~~~Hyvää alkuviikkoa HEINÄHELISTIMET~~~
Huomenta vain kaikille ja tervetuloa Uudet helistimet...
Kaikille onnea vaellukselle heinäkuulle saakka...
t.sadetar (eppu)6+4 ja tyttö03
Kommentit (30)
En tiedä mitä tää on, mutta kyllä huolestuttaa!! Eilen illalla kärsin tosi kovista selkäsäryistä.. Siis sellasta jatkuvaa ja jomottavaa, vähän kuin jotain hermosärkyä tms.. Mutta sellasta vähän kuukautiskipujen tapaista jomotusta, mutta ei kuitenkaan.. Äh, en osaa selittää! No, illalla jo ajattelinkin heti, että keskenmenokos tässä nyt on sitten edessä, kun ei ensimmäistä odottaessa ollut mitään tällaisia kipuja.. Tänään oli sitten töissä tosi raskas päivä ja jouduin nostelemaan isokokoista pyörätuoliasiakasta (olen fysioterapeutti).. Siinä tykkäsi selkä kyllä tosi huonoa ja se sattui tosi paljon. En sitten tajunnut lopettaa (enkä voinut) kuitenkaan! Siitä lähdin sitten kotiin, niin nyt hulahti housuun ehkä n. ruokalusikallinen ihan vaaleanvaalean punaista nestettä.. Siis ihan kirkkaan vaaleanpunaista.. Ja selkää sattuu ihan hirveästi! Tosin se saattaa olla lihasperäistäkin, kun selkä tosiaan oli koetuksella sen asiakkaan kanssa.. Mutta tämä vuoto huolettaa ihan hirveästi.. Edellisessä raskaudessa vuosin jotain viikoilla 6-8 sellaista ihan ruskeaa tuhruvuotoa ihan vähän, mutta onnellisesti päättyi siis se raskaus ja tuossa mennä temmeltää nyt 1v10kk ikäinen tyttönen :) Mutta tämä ei ole nyt mitään ruskeaa tuhrua, vaan vähän vetistäkin (tai ainakin juoksevampaa kuin " tavis" tuhru..) ja ihan sellaista vaalean punaista tosiaan... Ei siis ollenkaan mitään kirkkaan punaista (ainakaan vielä *koputtaa puuta*) vaan ihan vaaleanpunaista, kuin oranssia tavallaan... Hui, pelottaa... :(
Jostain oon lukenut, että tuollainen ihan kirkas veri on huolestuttavampaa kuin se sellainen tumma tuhruvuoto... Voi apua.. Näinköhän tässä keskenmeno on tuloillaan.. :( Ainakin pitäisi töissä varmaan rauhoittua... Ai niin, viikkoja on nyt vasta 5+1, joten ultraankaan on turha lähteä, kun ei siellä vielä mitään näkyisi... Huoh, ei auta kuin odotella ja pelätä pahinta :(
Ps. vilkaisin housuihin (vainoharhainen-minä :D) ja nyt se " neste" oli jo niin kuivunut, että ei oikeastaan enää näyttänyt edes punaiselta... Voi ei! Mä alan varmaan seota kohta tästä epävarmuudesta, kun kirjoittelenkin tänne jo ties mitä kaikkea hölmöä :D Ketä nyt kiinnostaa mitä mun alushousuissa näkyy!! :D
- Milea & Iitu 5+1
Enpä ole paljon jaksanut tänne kirjoitella, joka päivä olen kyllä käynyt heinähelistimien kuulumisia lukemassa.
Tsemppiä kaikille epätietoisuudessa oleville, vaikka en nyt tässä kaikkien nikkejä muistakaan, teidän kaikkien jutut kyllä olen lukenut läpi.
Ja onnittelut kaikille niille jotka ovat jo päässeet pienen sydämen nakutusta kuulemaan.
Omaa ultraan pääsyä vielä joudun pari viikkoa odottelemaan, tarkistavat vain la:n ja neuvola aika meni niin pitkälle, huh.
Alaselkä on ihan väsy, tuntuu että nyt jo on selän asento muuttunut notkolle. Ei tiedä hyvää :(
Joku tuolla mainitsi, että on maha jo kasvanut ja minusta tuntuu samalta. Minulla myös sama juttu, että timmit vatsalihakset on muisto vain. Ja niitäkun nyt just tarvittais tukemaan selkääkin.
Tänään toivoin töissä useamman kerran, että myös Suomessa vietettäisiin siestaa ja saisi ottaa kesken päivän pienet nokoset. No kohta saunaan lämmittelemään ja sitten nukkumaan.
Onko ketään muuta muuten palellut melkein koko ajan näin alkuraskauden aikaan?
Huono olo vaivaa, mutta onneksi en ole oksentanut tämänkään raskauden aikaan.
