Rakastaako pettäjä kumppaniaan?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai rakastaa.
Pano on vain kliininen toimenpide.
Eikö silloin ole sama, jos vetää kliinisesti tumppuun?
Riippuu varmaan vähän siitä mitä rakastamisella tarkoitetaan, ja myös siitä mitä tarkoitetaan pettämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voi rakastaa jollakin tavalla, mutta mikäli rakastamisen käsite määritellään niin että siihen sisältyy ehdoton uskollisuus, niin sitten ei tietenkään.
No ei rakkauteen liity uskollisuus millään tapaa. Se on oksytosiinin aiheuttama aivokemiallinen reaktio.
Eikö uskolllisuuskin ole aivokemiallinen reaktio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voi rakastaa jollakin tavalla, mutta mikäli rakastamisen käsite määritellään niin että siihen sisältyy ehdoton uskollisuus, niin sitten ei tietenkään.
Ehdoton uskollisuus??? Uskollisuus on yleensä joko/tai. Ei ole mitään puoliuskollisuutta tai melkein uskollisuutta.
Voin kyllä kuvitella, että joku olisi jossain määrin uskollinen, vaikka ei olisikaan täysin uskollinen. Esimerkiksi jos mies ihastuisi toiseen naiseen, mutta ei silti rakastuisi eikä harrastaisi seksiä hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Tässä ketjussa ei tainnut olla ainuttakaan oikeassa olevaa viestiä. Kukaan ulkopuolinen ei voi määritellä kenenkään toisen tunteita jotain ihmistä kohtaan.
Syy miksi olet sinkku.
Yritäs uudestaan, 22 v naimisissa, kaksi lasta.
Säälin kumppaniasi.
Ei kiinnosta hevonvitunkaan vertaa. Miehesi on muuten 99,9% todennäköisyydellä samaa mieltä kanssani, sinä et vaan tiedä sitä.
:D Seurustelen naisen kanssa. Hän on kanssani samaa mieltä.
Tuskinpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton uskollisuus??? Uskollisuus on yleensä joko/tai. Ei ole mitään puoliuskollisuutta tai melkein uskollisuutta.
Voin kyllä kuvitella, että joku olisi jossain määrin uskollinen, vaikka ei olisikaan täysin uskollinen. Esimerkiksi jos mies ihastuisi toiseen naiseen, mutta ei silti rakastuisi eikä harrastaisi seksiä hänen kanssaan.
Täysin uskollinenhan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei rakkauteen liity uskollisuus millään tapaa. Se on oksytosiinin aiheuttama aivokemiallinen reaktio.
Eikö uskolllisuuskin ole aivokemiallinen reaktio?
Ei.
Kyllä mä oon ainakin pettänyt rakastamaani miestä. Joku vika päässä tietysti, mutta oon siis pettänyt kahdesti elämässäni ja nämä tapahtuivat juurikin rakastuneena. Olen muutenkin aika kevytkenkäinen ja harrastan seksiä lyhyenkin tutustumisen jälkeen jos siltä tuntuu. Eka kerta oli ensirakkaus, hän petti ensin minua ja palattuamme yhteen petin häntä yhden kaverin bileissä kännissä. Olin jotenkin epävarma siitä, että olemmeko edes yhdessä ja siinä toinen mies suostutteli ja ajattelin hetken häiriössä, että joo emme ole yhdessä eikä tämä kestä, antaa mennä vaan tämän kanssa... hirveät sydänsurut. Toinen kerta oli siitä 7 v päästä. Ihastuin ensisilmäyksellä aivan ihanaan mieheen, jonka kanssa yhdessä olo oli oikeaa ilotulitusta. Sellaista rakastumista, mitä en olisi uskonut voivani koskaan kokea. Olin taas epävarma, että tuleeko tästä edes sitten mitään, ei tämä varmana kestä ja lähdin matkoihini ihmisten ilmoille ja tapasin oikein mukavan miehen, jonka kanssa tuntui helpommalta, varmemmalta. Petin sitten tätä miestä. Tosin, vaikka olin aivan hulluna häneen ja rakastuminen oli molemminpuolista niin olen kyllä 99% varma, että ei se siltikään olisi kestänyt, vaikka en olisi pettänyt. Hän ei saanut tuosta pettämisestä tietääkään ja eihän se valitettavasti kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Saattaa olla kiintynyt kumppaniinsa tai yhdessä taloudellisista syistä, mutta ihminen joka pettää ja on ihastunut suhteen ulkopuoliseen, ei rakasta kumppaniaan. Nämä henkilöt jotka väittävät, että rakastaa voi kahta ihmistä romanttisesti samaan aikaan, he ovat höpöjä.
