla 43 vuorokauteen. Mitä mun muuten oikeesti olisi pitänyt vastata, kun kätilö kyseli ultraa varatessani, onko ollut monta raskautta tai onko ollut keskenmenoja...?

Vierailija
11/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa viimeiset pari viikkoa ollut kaiken näköistä kolotusta ja kipuilua. Ihan kun liitoskipuja olisi ja välillä muutenkin toiselle puolelle alavatsaa vihloo ikävästi. Ja juuri nimenomaan urheillessa, mikä nyt mun tapauksessa ei ole sauvakävelyä tms. rankempaa.

Välillä minäkin mietin, että onkohan joku pielessä kun tosta esikoisesta mulla ei ollut mitään vaivoja kun oikeastaan kahtena viimeisenä kuukautena. Vikana kuukautena en meinannut pystyä enään kävelemään kun liitoskivut oli niin valtavat. No siis jokatapauksessa mun sisko jolla on 4 lasta sanoi että sillä kivut ja kolotukset aikaistuivat raskaus raskaudelta ja joku lääkäri oli sanonutkin että kun paikat on jo kerran venähtäneet niin kolotukset saattavat tulla toisille aikaisemmin. Toisethan taas on sitten paremmassa kunnossa seuraavissa raskauksissa. Mä oon koittanut pitää nämä siskon sanat mielessä ja luottaa että kaikki on kuitenkin ok!

Iira

Vierailija
12/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ajattelin kirjoittaa muutaman sanasen.

Monilla ultra kuulostaa olevan joulukuussa. Minä kävin eilen. Viikkoja on nyt muistaakseni 12+3, mutta vauvan koon puolesta 13. Se pitää varmasti paikkansa, mutta laskettua aikaa ei muuteta (8.6). Vilkas kaveri kuvissa heilui ja niskaturvotus oli normaali. Tosin kävin aiemmin myös veriseulassa, jonka tulos oli selvästi negatiivinen.

Meillä töissä raskaudesta tietää jokunen läheinen tyyppi. Julkisesti en ole asiaa kertonut.

Kiinan-pöpö mietti töissä käyntiä. Minä olen miettinyt samaa. Mulla on työmatka 110 km suuntaansa, ja viime viikolla ajoin viitenä päivänä. Olin totaalisen puhki ja olen vieläkin. Tämä pimeys tekee vielä oman osansa, kun tuntuu, että aina kun tulen tai lähden, on säkkipimeää. Eilen kävin myös ekassa lääkärineuvolassa, ja lekuri sanoin heti, että jos yhtään tuntuu siltä, pistetään mut viikoksi huilaamaan. " Tunnollisena" en osaa oikein olla näin töistä pois. Mietin kuitenkin eilisen päivän ja tulin vähän siihen tulokseen, että voisin pari päivää lepäillä. Kuka sitä loppujen lopuksi muistaa, jos olen pois, kun en edes yleensä sairasta.

Aika kuluu muuten hurjaa vauhtia. Vieläkään en oikein osaa ajatella, että meille on tosiaan tulossa vauva.:)

Kuulemisiin

Pirreli 12+3

Vierailija
13/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää niin maan perusteellisesti! Näin viime yönä taas mystisiä unia. Olin mm. menossa synnytyttämään, mutta kun ehdin laitokselle, niin supparit loppui ja lapsivedentulo myös. Siellä sitten ihmeteltiin ja tuumin, että hyvä ettei vielä syntynyt, kun viikkoja on vasta 28. Ja yhtäkkiä olinkin jo seikkailemassa Venäjällä... Tuntuu, että muulloin en juuri näe unia, mutta nyt alkuraskauden aikana todellakin mielikuvitus laukkaa unissaankin, onko muilla vastaavaa?

KIINAN-PÖPÖ: Ei kannata irtisanoutua töistä, koska äitiysloman ajalta sulle kertyy vuosilomaa ja lomarahoja yms. ja kertyyköhän myös eläketuloakin paremmin? Eli kun mä olin ollut reilun vuoden äitiyslomalla ja sen jälkeen hoitovapaalla, oli ihan kiva kun sai kesällä sievoisen summan lomarahoja, vaikken ollut töissä näyttäytynyt yli vuoteen... Samoin lomat kertyy, eli vanhempainvapaan jälkeen voit pitää kertyneet lomapäivät pois ja saat siltä ajalta palkkaa, mikä tulee todella tarpeeseen, jos jäät hoitovapaalle. Hoitovapaalla ei tosiaan juhlita, koska siinä saa 300 eukkaa kuukausi -verot, kun meillä ainakaan ei ole mitään kuntalisää. Muutenkin on helpompaa palata hoitovapaalta vanhaan työpaikkaan.

