Miten joku pystyy ostaa verhot matot ja muut tekstiilit niin, että ei kyllästy niihin parissa vuodessa??
Itsellä tämä ongelma aina. Esim vuosi sitten ostin tummanharmaan maton, nyt olen kyllästynyt siihen ja haluaisin kuviollisen maton. SAma juttu verhoissa, kyllästyn nopeasti väriin ja joudun uusia verhoja ostella. Ehkä vaikuttaa että asun pienessä asunnossa ja katselen koko ajan samaa tilaa (vain yksi huone!). Mites teillä? Kauan pidätte samoja tekstiilejä ?
Kommentit (74)
Ei se ole kiinni yhdestä yksittäisestä väristä vaan vuorovaikutuksesta värien kesken, että joko sitä ei ole tai on ristiriidassa.
Ostan yleensä vain sellaisia, joita en saa mielestäni millään. Sit katselen niitä lumoutuneena sen 10+ vuotta. Heräteostoksiin kyllästynkin nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Ei katsele uusia, kun ei tosin ole varaakaan. Sisustus talon ja alueen kanssa sopivaksi, jolloin ei halua vaihtaa. Käytännöllisiä värejä. Ei valkoista lemmikkitalouteen.
No itse olen ostanut aina halvinta, esim matto 50e, ja verhot myös
Ostaa niin laadukkaat (kalliit), ettei raski uusia. Hankkii niin täyden elämän, ettei juuri ehdi sisustukseen kiinnittää huomiota. 15 v ollut samat matot ja verhot tällä taktiikalla :-O
Hankin kalusteet loppuelmää ja matot jne. vähintään 20v käyttöä ajatellen. Ostan sellaiset, joiden tiedän olevan hienot. Mattoina esim. käsinsolmittuja villamattoja Afganistanista ja Pakistanista.
Vierailija kirjoitti:
Ostaa niin laadukkaat (kalliit), ettei raski uusia. Hankkii niin täyden elämän, ettei juuri ehdi sisustukseen kiinnittää huomiota. 15 v ollut samat matot ja verhot tällä taktiikalla :-O
Itse en myöskään uskolla tehdä kalliita hankintoja, koska pelkään että kyllästyisin niihinkin. Voiko tämä johtua omasta epävarmuudesta ettei tiedä mitä haluaa!? Enole mikään nuorikaan enää vaan 31v
Miten joku voi asua 5v samassa asunnossa, ihmetteli nuori.
Tarviiko sen kodin olla jotenkin jännittävä? Ihmeellinen asenne. Sama kai se on, vaikka hankinnat ei aiheuttaisi jotain vau-efektiä jonkin ajan päästä.
Isommat tekstiilit kun on melko neutraalia, niin tunnelmaa saa vaihdettua hyvin parilla pienellä jutulla.
Lisäksi viihdytän visuaalisten virikkeiden tarvetta muuten, esim taidenäyttelyissä.
Heitätkö entiset roskiin jos aina pitää ostaa uutta? Minä vaihtelen niin mattoja kuin verhoja, pesun kautta säilöön ja toiset tilalle. En ole vuosiin ostanut uusia kun oma tyyli on löytynyt.
Minulla sama. Yleensä ne sattuu olemaan laadukkaita samalla. Maksaa kerralla enemmän, mutta saa mieleistä eikä kyllästy.
Mulla on ollut samat vuoratut beesin väriset silkkiverhot 15 vuotta. Tuuletan ne kerran vuodessa. Mattona olohuoneessa on turkkilainen iso matto, se on perintömatto isotädiltä.
Muutin tähän asuntoon 5 vuotta sitten ja ostin tori.fi:stä sopivan mittaiset verhot (lyhyemmät kuin vakio ja mitkä sattui löytymään) ja edelleen roikkuvat tossa, en oo kyllästynyt. Ja roikkuvat varmaan 5 vuden päästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Heitätkö entiset roskiin jos aina pitää ostaa uutta? Minä vaihtelen niin mattoja kuin verhoja, pesun kautta säilöön ja toiset tilalle. En ole vuosiin ostanut uusia kun oma tyyli on löytynyt.
En ole ostanut vielä uusia, mutta olen kyllästynyt. Tuo Sotkan nukkamatto maksoin jonkun 40e alesta ja kyllä seon jo aika huonossa kunnossa parin vuoden jälkeen. Enkä saa sitä mitenkään pesuun, ei autoa. Verhot säilytän kaapissa jos vaihtelen taas joskus, ja muut.
Ei taida asiat kyllästyttää vaan etsimään tekosyitä että pääset shoppailemaan ja tuhlaamaan rahaa
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut samat vuoratut beesin väriset silkkiverhot 15 vuotta. Tuuletan ne kerran vuodessa. Mattona olohuoneessa on turkkilainen iso matto, se on perintömatto isotädiltä.
Minkä värinen on beesi?
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sen kodin olla jotenkin jännittävä? Ihmeellinen asenne. Sama kai se on, vaikka hankinnat ei aiheuttaisi jotain vau-efektiä jonkin ajan päästä.
Ei sen tarvii olla jännä.
Koska hormonit, uudet kiinnostavat asiat nostaa hormonitasoja ja koet mielihyvää uuden ostamisesta, sen takia naiset ovat usein koukussa shoppailuun.
Ei katsele uusia, kun ei tosin ole varaakaan. Sisustus talon ja alueen kanssa sopivaksi, jolloin ei halua vaihtaa. Käytännöllisiä värejä. Ei valkoista lemmikkitalouteen.