Olen koko ajan lähes lamaantuneen ahdistunut
Näen uhkakuvia kaikkialla ja kaikessa ja kaikki ahdistaa minua. Pikkuasiat muuttuu katastrofeiksi mielessäni ja ne katastrofiajatukset lamaannuttavat minut, vaikea saada mitään aikaiseksi. Olen työtön, en pysty työhön. Ahdistusdiagnoosi on, ollut jo vuosia, mutta en ole sillä saanut kuin ihan lyhyitä sairauslomia työssä ollessani. Olen käynyt terapiakäynneillä ja hoitajalla juttelemassa ja vaikka mitä, mutta vaikka nuo mukavia kokemuksia ovat olleetkin, niin ei niiden avulla ahdistus ole yhtään vähentynyt. Mikä tähän auttaa? Ulkoilen päivittäin, mutta ulkoilulenkit auttavat vain sen pienen hetken ja usein ulkonakin ahdistaa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Rukoile Jumalan apua. Hän on Kaikkivaltias ja pystyy antamaan sinulle sisäisen rauhan.
Jumala on parantanut vaikean masennukseni ja antanut minulle uuden elämän.
Olen myös taipuvainen 'katastrofiajatteluun', mutta kun itse tajuan tämän, ohjaan ajatukseni saman tien rakastavaan Jumalaan. Hänellä on kaikki asiat hallussaan, Hän rakastaa sinua ja minua, Hän haluaa tehdä meille vain hyvää.Jumalan siunausta ja varjelusta sinulle kakilla teilläsi, nyt ja aina. Amen.
Hyvä, että sait tuosta apua. Itse olen kuitenkin ateisti, niin tuollainen ajattelu tuntuu aika vieraalta. Ap
Kuulostaa kauhealta. Miksi et pysty töihin?
Johtuuko ahdistus yliajattelusta? Vai voisiko taustalla olla jokin käsittelemätön trauma? Tarvitset ammattiapua.
Ethän käytä päihteitä? Se pahentaa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kauhealta. Miksi et pysty töihin?
Johtuuko ahdistus yliajattelusta? Vai voisiko taustalla olla jokin käsittelemätön trauma? Tarvitset ammattiapua.
Ethän käytä päihteitä? Se pahentaa oloa.
En käytä päihteitä. Ja kuten kirjoitin niin ammattiapua olen jo saanut ja ihan mukavia oli ne käynnit, mutta ei ne auttaneet.
Ap
Minulla oli vuosi sitten aika ahdistunut olo. Tosin silloinen mielialalääkitys todenäköisesti syynä. Nyt on SNRI-lääkitys, mikä osain väsyttää, mutta muuten päivät menevät jees.
Alkaa olla lääkityksen kokeilemisen paikka. Jos ei toimi niin ei niitä pakko ole loppuikäänsä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoile Jumalan apua. Hän on Kaikkivaltias ja pystyy antamaan sinulle sisäisen rauhan.
Olen myös taipuvainen 'katastrofiajatteluun', mutta kun itse tajuan tämän, ohjaan ajatukseni saman tien rakastavaan Jumalaan. Hänellä on kaikki asiat hallussaan, Hän rakastaa sinua ja minua, Hän haluaa tehdä meille vain hyvää.Jumalan siunausta ja varjelusta sinulle kakilla teilläsi, nyt ja aina. Amen.
Hyvä, että sait tuosta apua. Itse olen kuitenkin ateisti, niin tuollainen ajattelu tuntuu aika vieraalta. Ap
Jumala saattaa kutsua sinua ahdistuksen kautta. Älä ole ylpeä ja itseriittoinen. Miksi et halua pyytää apua sieltä, mistä sitä todennäköisimmin saa?
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla lääkityksen kokeilemisen paikka. Jos ei toimi niin ei niitä pakko ole loppuikäänsä syödä.
Olen kysynyt lääkärissä jos voisin saada ahdistuslääkkeitä edes pahimpien päivien varalle, siis tarvittaessa otettaviksi. En saanut, niitä ei kuulemma haluta mielellään määrätä. Vaikka minulla ei ole mitään väärinkäyttöhistoriaa eikä päihdeongelmahistoriaa. Olen nelikymppinen nainen. Olen saanut vain imovane-reseptin, mutta niistä tulee huono olo.
Ap
Kokeile googlettaa metakognitiivinen terapia. Siinä pointtina on se, että näitä ahdistavia ajatuksia ei saa jäädä märehtimään.
Suosittelen kokeilemaan meditaatiota. Säännöllisellä harjoittamisella minun huolehtimiseen ja ylianalysoimiseen taipuvainen mieli on rauhoittunut. Välillä on alkanut tulla jopa sellaisia hetkellisiä onnen ja rauhan kokemuksia, joita koin viimeksi lapsena. Nopeaa helpotusta ei ole alussa luvassa, mutta viikkojen kuluessa hyödyt alkavat käydä koko ajan ilmeisimmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala saattaa kutsua sinua ahdistuksen kautta. Älä ole ylpeä ja itseriittoinen. Miksi et halua pyytää apua sieltä, mistä sitä todennäköisimmin saa?
Tuo jumalahomma toimii vain kaltaisillasi, eli pitää luultavasti olla jokin uskontogeeni tai vastaava että saa "kiksit" kuvittelemalla mainitsemasi asiat.
Kognitiinen terapia voisi auttaa sinua. Voisitko saada lähetteen psykiatrille ja sitä kautta B lausunnon terapiaa varten? Se omavastuu kyllä pitää maksaa...
Minulla on todettu ahdistuneisuus häiriö ja nyt yritetään lääkkeillä saada kuriin. Juuri oli annoksen nosto.
Millaisia ne hoitajan käynnit on olleet? Ei se riitä, että vain puhuu olostaan. Tarvitaan myös keinoja käsitellä sitä ahdistusta. Myöskään sairausloma ei pitkittyessään edesauta tilannetta, koska silloin on vaan enemmän aikaa märehtiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ap vielä nostaa, jos joku olisi vaikka kokenut saman.
Kyllä, ihan saman olen kokenut. Tarvitse Escitalopram lääkityksen. Sen avulla voin elää ihan normaalia elämää täysin ilman ahdistusta yms.
Ihan ihme juttu, että ei ole määrätty vielä lääkitystä, mene yksityiselle sitten, saat sen heti ja muutamassa viikossa alkaa helpottaa. Toimi nyt heti näin.
Minulla on päähän kohdistuneen tapaturman johdosta vaurio, joka saa aikaan katastrofiajattelua. Joskus tuntuu siltä, että kuolema olisi ollut armeliaampaa. Tämä on kidutusta.
En siis voi hillitä sitä mitenkään. Kärsin.
Mitä voi tehdä, kun ei voi hallita ajattelua. Loukkaannuin auto-onnettomuudessa. Tämä on ihan kamalaa. En vaan jaksa.
Olen myös taipuvainen 'katastrofiajatteluun', mutta kun itse tajuan tämän, ohjaan ajatukseni saman tien rakastavaan Jumalaan. Hänellä on kaikki asiat hallussaan, Hän rakastaa sinua ja minua, Hän haluaa tehdä meille vain hyvää.
Jumalan siunausta ja varjelusta sinulle kakilla teilläsi, nyt ja aina. Amen.