TYÖMATKOISTA: Pirreli pähkäili työmatkoja. Munkin varsinainen työpaikka on 100 km päässä, mutta saan onneksi tehdä pääasiassa etätöitä täällä omassa kaupungissa. Käyn Hesassa n. 1-2 krt viikossa. Järjestyisikö sinulle jokin etätyömahdollisuus, esim. 1-2 pv viikossa auttais sekin?

TUULIA: Mä palasin töihin esikoisen hoitovapaalta syyskuussa ja ehdin olla töissä n. 7 kk, koska pidän vanhat lomat pois ennen äippälomaa. Ihan kivalta tuntuu käydä välillä töissä, mutta tietysti sä ehtisit olla lyhyemmän aikaa duunissa. Jos saat hoidon järjestymään kaverin luokse, niin se varmaan olisi ihan kivaa. Ja jos teet sijaisuuksia, niin sähän voit lopettaa sitten aiemmin, jos tuntuu että homma ei toimi. Mutta toisaalta tietysti lapsesta riippuen hoitoon totuttelu vie oman aikansa.

ÄIPPÄ: joo, pelkkä seerumiseula ei ole luotettava, koska siinä tulee paljon vääriä positiivisia. Samoin pelkässä np-ultrassa voi tulla vääriä positiivisia. Tarkemman tuloksen saa, kun alkuraskauden veriseulan ja np-ultran tulos yhdistetään. Tämäkään ei ole tosiaan mikään 100 % vastaus, eli mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma! Kaikkeen siis pitää varautua. Mä yritän asennoitua niin, etten liikaa panikoidu, vaikka tulisikin positiivinen tulos, koska se ei vielä kerro, että mitään olisi vikana. Se kertoo vain, että riski on keskimääräistä korkeampi. Stakesin julkaisemassa raportissa on käsitelty aika kattavasti näitä asioita: " Raskauden ajan ultraäänitutkimukset ja seerumiseulonnat rakenne- ja kromosomipoikkeavuuksien tunnistamisessa http://finohta.stakes.fi/NR/rdonlyres/63D73A8E-E1CF-4922-BD65-01D61F6C4…

Ohhoh, tulipa aikamoinen romaani! Nyt töihin!

Vierailija
14/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sellaista kyselen, että turvottaako muiden masuja? Varsinkin tällä viikolla vatsa on ollut varsin turpea ihan ylävatsalta asti, vaikka raskauden ei pitäisi vielä näkyä periaatteessa, ainakaan ylävatsassa. Vai mites muut, joilla on jo lapsia, onko vatsa pullahtanut aiemmin esiin? Mulla nyt rv 12 + 5 ultran mukaan. Tuntuu, että näytän 16-viikkoiselta... Painoa ei ole tullut kuin 1 kg, mutta todellakin vatsaa turvottaa. Lienee varmaankin vain nesteitä. no, äsken syöty Hese-lounas ei varmasti paranna asiaa!'

LIIKUNNASTA oli puhetta: edellisessä raskaudessa kävin jumpassa tuonne 6 kuukaudelle asti, lähinnä PACE-jumpassa, jossa siis kuntosalilla kierretään laitteita, siinä voi aika hyvin säädellä itse tehoa ja tahtia. Nyt ei ole napannut jumppaaminen yhtään. Kävelyllä olen jonkin verran käynyt ja hiihtämässä, kun oli vielä lunta. Uintiakin vois ehkä ajatella. jotain sellaista, jossa ei tarttis hengästyä!

Vierailija
15/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli tosiaan se kauan odotettu lääkärineuvola. Oma th:ni oli poissa ja sijainen oli oikein mukava.:) Verenpaine 101/71 ja Hb 137. Pissassa oli proteiini + ja sen takia sain lähetteen labraan jatkotutkimuksiin. On todennäköisesti joku tulehdus. Toivottavasti olisi vaan pissatulehdus. Mulla on eilisen illan, yön ja tämän päivää ihan, kun supistellut ja sitä miehelle jo ihmettelinkin, että miten voi supistella jo tässä vaiheessa. Mutta sitten selvisi syyksi tuo joku tulehdus. Voi pee... No hyvä, että huomattiin ja saan siihen sitten kuurin.

Vauvan sydänäänet kuuneltiin ja hyvin kuuluivat.:o) Syke oli 160. Oli aivan ihanaa kuulla ne kauan odotetut sydänäänet ensimmäisen kerran.:)

Sain samalla käynnillä lähetteen myös äitiyspoliklinikkalle sen verihomman takia. Ja samalla lääkäri kyseli äitini ja siskoni sectioista ja todetuista ahtaista lantioista ja puheli minulla röntgessä todetusta lantion yläahtaumasta, että jos vauva on isompi, kun esikoinen max 3500g niin menen suoraan sectioon. Ja automaattisesti saan viimeisillä viikoilla synnytystapa-arvion. Jota ei kuulemma tehdä muuten automaattisesti uudelleen synnyttäjille. Yllättävää!? Rustasi niihin sairaalaan meneviin tietoihinkin jotain ed. asioista. Tosi yllättävää, että jo tässä vaiheessa raskautta tälläisiä asioita käydään neuvolassa läpi.