Kävin muuten juuri tekemässä hakemuksen heinähelistimien omille sivuille, saas nährä kelpuutetaanko minut mukaan :)
tervetuloa kaikki uudet ja hellou kaikki vanhat :)
Soitin tänään neuvolaan ja sai ekan neuvola-ajan 11.pvä.. jännittää.. ultraan tarvii mennä kuulemma meillä vasta vko 12 eli tammikuulle menee . voi miten maltan odottaa sinne asti.
Mä olin kyl aatellu et ne tarkistais tän raskautumisen mut ei se mitään pissiä pyytäny (ja mä olin kokopäivän pidätelly), no ehkä ne luottaa potilaan vaistoon. Jostain netistähän se ne viikotkin tarkisti, sen mukaan jotain 7. joo lääkkeistä varoitti ja siinähän se sitten oli..
onneksi ei oo yrjöilyä vielä ollut, etoiluu kyllä ja heikotusta.. ja tissit on pirun arat..
millaste 7+?
etta ketaan ei ole viela " torjuttu" . Palsta on meille kaikille heinakuussa la:n omaaville odottaville aideille.
Mukaan vaan, ei laheskaan kaikki ole " esitelly" itseaan, moni elaa, ainakin viela, hiljaiseloa. Toivottavasti tulette kaikki mukaan juttuun...jossain vaiheessa.
Wify
Tulinkin nyt vasta illalla pyorahtamaan taalla. Kavin aamulla kattomassa, muttei kukaan ollut avannut pinoa, enka sit makaan jaksanut. Nyt mentiinkin talla vanhalla pinkalla.
Tanaan oli hiukan parempi paiva, tahan mennessa oksentanut VAAN kerran. Ei parane nuolasta ennen kun tipahtaa, iltaa on viela jaljella.
Mustakin on ihan hyva, etta se yhteiso on suljettu. Laitoin sen hakemuksen eilen, eika ainakaan viela aamulla ollut tullut hyvaksyntaa, mut eikohan se sielta =) Katotaan millain sit jaksaa kirjotella molempiin, riippuu varmaan millasta porukkaa ja kuinka aktiivisesti muutkin kirjottelee.
Nyt taalla tuntuu kohtu selvasti. Oon sita viime viikonlopulta tunnustellut ja siellahan se kasvaa =) Aika alhaallahan se tuolla viela on, mutta ylareunat tuntee kylla hyvin. Nailla viikoilla muistan sen noista mein tytoistakin tuntuneen. Jokos muut on kohdun pongannut?
Carita, meille on kans tulossa kolmonen ja mein tytot on kans viel aika pienia, 2v9kk ja pian 1v3kk. Varmasti touhua riittaa, mutta eikohan selvita =) Kylla itteakin valilla hirvittaa, et jos tulee koliikkia tms. ja jos paljon joutuu valvoon. Onnex noi tytot sit edes on hyvia nukkujia.
Kiva kun taal on paljon erilaisia odottajia. Toiset odottaa ekaa, jotkut viidetta, on eri ikasia odottajia ja lapsia, suuri osa on taalla suomessa mut on sit muutama maailmallakin jne. On mukavaa kun on ihmisia samoissa tilanteissa kun ite, mutta on myoskin janna lukea semmosia juttuja jotka on omista ihan poikkeavia. Vaikka kyllahan meita kaikkia yhdistaa yksi viela aika pieni asia =))
Neeri ja pikku-nuppuinen 9+2
Täällä öklötys jatkuu mutta ei okseta. Lämpimät ruoat ei maistu eikä kahvi. Karkit nyt alkaneet himottaa, erityisesti väkevä salmiakki ja oikein happamat hedelmäkarkit :P
Milea (olikohan nikki oikein nyt?): Mitäs jos soittaisit huomenna ajan lääkärille. Mulla oli viime raskaudessa vuotoa rv 10 ja lääkäri laittoi ultraan gynelle. Kaikki oli kylläkin hyvin. Tarvitsisit varmaan sairaslomaakin sen selkäsi vuoksi! Tsemppiä ja toivotaan parasta.
Täällä vielä yksi uusi pinon jatkoksi. Olen pitkään seuraillut palstaa, mutta jostain syystä oma kirjoittelu on jäänyt vähemmälle... Plussasin jo hyvin varhaisessa vaiheessa kiertoa 24/28-29 ja viime viikonloppuun asti kaikki näytti hyvältä. Perjantaina alkoi kuitenkin vuoto, jota kesti pari päivää. Kävin lääkärillä ja ehdin jo huokaista helpotuksesta, kunnes tänään vuoto alkoi uudestaan ja hieman runsaampana.
Eli saa nähdä kuinka tässä lopulta käy. Ensimmäistämme odottelemme ja lisäjännitystä tilanteeseen tuo vielä se, että asumme ulkomailla. No, tulipa testattua heti alkuunsa paikallisen terveydenhuollon toimivuus ja ihan hyvältähän tuo vaikuttaa:) Pääsen ensi viikolla ensimmäiseen ultraan lääkärin lähetteellä ja muutenkin ottivat asian vakavasti.
Tibi69 ja Liipe: Minkälaista vuotoa teillä on ollut? Kaikki näyttää onneksi teillä olevan kunnossa. Itselläni oli aluksi veristä, joka sitten muuttui rusahtavaksi. Tänään tuli aluksi vähän runsaammin, mutta on vähentynyt hiljalleen. Jotenkin tässä haluaisi vielä toivoa elätellä, vaikkakin km pelko väijyy taustalla.
Anteeksi näin negatiivinen viesti heti avaukseksi, mutta halusin johonkin huoliani purkaa. Miestäni (viikot työmatkoilla) lukuunottamatta kukaan ei vielä tiedä raskaudestani, joten aika yksin tällä hetkellä joutuu näitä asioita pyörittämään mielessään. Tsemppiä kaikille ja toivottavasti palailen seuraavalla kerralla vähän aurinkoisemmissa tunnelmissa!
Marie (5+4)
Anteeksi tämmöinen yhteen kohdistuva viesti.
Pongasin esittelysi ja huomasin, että asumme samalla saarella. Huhuilin jo sinua palstalla aiemmin. Kiva, että on muitakin vieraalla maalla odottajia. Yritän parhaillani löytää paikkaa ultraa varten, että pääsisin kurkkaa onko siellä ketään. Gp sano, että täällä tehdään vaan yksi ultra vkolla 20 ja se siitä. Täytyisi löytää hyvä paikka jostain ei kamalan kaukaa eli todnäk Lontoosta. Olisiko sinulla vinkkejä?
Mites muut 5+ menijät? Onko oireita ilmaantunut. Itse olen suhteellisen oireeton ja se huolestuttaa. Kahdesta ekasta oksensin kuukausi kaupalla ihan alusta asti. Rinnat on vaan kipeät ja hieman väsyttää.
Lumituuli 5+3
Tama keskustelu oli jo hautautunut uudempien alle, mutta ajatellin kuitenkin vastata Lumituulelle. Ikava kylla en ole bongannut huhuilujasi aikaisemmin, mutta kylla, samalla saarella todella ollaan:)
Aika kummallista, etta GP sanoi, ettei ole kuin yksi ultra viikolla 20, koska ainakin meilla pain (Wimbledon) ensimmainen ultra on normaalisti 13. viikolla ja toinen sitten 20. viikon tienoilla. Itselleni on ultra varattu tosiaan jo ensi viikoksi (tuolloin 6+5) verisen vuodon takia.
Finn-Guildin sivuilla on pohdittu myos synnytysta ja odotusaikaa UK:ssa: http://www.finn-guild.org/forum/index.html. En tieda oletko aikaisemmin palstalla piipahtanut. Jos laitat search -toimintoon " Odotus" , niin loydat muutaman hyvan linkin. Siella on myos pohdittu ultraa yksityisella.
Laita vaan meiliosoitteesi! Olisi kiva vaihtaa kuulumisia ja kokemuksia, vaikka en kovin varma olekaan raskauden jatkumisesta. Yritysta kuitenkin jatketaan kavi nyt sitten kuinka tahansa, joten synnytys taalla on edessa joka tapauksessa.
Kirjottelehan kuulumisia ja tsemppia!
liskolisbet: kunhan mietin siis vaan tuota nimeä lisko sanan jälkeen.. kun se on lähestulkoon mun nimi ja ei kovin yleinen. :) Mitäs liskoja teillä on?
hilleri: harmittelut, toivottavasti kuitenkin ensiviikolla kuuluisi...
helpa-77: mistähän tuollaisia puheluita saisi jolla matkan voisi saada ;)
tibi79: :) kiva kun sydämmen syke näkyi. voipi olla vähän rennommin.
carita: tervetuloa mukaan! helsingissä fertonivalla maksoi 104e meijän ultra ja siitä sitten vielä miinus kelan korvaus.. mutta se pitää vielä hakea, jotenka en tiiä mitä maksaa sitten.
On.
hirveä aamu ja päivä..huono olo kun eilen valvottiin niin sitten se kostautuu seuraavana päivänä. no nyt jo menettelee. kävin jäätelöautolla ostamassa jätskiä! huomenna ne viikot taas vaihtuu, niin se aika kuluu. ultrassa lääkäri snaoi että riski keskenmenoon on enää 5%, mutta silti pelottaa kun tuo vuoto ei lopu, onneksi sentään on tosi vähäistä. Mullahan on jo eka neuvola ensimaanantaina. eipä ole esitietolomake tullut vielä :/
liipe ja ötökkä rv7+6