Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen yhteishaku päättyy tunnin päästä! Mihin hait tai mihin jälkikasvusi haki?

Vierailija
30.03.2023 |

Onko mahdollisuudet päästä?

Kommentit (218)

Vierailija
141/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatriansh kirjoitti:

Sosionomin tutkinnossa luetaa sitä sun tätä, jokaista kurssia 5 opintopistettä. Loppujen lopuksi ei opita yhtään mitään.

Lastensuojeluun otetaan töihin lähihoitajakin tai muun sosiaali-terveysalan työkokemusta omaava. Ruuanlaitto ei hoitokodeissa ole rakettitiedettä. Jos haluat kansainvälisen tutkinnon, se on sairaanhoitaja.

Ole sinä ylpeä siitä, että olet sairaanhoitaja. Minä olen ylpeä siitä, että olen sosionomi ja olen saanut jo opiskeluaikana paljon hyviä verkostoja.

Aika moni sairaanhoitaja lähtee menemään muualle töihin, koska täällä huono palkka.

Itse olen opiskellut sosionomitutkinnon lisäksi yliopistossa lisää ja teen mukavaa siistiä sisätyötä . Palkka yltää myös yli 4 t joten en valita. En ymmärrä miksi sinun pitää morkata sosionomeja tässä ketjussa?

Ei niitä toimistotöitä riitä joka sosionomille. Työn kuuluisi olla lähellä ihmistä, ei paperin pyöritystä. Alalla on myös liikaa narsisteja "minä, minä". Sosionomeja koulutetaan aivan liikaa.

Terkuin: ex-sosionomi

Vierailija
142/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkokemusta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatriansh kirjoitti:

Sosionomin tutkinnossa luetaa sitä sun tätä, jokaista kurssia 5 opintopistettä. Loppujen lopuksi ei opita yhtään mitään.

Lastensuojeluun otetaan töihin lähihoitajakin tai muun sosiaali-terveysalan työkokemusta omaava. Ruuanlaitto ei hoitokodeissa ole rakettitiedettä. Jos haluat kansainvälisen tutkinnon, se on sairaanhoitaja.

Ole sinä ylpeä siitä, että olet sairaanhoitaja. Minä olen ylpeä siitä, että olen sosionomi ja olen saanut jo opiskeluaikana paljon hyviä verkostoja.

Aika moni sairaanhoitaja lähtee menemään muualle töihin, koska täällä huono palkka.

Itse olen opiskellut sosionomitutkinnon lisäksi yliopistossa lisää ja teen mukavaa siistiä sisätyötä . Palkka yltää myös yli 4 t joten en valita. En ymmärrä miksi sinun pitää morkata sosionomeja tässä ketjussa?

Ei niitä toimistotöitä riitä joka sosionomille. Työn kuuluisi olla lähellä ihmistä, ei paperin pyöritystä. Alalla on myös liikaa narsisteja "minä, minä". Sosionomeja koulutetaan aivan liikaa.

Ei riitä ei, eikä kaikki halua niitä toimistotöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkokemusta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatriansh kirjoitti:

Sosionomeja ei kouluteta liikaa, koska työttömyysprosentti vain 1%.

Sosionomi on tulevaisuudessakin tärkeä ammatti.

Vierailija
144/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkokemusta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatriansh kirjoitti:

Olet varmaan tuo joka ylisti sairaanhoitajaa. Sama meno jatkuu. Toivottavasti viihdyt nykyisessä ammatissasi. En ymmärrä mistä tällainen viha sosionomeja kohtaan kumpuaa.

Vierailija
145/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain monimuotona. Aion nostaa täydet lainat ja opintotuet ja tehdä keikkaa sen verran mitä tienata saa. Näin tulen todella hyvin laskujeni mukaan toimeen. Laina on tietysti velkaa, mutta opintolainahyvitys ihan hieno systeemi

Kai olet tietoinen, että Kelan etuudet katsomaan myös tuohon opiskelijoiden tuloihin? Eli et ihan mielin määrin saa tienata.

Vierailija
146/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain monimuotona. Aion nostaa täydet lainat ja opintotuet ja tehdä keikkaa sen verran mitä tienata saa. Näin tulen todella hyvin laskujeni mukaan toimeen. Laina on tietysti velkaa, mutta opintolainahyvitys ihan hieno systeemi

Kai olet tietoinen, että Kelan etuudet katsomaan myös tuohon opiskelijoiden tuloihin? Eli et ihan mielin määrin saa tienata.

Olen tietoinen. Kiitos huomiosta. :) Olen jo laskenut suuntaa-antavasti miten monta vuoroa voin tehdä ja saada ihan hyvät rahat.

Vierailija
147/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti oli taas hakijoita lääketieteellisen eri aloille ja psykologiaan, verrattuna koulutukseen sisään päässeisiin. Ja silti on pulaa terveydenhuollon työntekijöistä. Aloituspaikkoja tulisi todellakin lisätä.

Vierailija
148/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hgin yliopston suosituimmat mihin haettiin,  Oikeusnotaari   3574   otetaan 160 

Lääketiede 3364   108, psykologia  2910   50, sosiaalityö   861   26,   erityispedagogiikka   698  25, 

sosiaalipsyk ja yhteiskunta   16§10    61,  logopedia   684   27   filosofian kandiohjelma   613   25    historia   849    32 

Pitäisikö mielestänne aloituspaikkoja lisätä?

Kun juuri noista suosittujen alojen ammattilaisista on pulaa.

Vierailija
149/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolla väliä opiskeleeko sosionomiksi vai sairaanhoitajaksi? Molempia ammatteja ja ammattilaisia tarvitaan nyt sekä tulevaisuudessa.

Tiedän molemmista ammattikunnista alanvaihtajia, eikä sekään väärin ole.

Vierailija
150/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hgin yliopston suosituimmat mihin haettiin,  Oikeusnotaari   3574   otetaan 160 

Lääketiede 3364   108, psykologia  2910   50, sosiaalityö   861   26,   erityispedagogiikka   698  25, 

sosiaalipsyk ja yhteiskunta   16§10    61,  logopedia   684   27   filosofian kandiohjelma   613   25    historia   849    32 

Pitäisikö mielestänne aloituspaikkoja lisätä?

Kun juuri noista suosittujen alojen ammattilaisista on pulaa.

Lääkärien palkat laskee jos lisätään paljon paikkoja

Vierailija
151/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan rakasta työtään joka päivä. Aloja on monia ja niin on tekijöitäkin

Vierailija
152/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun hakuun oli enemmän hakijoita kuin ajattelin. Ei ole vertailupohjaa edellisiltä vuosilta.

Helsingin yliopiston uusi terveystieteiden maisterin koulutusohjelma? Itse ainakin yllätyin, kuinka suosittu tuo oli. Kaikki tuskin tulevat tekemään kirjallista tehtävää etenkään nyt, kun selvisi että hakeneita on 48,3 aloituspaikkaa kohti.

Vierailija
153/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun hakuun oli enemmän hakijoita kuin ajattelin. Ei ole vertailupohjaa edellisiltä vuosilta.

Helsingin yliopiston uusi terveystieteiden maisterin koulutusohjelma? Itse ainakin yllätyin, kuinka suosittu tuo oli. Kaikki tuskin tulevat tekemään kirjallista tehtävää etenkään nyt, kun selvisi että hakeneita on 48,3 aloituspaikkaa kohti.

Mulla oli haussa eräs koulutus , joka tehdään verkossa , sosionomi. Se oli hakuna 1. Onneksi vaihdoin kun löysin tilastot. Viime vuonna oli yli 2000 ensisijaista hakijaa ja sama taisi olla taas .

Vierailija
154/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan vaihto on nyt in

Vierailija
155/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain erillishaulla yliopistoon 60 op:n kokonaisuutta suorittamaan. Voisin vaikka päästäkin.

Vierailija
156/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkäilin pitkään yhteisöpedagogin ja sosionomin väliltä. Lopulta en laittanut kumpaakaan. Toimintaterapeutti, luokanope, hortonomi...

Vierailija
157/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomiksi hain. Toivottavasti pääsen, sillä myyntialan jatkuva paine, kaksinaamaisuus ja matkustaminen ei napostele enää yhtään. Rahat ja säästöt kunnossa

Vierailija
158/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt kirjoitti:

Sosionomiksi hain. Toivottavasti pääsen, sillä myyntialan jatkuva paine, kaksinaamaisuus ja matkustaminen ei napostele enää yhtään. Rahat ja säästöt kunnossa

Täällä sama. Minne hait? :)

Vierailija
159/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikä Tampereella oo ollut tuo terveystieteiden maisteri linja???

Vierailija
160/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli haussa eräs koulutus , joka tehdään verkossa , sosionomi. Se oli hakuna 1. Onneksi vaihdoin kun löysin tilastot. Viime vuonna oli yli 2000 ensisijaista hakijaa ja sama taisi olla taas .

Ei niillä ensisijaisten hakijoiden määrällä ole mitään väliä. Et saa lisäpisteitä siitä, onko hakemasi koulutus listassa 1. vai 5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi