Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen yhteishaku päättyy tunnin päästä! Mihin hait tai mihin jälkikasvusi haki?

Vierailija
30.03.2023 |

Onko mahdollisuudet päästä?

Kommentit (218)

Vierailija
181/218 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain sosionomiksi monimuotototeutuksiin. Koitin hakea paikkoihin, joissa oli paikkoja hyvin myös ei ensikertalaisille. Harmittaa tuo ensikertalaiskiintiö , kun aloitin v. 2017 korkeakouluopinnot ja ala ei ollut yhtään sitä mitä halusin. Joten tämän taakan kanssa nyt sitten haetaan...

Opiskelun kanssa pitäisi yhdistää myös keikkatyö.

Mä teen opintojen ohella keikkatyötä.

Hyvin olen tähän asti jaksanut, kun olen ottanut vuoroja silloin kun lähiopetusta ei ole koululla, ja pitänyt huolen että ennen deadlinea olen tehtävät saanut palautettua. Kalenteri on todella tarpeellinen, jotta hahmottuu milloin keskittyy opiskeluun ja mihin väliin töitä. Vapaapäiville tulee myös muistaa antaa aikaa. Ei ole etujesi mukaista opiskella lähes päivittäin ja siinä välissä käydä töissä.

Hyvin olen rahallisesti toimeen tullut, koska keikkatöillä tienaa hyvin vaikkei vuoroja olisi kuukauden aikana hirveästi.

Aloitin opinnot viime syksynä. Tsemppiä kaikille!

Mitä keikkatyötä teet? Jäin työttömäksi ja haluaisin opiskella uuden ammatin. Työkkäri sanoo lähes 100-varmasti nay nay, joten tarvitsisin keikkatyötä, jota jaksaisi tehdä opintojen ohessa. Vinkkejä kellään?

Olen taustaltani lähihoitaja, joten hoitotyön keikkoja teen. Jos hoitajan taustaa ei ole, hakee useimmat kaupat opiskelijoita töihin opintojen ohella. Ainakin täällä meillä päin :)

Vierailija
182/218 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain Haaga heliaan kaikkiin tradenomi koulutusohjelmiin sekä restonomiksi, suht hyvällä todistuksella pääsisin haluamalleni ensimmäiseen hakukohteeseen, toki silti joudun varmasti osallistumaan AMK-kokeeseen, koska pisteeni osuvat juuri alimman hyväksytyn pisterajan alkuun. 

Et voi tietää tämän vuoden pisterajoja etukäteen. Viimevuotiset rajat kertovat taas vain viime vuoden tilanteen.

Totta, päättelin näin koska kyseessä olevan koulutusohjelman viimevuotiset pisterajat sekä "hakijaa/aloituspaikka" suhde pysyivät jokseenkin samoina, laskin vain huvikseen niiden keskiarvoa, vaikka tiedän kyllä ettei tällä taida olla mitään yhteistä tämän vuoden hakuun))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/218 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki saa paikkaa

No shit Sherlock.

Vierailija
184/218 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se selvää, että monimuotopuoella voi olla myös nuorempia juuri lukiosta/amiksesta tulevia, mutta luulen, että aika moni työläinen hakee juurikin monimuotopuolelle , eikä ole aikeissa juurikaan bilettää

Vierailija
185/218 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla olevana pystyy hyvin rahoittamaan opinnot

Vierailija
186/218 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivuodelle haki. Ja pääsee.

Vierailija
187/218 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistinen , yhteisöpedagogi

Vierailija
188/218 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortistoon siis haki.

Vierailija
189/218 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtsikaan maisteriohjelmaan.

Vierailija
190/218 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortistoon siis haki.

No en

Vierailija
191/218 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortistoon siis haki.

Niin mutta päätyy kortistoon.

Vierailija
192/218 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortistoon siis haki.

Niin mutta päätyy kortistoon.

No älä nyt viitsi. Kyllä sosiaalialan osaajia tarvitaan jatkuvasti, kun ihmisten pahoinvointi lisääntyy.

Vierailija
193/218 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kouluihin, mutta silti kauhea ahdistus siitä, jos paikka ei aukea. Mielenterveys ei vaan kestä nykyistä työtä

Vierailija
194/218 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain kouluihin, mutta silti kauhea ahdistus siitä, jos paikka ei aukea. Mielenterveys ei vaan kestä nykyistä työtä

Mitä työtä teet ja mihin hait?

Vierailija
195/218 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä teet ja mihin hait?

Olen lähihoitaja. Hain luokanopeksi, yhteiskuntatiedettä ym

Vierailija
196/218 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain taidehistoriaa opiskelemaan

Vierailija
197/218 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain, koska olen hullu :D Hain Aaltoon suositulle taiteiden linjalle, enkä todellakaan usko pääseväni valintakokeeseen, saati sitten sisälle. En ole vuosiin antanut itselleni lupaa harrastaa tuota kyseistä taiteenlajia, sillä olen uskotellut, että en voi siinä kuitenkaan pärjätä. On tää ihan kamalaa tietää oma intohimonsa, mutta sitten vaan hassata elämäänsä kaikkeen muuhun turhaan...

Miten te alanvaihtajat ja aikuisopiskelijat rahoitatte opintonne? Mun alkuperäinen ala on TÄYSIN väärä mulle. Muutama vuosi sitten pääsin Helsingin valtsikaan alalle, joka on ihan kivaa, mutta en yksinkertaisesti jaksa opiskella kun on pakko käydä kokopäivätöissä että selviää taloudellisesti :/ Pelkään jumittavani paskaduuneissa lopun elämääni... Jotenkin masentava tilanne. Mikähän ala olis kivaa ja jonne voisi kouluttautua suht nopeasti? 

Epärealismi paistaa. Miten kuvittelet opiskelevasi Aalto-yliopistossa taidealaa, jos käyt täysipäiväisesti töissä?

Varsinkin jos valtsikassakaan se ei onnistunut. Valtsikassa on paljon helpompaa yhdistää työssäkäynti opiskeluun, kun läsnäoloa ei juuri vaadita. Taidealoilla vaaditaan ja päivät on pitkiä.

En kuvittelekaan, sillä pidän mahdollisuuskiani sisäänpääsylle lähellä 0:aa. Valtsika on aina ollut "varavaihtoehto" jota olen ajatellut harrastelevani töiden ja lasten ohella, mutta ei se olekaan niin helppoa, sillä teen todella vaativaa työtä joka vie kaiken ja vähän enemmänkin. JOS joskus ihme sattuisi tapahtumaan ja pääsisin taidealalle jolle todella haluan, olisin kyllä valmis uhrautumaan ja sopeutumaan niin paljon kunhan ei aivan oltaisi katuojassa ja kuoltaisi nälkään. Se ikävässä paskaduunissa käyminenkin on aika kallista (tulee tilattua Woltista kun ei jaksa tehdä ruokaa, haluaa asua kalliisti lähellä työpaikkaa, pitää olla siistit ja kalliit vaatteet töissä, tulee shoppailtua väsyneenä pahaan mieleen...) mutta jos saisi tehdä mitä haluaa, olisi psykologisesti aivan varmasti todella paljon helpompaa tiputtaa elintasoa reilustikin, kun tietäisi, että uhraus menee siihen että saa toteuttaa intohimoaan. Mutta tosiaan... tuskin ne Aallon ovet mulle aukeaa :/

Vierailija
198/218 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan sosiaalityöntekijäksi, joten siihen suuntaan meni haku

Vierailija
199/218 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveysalan YAMK tutkintoon hain. Toivon todella, että pääsen, on saatava pientä tuumaustaukoa nykyisestä työstä - uusi burnout ei saa taas olla seuraava mahdollisuus 😔

Vierailija
200/218 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko malttamattomina odotellaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi