Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen yhteishaku päättyy tunnin päästä! Mihin hait tai mihin jälkikasvusi haki?

Vierailija
30.03.2023 |

Onko mahdollisuudet päästä?

Kommentit (218)

Vierailija
101/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vanha pitkäaikaistyötön, enkä edes ensikertalainen kun AMK-tutkinto jo löytyy. En nyt jaksanut hakea mihinkään, mutta ehkä syksyn haussa jaksan sitten hakea sosionomiksi. Tuota sosionomin koulutusta olen pitkään miettinyt ja nuorena tuohon hainkin ja 3-4 kertaa pääsykokeissakin olin, mutta en päässyt. Ilmeisesti noista viimeisellä kerralla pärjäsin kirjallisessa kokeessa jopa ihan hyvin, mutta haastattelu tai ryhmätehtävän en muista kumpi oli epäonnistuminen esti pääsyn. Olen hakenut elämäni aikana vaikka mihin korkeakouluihin ja vain yhteen olen päässyt, siis tuohon, josta tutkintoni olen suorittanut.

Vierailija
102/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vanha pitkäaikaistyötön, enkä edes ensikertalainen kun AMK-tutkinto jo löytyy. En nyt jaksanut hakea mihinkään, mutta ehkä syksyn haussa jaksan sitten hakea sosionomiksi. Tuota sosionomin koulutusta olen pitkään miettinyt ja nuorena tuohon hainkin ja 3-4 kertaa pääsykokeissakin olin, mutta en päässyt. Ilmeisesti noista viimeisellä kerralla pärjäsin kirjallisessa kokeessa jopa ihan hyvin, mutta haastattelu tai ryhmätehtävän en muista kumpi oli epäonnistuminen esti pääsyn. Olen hakenut elämäni aikana vaikka mihin korkeakouluihin ja vain yhteen olen päässyt, siis tuohon, josta tutkintoni olen suorittanut.

Täälä sama haave sosionomi opinnoista. Hain jo vuosia sitten myöskin, pääsykokeetkin ovat muuttuneet. Tällä hetkellä lähihoitajana, aivan kypsänä työhöni. Muutosta haluaisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin amiksen heti yläasteen jälkeen. Hoitoalalla ollut. Nyt kun ikää alkaa olla 30 haluan jotakin muuta. Siksi koitan päästä korkeakouluun

Vierailija
104/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaga-Helvetiaan hain. Toivottavasti pääsisin niin musta tulisi suvun ensimmäinen akateeminen.

Ei ole yliopisto!

Suku saa odottaa akateemista vielä, hah.

Vierailija
105/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaga-Helvetiaan hain. Toivottavasti pääsisin niin musta tulisi suvun ensimmäinen akateeminen.

Ei ole yliopisto!

Suku saa odottaa akateemista vielä, hah.

Minä olin aikanaan suvun eka , joka pääsi ammattikorkeaan. Tästähän tuli ihan vitsailuakin, että miten MINÄ olen ammattikorkeassa, ennemmin kaikki olivat ajatelleet, että veljeni olisi siellä. . .

Vierailija
106/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisiin paikkoihin, et olisi edes joku mahis päästä

Vierailija
107/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kolmatta maisteritutkintoa opiskelemaan. Olen työelämässä ja tuntuu, että tarvitsisin taukoa töistä. Myös uusia näköaloja. Ala on sama kuin, missä työskentelen, mutta opinnot enemmän syventäviä, joihin vaadittiin aiempi korkeakoulututkinto.

Tosin en usko, että pääsen opiskelemaan. On suosittu ala, paljon hakijoita ja tein motivaatiokirjeen ja portfolion samalla kun olin palaverissa... Jos pääsisin opiskelemaan, niin ajatuksena olisi mahdollisesti tehdä kyseiseltä alalta väitöskirja.

Vierailija
108/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin viime tipassa hakua, koska ei ole ollut aikaa väsätä motivaatiokirjettä ja jotakin tehtäviä... Joten nyt mennään sit sellaiseen AMK valintakokeeseen ja toivottavasti uusi ura aukeaa

Vierailija
109/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain monimuotona. Aion nostaa täydet lainat ja opintotuet ja tehdä keikkaa sen verran mitä tienata saa. Näin tulen todella hyvin laskujeni mukaan toimeen. Laina on tietysti velkaa, mutta opintolainahyvitys ihan hieno systeemi

Vierailija
110/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh nyt meni vähän vihkoon.. Mä niin luulin, että mun hakutoiveet menee samalla valintakokeella, mutta nyt päsähtikin sähköpostia ja mun pitääkin suorittaa itsenäisesti joku tehtävähomma myös. Hups

Vierailija
111/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh nyt meni vähän vihkoon.. Mä niin luulin, että mun hakutoiveet menee samalla valintakokeella, mutta nyt päsähtikin sähköpostia ja mun pitääkin suorittaa itsenäisesti joku tehtävähomma myös. Hups

Siis nyt en ymmärrä. Jatkan vielä. Hain siis moneen paikkaan sosionomiksi. Katsoin listalta koulut , jotka käyttävät tätä AMK valintakoetta. Nyt eräästä koulusta tuli tosiaan tehtävä paketti, joka pitää tehdä kolmen viikon aikana. Nyt menin tarkastamaan listaa niin kyseinen koulu käyttää AMK valintakoetta. Mitä ihmettä??? En ymmärrä. Miksi pitää osallistua sekä valintakokeeseen , että tehdä vielä paljon tehtäviä?