Nyt on pakko rientää tytön luokse, kun kiukkuaa tuolla sängyssä siiheen malliin.

Tuulia 12+4

Vierailija
16/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös maha on pumpsahtanut esille ja alkaa jo tuosta rintojen alta. Pienihän se edelleen toki on, mutta niin iso, että alkaa olla tosi pahoja pukeutumisongelmia. Housut ei mahdu kiinni ja paidat alkaa nousta niin, että napa on näkyvissä koko ajan. Eikä esikoiselta ollut todellakaan vielä moneen viikkoon tässä vaiheessa raskautta tälläistä.

Mies eilen illalla katseli pitkän aikaa minua hiljaa ja kysyi sitten, että pullistanko minä mahaa jotenkin vaan onko maha jo oikeasti noin paljon kasvanut. No en pullistanut en vaan kyllä se on ihan sitä itseään.:)

Niin ja navasta puheen ollen. Minulla napa on muuttanut ulkonäköään. On jotenkin levinnyt ja noussut ylöspäin. Jospas ne minun napa kivut oli sitten tätä.:)

Tuulia

Vierailija
17/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulia: mulla myös paidat alkaa jäädä lyhyiksi ja pitää laittaa aluspaita, jotta ei vatsa killittele, jos käsiä vähän nostaa. Housut sentään menevät vielä suurin piirtein kiinni. Tämä on hankalaa aikaa, kun vielä raskaushousut ovat liian isoja, mutta muut housut alkaa kirrata. Kaivelin just viikonloppuna vanhoja raskaushousuja esille. ja muutenkin huomaan, että töissä tyypit kattelee vatsan seudulle, mutta kukaan ei ole kehdannut vielä kysyä. Paitsi viime lauantaina, kun oltiin hirvipeijaisissa, yks mies kysy mun mieheltä, että millonkas teille tulee vauva?!? mies totesi sitten vähän hölmistyneenä, että kesäkuussa. Enpä taida sitten ainakaan sitä paitaa laittaa ens pe töiden pikkujouluun, jos noin helposti siitä erottaa vieraatkin tän siunatun tilan!

Onnea sydänäänien kuulumisesta! mulla ei tosiaan 2 vko sitten neukkulakäynnillä vielä kuuluneet äänet (rv 11), mutta seur viikolla sitten helpotti nähdä ultrassa volttia heittävä vauveli!

Vierailija
18/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan poikki vieläkin. aamuyöllä en saa nukuttua ja päivällä en jaksa mitään. Piti tosiaan nauttia joka päivästä, kun oon viimeistä kertaa raskaana, mut tän väsymyksen takia nautinto on kyllä tosi kaukana...

Mahasta on ollu puhetta. Mulla ei vielä kiristä housut, mut iltaisin jotenkin pallea alkaa tulla kipeeks, eli kyllä kai sit jossain puristaa. Itse oon näkevinäni aavistuksen mahan muodon muuttuneen, mut mies ei kuulemma huomaa mitään. Eikä kukaan oo sanonu mitään enkä oo huomannu että edes salaa katottais.

sinänsä tosi hassua kun tokaa odottaessa se turvotusmahakin näkyi jo pitkälle rv8. (Tänään siis 11+5 ultran mukaan)

Vierailija
19/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä olis reilu viikko kärvisteltävänä, neuvolalääkäri on sitten torstaina. toivottavasti sillon kuunneltais sydänäänet. jos sieltä nyt kuuluu mitään. mulla on oireet vähentyneet, ainut on väsymys ja pissitys.

no nyt on vaipassa jotain pahalle haisevaa...meidän tyttö oppi eilen kävelemään ;)))

kuumetta rv 12+

Vierailija
20/46 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi räkä, just kysy äsken se yks tyyppi, joka mun mahaa on syrjäkarein vilkuillu, että odotanko mä toista! Pakko oli kiemurrellen myöntää, kun olin niin yllättyny kysymyksestä. Vaikka ei ois huvittanu kertoa, hän ei oo edes mikään läheinen työkaveri. No pyysin, ettei hän kertois eteenpäin, kun on vielä näin aikanen vaihe, enkä halua tätä kuuluttaa. Eikä mulla tod. ole edes mikään paljastava paita!!! Turvottaa vaan tota vatsaa vissiin. Nyt ryhdyn suolattomalle dieetille!

KUUMETTA: onnea uudelle kävelijälle! Minkä ikäinen taapero sulla on?