Mutta sinähän itsekin kirjoitat kahdesta eri asiasta; rakastaa kumppaniaan, on ihastunut johonkin toiseen ihmiseen?
Oma kokemukseni on, että tunteita on tosi eri laatuisia, eikä perus ihastuminen ole mitenkään vahva kokemus. Varsinkin seksuaaliseen viehätykseen perustuva ihastus on tosi pinnallista, ja samalla voi olla vaikka viisikin sellaista ihastusta ja rakastaa syvästi jotain yhtä.
Eli on eri asia olla ihastunut, kuin rakastaa.
Aloituksen kysymykseen en osaa sanoa, riippuu niin paljon tapauksesta ja kaikesta mikä siihen on vaikuttanut. Ei tuohon ole mielestäni mitään yhtä vastausta, vaikka tekona se pettäminen ei mikään rakkauden teko ole, jos on sovittu ettei muiden kanssa olla.
Pettämisessä, eikä panemisessa ole mitään rakkauden kanssa tekemistä.
Mahdollisesti, mutta rakastaa eniten itseään. Saattaa pettää siksi, että petettykin rakastaa eniten itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa rakastaa ja pettää vaikka rakastaa. Osa ei rakasta ja pettää siitä syystä.
Ei tuollainen ole rakkautta.
Rakastava ihminen ei halua satuttaa toista.
Eihän siinä ole tarkoituksena satuttaa. Tuskin kukaan pettää siitä syystä, että haluaa satuttaa. Ihmiset tekevät virheitä. Sinäkin olet varmasti jotenkin loukannut tai satuttanut kumppaniasi, vaikka et ole tarkoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä rakastaa tai on rakastavinaan, mutta ei takuulla arvosta lainkaan.
Höpö höpö. Rakastan, arvostan ja petän.
Hyisss....stna mikä l u t k a!
Tottakai. On todella lapsellista ajatella että sit kun rakastaa, ei koskaan harrasta seksiä muiden kanssa. Ei seksi liity tunteisiin.
Rakastaa, jos saa panna perseeseen.
Se on nainen, joka pettää kun ei rakasta, sen sijaan miehet on viritetty biologisesti naimaan mahdollisimman monta naista, tämä ei ole muuttunut mihinkään viimeisen 1000 vuoden aikana.
-Mies voi hyvin rakastaa, mutta jos kotona ei saa, on mentävä muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä rakastaa tai on rakastavinaan, mutta ei takuulla arvosta lainkaan.
Höpö höpö. Rakastan, arvostan ja petän.
Hyisss....stna mikä l u t k a!
Jea boi, im a manslut!
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että tapapettäjät on yleensä melko narsisitisia, he tarvitsevat toisten reaktiota omiin tunnehuippuihinsa, mutta saavat jännityksestä ja salaseksistä kicksejä joilla saavat aivoihinsa adrenaliinia ja dopamiinihuippuja. Nämä ihmiset eivät tiedä mitä rakkaus edes tarkoittaa.
Eräs tällainen suoraan minulle myönsikin, että kiinnostaa kuulemma kovasti vieraat parisuhteessakin. Oli myös hyvin nopeasti rakastamassa ja rakastumassa.
Luin neljästi ainakin, että arvoituksen