Vierailija
112/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain sosionomiksi monimuoto-opintoina. Mulla on lähihoitaja/hammashoitajatausta.

Olen lopen kyllästynyt tuohon nykyiseen työhöni. Olen lisäksi ollut urani aikana työpaikkakiusattu ja se painaa edelleen traumana, enkä nauti työstä.

Omien lasten myötä alkanut tosissaan kiinnostamaan työskentely lasten käja perheiden kanssa, ehkä koulumaailmassa kiinnostaisi myös työskennellä. Siksi valitsin sosionomipolun kokeiltavaksi.

Ja monimuoto-opinnot siksi, että voin rahoittaa opiskeluani hyvin hoitoalan töillä, vaikka olenkin ihan täynnä tätä jo.

Eräs kaveri alkoi juuri opiskelemaan hammashoitajaksi, olen ilmeisesti antanut liian ruusuisen kuvan, kun hän intoilee aina työtäni.

Miksi ihmeessä sosionomiksi? Sama paketti kuin lähihoitaja, mutta eri nimellä.

Sairaanhoitajan tutkinto menee työpaikkahaussa sosionomin ohitse heittämällä.

Vierailija
113/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykanpuoli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain sosionomiksi monimuoto-opintoina. Mulla on lähihoitaja/hammashoitajatausta.

Olen lopen kyllästynyt tuohon nykyiseen työhöni. Olen lisäksi ollut urani aikana työpaikkakiusattu ja se painaa edelleen traumana, enkä nauti työstä.

Omien lasten myötä alkanut tosissaan kiinnostamaan työskentely lasten käja perheiden kanssa, ehkä koulumaailmassa kiinnostaisi myös työskennellä. Siksi valitsin sosionomipolun kokeiltavaksi.

Ja monimuoto-opinnot siksi, että voin rahoittaa opiskeluani hyvin hoitoalan töillä, vaikka olenkin ihan täynnä tätä jo.

Eräs kaveri alkoi juuri opiskelemaan hammashoitajaksi, olen ilmeisesti antanut liian ruusuisen kuvan, kun hän intoilee aina työtäni.

Ei kyllä ole. Lähihoitaja ja sosionomi ei ole kyllä läheskään sama tutkinto. Tiedän sosionomeja , jotka työskentelee lastensuojelussa, perhetyössä, kelassa ja erilaisissa järjestöissä. En lähtisi vertailemaan terveisin toimistotyötä tekevä sosionomi

Vierailija
114/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykanpuoli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole. Lähihoitaja ja sosionomi ei ole kyllä läheskään sama tutkinto. Tiedän sosionomeja , jotka työskentelee lastensuojelussa, perhetyössä, kelassa ja erilaisissa järjestöissä. En lähtisi vertailemaan terveisin toimistotyötä tekevä sosionomi

Sitäpaitsi, miksi sosionomi ja sairaanhoitaja edes kilpailisi samasta työpaikasta ? 😂 Sosionomi ei ole pätevä esimerkiksi sairaalaan hoitamaan lääkitystä tarvitsevia potilaita. Et taida olla ihan perillä.

Vierailija
115/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK

Vierailija
116/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykanpuoli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskenteleekö lähihoitaja / sairaanhoitaja koulukuraattorina? Niin sitä minäkin. Se on nääs sosionomi siellä.

Vierailija
117/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär hakee psykologiaa opiskelemaan.

Pääsykokeiden kautta. Kirjoitusten LEEEC -rivi ei tuonne riitä.

vaikeeta päästä

Vierailija
118/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK

Ensin vertaillaan amis vs lukio. Sitten yliopisto vs AMK. Ja muuten mun tuntemat akateemiset eivät tiedä jotkut vielä 40 veenä mitäs tekisi. On pätkätyötä, ei vakihommia. Sitten mietitään mitähän tekisi. Mua aina katsottu noissa piireissä alaspäin , koska olen amis + amk mut oikeastaan olen meistä menestynein . Ja sekös harmittaa

Vierailija
119/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi haki lääkikseen, LLLLE rivi ei taida riittää Helssinkiin, mutta laittoi varmuudeksi kaikki muutkin vaihtoehdot ja nyt sitten jännitetään.

riippuu mitä ne ällät ovat, pitkä matematiikka, pitkä kieli, äikkä, biologia, kemia , fysiikka

Vierailija
120/218 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion alussa pitäisi jo tietää mihin hakee jotta osaa ottaa oikeat ainevalinnat. Kannattaa pitää välivuosi ja olla töissä jos selviää sinä aikana mitä haluaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä