Näin maksatat kylppärisi remontin taloyhtiöllä
Älkää antako taloyhtiön kusettaa ja ruvetko itse remontoimaan kylppäriä https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001867022.html
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakenteet ja eristeet ovat yhtiön vastuulla, yhtiön kuuluu korjata kylpyhuone. Yhtiö ei voi vain korjata rakenteita ja eristeitä ja jättää siihen. Yhtiön kuuluu saattaa kylpyhuone peruskuntoiseksi. Jos osakas haluaa jotain enemmän niin silloin joutuu osakas itse maksamaan osan. Tärkeää on huomata että mikäli osakas tyytyy että kylpyhuonen remontoidaan alkuperäisen kuntoiseksi ei osakas joudu maksamaan senttiäkään itse.
Ketkäs ne taloyhtiön kulut lopulta maksaa?
Kaikki maksaa sen mukaan paljonko on neliöitä. Talon rikkaimmat isoine kämppineen maksaa enemmän kuin minä köyhä pienessä kämpässä asuva.
Kuluja ei maksetan pinta-alan, vaan osakemäärän suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yhtiökokous päätti että jokaisen on maksettava kylppäriremontti omasta kukkarosta.
Ei voi. Oikeuteen mars.
Voipas. Ja niin pitää ollakin. Turhat rempat menee turhan rempan teettävän osakkaan omista rahoista. Taloyhtiö maksaa vain ne osat remppaa, jotka sen korjausvastuulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakenteet ja eristeet ovat yhtiön vastuulla, yhtiön kuuluu korjata kylpyhuone. Yhtiö ei voi vain korjata rakenteita ja eristeitä ja jättää siihen. Yhtiön kuuluu saattaa kylpyhuone peruskuntoiseksi. Jos osakas haluaa jotain enemmän niin silloin joutuu osakas itse maksamaan osan. Tärkeää on huomata että mikäli osakas tyytyy että kylpyhuonen remontoidaan alkuperäisen kuntoiseksi ei osakas joudu maksamaan senttiäkään itse.
Ketkäs ne taloyhtiön kulut lopulta maksaa?
Kaikki maksaa sen mukaan paljonko on neliöitä. Talon rikkaimmat isoine kämppineen maksaa enemmän kuin minä köyhä pienessä kämpässä asuva.
Kuluja ei maksetan pinta-alan, vaan osakemäärän suhteessa.
Käytännössä sama asia jos ei ruveta pilkkuja nussimaan.
Pinnat maksaa osakas itse. Jos on hyvin hoidettu taloyhtiö, niin rakenteet on kunnossa ja pintaremontin maksumieheksi joutuu luonnollisesti osakkeen omistaja itse. Jossain tapauksessa saattaa vakuutusyhtiö tai asuntoyhtiö joutua maksamaan jos vesivahingon vuoksi joudutaan pintarakenteet rikkomaan. Omassa asuntoyhtiössä taisi uusi osakas viimeistellä kattavan huoneistoremonttinsa kylpyhuoneen "vesivahingolla" taloyhtiön laskuun.