Dallaspulla on kyllä kaikkein paras pullista
Kommentit (28)
Vastapaistettu, mehevä ja maukas dallaspulla on kyllä herkkua :)
Aaah. Just tänään leivoin pullaa. Miksi en tehnyt dallaspullia kun aineksiakin olis ollu!?
Viitataanko pullan nimellä JFK:hon, joka ammuttiin Dallasissa?
Ei ole tuoreen korvapuustin voittanutta.
Liian hötöä ollakseen paras. Iso korvapuusti vastoin on aina hyvä ja herkullinen eikä liian mitään. Turvallinen valinta kaikkina aikoina.
Kateelliset alapeukuttaa koska heillä ei ole varaa ostaa pullia valmiina tai tehdä niitä itse.
Ei mun mielestä, mutta makuja on monia ja saa ollakin! Mun mielestä paras on mun omatekemä voisilmäpulla, tai sellainen solmupulla, jonka väliin laitan voita/sokeria/kanelia.
Dallaspulla = Lihopulla
Yks Pågens kanelinyytti häävierasta kohden, riittoisa.
Kyllä! Nyt on niin naulankantaan että mikään ei ole ikinä ennen ollut
Vierailija kirjoitti:
Dallaspulla = Lihopulla
Yks Pågens kanelinyytti häävierasta kohden, riittoisa.
Meillä 200 grammaa makaronilaatikkoa vierasta kohden ja jälkiruuaksi yksi Pågens kaneli nyytti. Kahvin saa ostaa eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset alapeukuttaa koska heillä ei ole varaa ostaa pullia valmiina tai tehdä niitä itse.
Ne maksavat Alepassa 0,74 kappale. Miten vammainen pitää olla että luulee tuon olevan joku luksustuote johon ei ole varaa? Kyllä jokaikisellä Suomen kansalaisella on varaa siihen.
Valmiina se on usein roskatuote jossa on voin, vaniljatangon ja kananmunan sijasta palmuöljyä, esanssia ja margariinia ja maku on sen mukainen, eli täyttä roskaa. Myös reunat ovat täysin mautonta korppua.
Muutamasta artesaanikahvilasta saa Suomessa kunnollisista raaka-aineista tehtyä dallaspullaa, mutta muutoin se on enää menneiden vuosikymmenien muinaisjäänne, siksi koska sitä kunnollista ei valmiina saa mistään, ainoastaan halpuutettua roskaversiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne maksavat Alepassa 0,74 kappale. Miten vammainen pitää olla että luulee tuon olevan joku luksustuote johon ei ole varaa? Kyllä jokaikisellä Suomen kansalaisella on varaa siihen.
Valmiina se on usein roskatuote jossa on voin, vaniljatangon ja kananmunan sijasta palmuöljyä, esanssia ja margariinia ja maku on sen mukainen, eli täyttä roskaa. Myös reunat ovat täysin mautonta korppua.
Muutamasta artesaanikahvilasta saa Suomessa kunnollisista raaka-aineista tehtyä dallaspullaa, mutta muutoin se on enää menneiden vuosikymmenien muinaisjäänne, siksi koska sitä kunnollista ei valmiina saa mistään, ainoastaan halpuutettua roskaversiota.
tämä! toinen skeidatuote nykyään on korvapuustit. cafe caruselista helsingin eteläosassa saa vielä kunnollista korvapuustia joka leivottu kunnon kaneli-kardemummakreemiin, voihin ja kananmuniin. on erittäin kuohkeaa, kosteaa ja maukasta.
valtaosassa kahviloista ja kauppojen paistopisteillä vain sitä kuivaa tympeää känttyä jossa on palmuöljy, sokeri ja joku 0,1% kanelia. ei se ole oikeaa korvapuustia, se on ns. ersatz-korvikehyödyke, pelkkä halpa imitaatio.
Jaa. On monta muutakin halpuutusta tapahtunut vuosisatojen vieriessä kun herrain herkkuja on pitänyt alkaa tuottaa rahvaille likaisille massoille kun niiden määrä on paisunut kuin pullataikina.
Surullisimpana esimerkkinä "italiansalaatti" joka on nykyään jotain teollista porkkana-makaroni-hernevelliä joka lilluu rapsiöljyssä.
Alunperinhän italiansalaatti oli aatelisten lounasannos eli oliviersalaatti, joka levisi Venäjän hovista Helsingin hienostokahviloihin ja ravintoloihin. Sen kehitti Pietarin eremitaasin pääkokki Lucien Olivier.
Siinä oli fasaania, kurkkua, katkaravun pyrstöä, kaprista, provencale-majoneesia, muutama salaatinlehti, muutama oliivi ja keitettyä kananmunaa.
Nykyään kaupasta ei saa mitään mikä edes etäisesti muistuttaisi aitoa italiansalaattia, vaan tosiaan saa enää pelkkää porkkanaraastetta ja muita vetisiä vihanneksia joka uivat jossain majoneesin näköisessä rapsiöljyseoksessa johon on lisätty keitettyä makaronia.
Texas pulla paras, ihan kanelin maku.
En syö pullaa koska hiiva. Haluan pullaan runsaasti marjaa ja jotain pientä kivaa. Joku "terveellisempi" versio kuin pelkkä vehnä ja sokeri. Ennen oli wienerit, joskin hieman rasvaa niissä.
Kerrankin joku puhuu asiaa tällä palstalla! Hyvää viikonloppua!